יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פנאי

מטיילים בשניים/ תל אביב יפו

אנחנו זוג שאוהב לטייל. החלטנו לשתף אתכם בטיולים שלנו. מוזמנים להצטרף אלינו ולמצוא אתרי טיול זולים, מעניינים וכיפיים. והפעם… אזור יפו

18:22 ,20/07/22
קרדיט: צילום עצמי / מתחם שרונה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תל אביב, העיר העברית הראשונה. העיר השניה בגודלה בישראל והיא מלאה בהמון אטרקציות, פארקים גדולים, מוזיאונים, רחובות היסטוריים ועוד… אי אפשר להספיק את כל מה שיש לעיר בפעם אחת, אז חילקנו אותה למספר טיולים לפי אזור גיאוגרפי. היום נתחיל עם אחד מהם.

תחנה ראשונה – מתחם שרונה!

המקום מעט רחוק משאר הטיול שלנו אבל הוא צמוד לתחנת רכבת "השלום". הפעם הגענו עם הרכבת, אז בדרך למחוז חפצנו  – דרום ת"א ויפו, עשינו עצירה בשרונה, שנמצאת ממש סמוך לתחנה.

קצת רקע: מתחם שרונה היא פנינת יופי ירוקה ונוסטלגית בלב ליבה של העיר הרועשת ללא הפסקה. זהו מתחם בניינים שהיה מושבה של גרמנים שגרו בארץ, במהלך השנים הבריטים החרימו את הבתים והפכו את השכונה למחנה צבא סגור. לאחר קום המדינה המחנה עבר לצה"ל ועד לפני מספר שנים שכן במקום מחנה צבא ישראלי. לפני מספר שנים הצבא פינה את המקום לטובת שימוש אזרחי ועירית ת"א החליטה להפוך את השכונה למתחם בילוי יפהפה.

המתחם מורכב מבתים עתיקים בני 100 שנה ויותר שעברו שיפוץ קל אך נשמרו בצורתם המקורית. בבתים ישנם עסקים וחנויות יפות של מגוון מוצרים ושירותים. בין הבתים שבילים יפים טובלים בירוק עז של עצים ודשא, פינות ישיבה מוצלות בכל פינה, וגינת ילדים חדשנית. השילוב של המראה הפסטורלי, למול גורדי השחקים שמקיפים אותנו מכל עבר – נותנים תמונת נוף מהממת.

במקום ישנו מרכז מבקרים קטן שממבט חיצוני נראה מעניין אבל היה סגור כשהגענו (מוזמנים לספר לנו בתגובות על המקום מבפנים).

בסיום הסיור במקום אפשר לקחת אוטובוס לכיוון דרום העיר, אנחנו העדפנו ללכת ברגל ולסייר קצת ברחובות העיר.

תחנה שניה – מתחם התחנה!

מתחם התחנה בשכונת נווה צדק בתל אביב נמצא ממש סמוך לים, בין יפו ותל אביב. זאת תחנת הרכבת הראשונה שנבנתה במזרח התיכון – בין טורקיה ומצרים, עוד בימי הטורקים. התחנה פעלה עד קום המדינה ואחריה המקום ננטש.

גם כאן עיריית ת"א החליטה לשמר את הפנינה ההיסטורית ולהפוך את המקום למרכז בילוי היסטורי. במקום ישנן בעיקר מסעדות וחנויות אוכל (בהן מסעדה בשרית אחת כשרה בכשרות מהודרת, אך יקרה מאוד) וגם מבנים היסטוריים ומספר קרונות רכבת עתיקים.

הלכנו קצת על "פארק המסילה" – פארק שנבנה על קטע ממסילת הרכבת העתיקה שנכנסה לתחנה. ישבנו לאכול במתחם את הארוחה המאורגנת שהבאנו מהבית, עשינו כמה תמונות על רקע המבנים העתיקים, והמשכנו הלאה ליעד הבא…

תחנה שלישית – מוזיאון הלח"י!

מוזיאון לוחמי חירות ישראל (הלח"י) – מחתרת יהודית מזמן קום המדינה. המוזיאון שוכן בבניין בין 3 קומות בלב שכונת פלורנטין – הסמוכה למתחם התחנה. בבניין הזה נרצח מנהיג המחתרת אברהם שטרן, ולאחר קום המדינה נבנה במקום מוזיאון על חייו ועל סיפורה של המחתרת. המוזיאון מעט מיושן אבל מושקע ומרתק מאוד וכולל שתי קומות של מוזיאון – האחת מוקדשת לשטרן עצמו ומספרת את סיפורו על רקע החדר בו הוא נרצח, הקומה השניה מכילה מוצגים וקטעי וידאו שמספרים את סיפורה של המחתרת.

המוזיאון נמצא ברחוב… "אברהם שטרן"(!) מספר 8. מחיר הכניסה הינו 20 ש"ח לאדם מבוגר (לנוער ולאזרחים ותיקים 15).

תחנה רביעית: יפו!

לאחר שסיימנו את הסיור במוזיאון הלח"י, פנינו לכיוון מערב – לכיוון הים. מעט לפני הים פנינו מעט לכיוון דרום והגענו ללב הגבול שבין יפו ותל אביב. זהו שטח ענק וחסר מבנים – במקום מדשאות רחבות ידיים וניתן לראות ממנו היטב את תל אביב מצפון ואת יפו מדרום. השטח הזה נקרא "פארק צ'רלס קלור". במקום שוכן גם מוזיאון קטן שמספר את סיפור כיבוש יפו בידי האצ"ל טרום קום המדינה.

תפסנו איזו פינה על הדשא סמוך לים והתיישבנו לארוחת צהריים טעימה מול נוף משגע…

אחרי הארוחה הדרמנו מעט והגענו למגדל השעון – מגדל עם שעון שנבנה לפני למעלה ממאה שנים לכבוד אחד הסולטנים הטורקיים ששלטו בארץ. המגדל שוכן בצמוד למבנה ממשל עתיק מימי הבריטים והטורקים.

אחרי תמונות על רקע המגדל המשכנו לשוק הפשפשים הסמוך – השוק הוא מתחם מעניין שמערבב מגוון צבעים, אנשים, ריחות וחנוניות, המקום משלב חדש וישן, עתיק ומודרני. לאחר סיבוב קצר המשכנו לנמל יפו – כשמתקרבים ליפו נכנסים למתחם ציורי של סמטאות עתיקות ומהממות, ביניהן מצאנו בית כנסת עתיק ששוכן במבנה "חאן" יהודי (מין פונדק שהיה משמש כפונדק עבור סוחרים במדינות ערב). בית הכנסת העתיק עדיין פעיל והתפללנו בו מנחה אל מול השקיעה המהממת שמותחת את קווי הצבע העזים על רקע הבניינים העתיקים של נמל יפו.

אח"כ ירדנו בסמטאות הציוריות לנמל עצמו – מתחם ששימש בעבר כנמל והיום נמצאים בו מרינה קטנה של סירות אך גם מבני נמל עתיקים שעשו הסבה לחנויות מודרניות. במקום ישנם פינות ישיבה יפות והתיישבנו על ספסל סתם כדי לפטפט ולהנות מהנוף היפה.

סיימנו את הטיול הארוך והמהנה בשעת ערב (נגלה לכם סוד: את הטיול הזה אפשר לחלק למספר טיולים שונים), ומשם המשכנו לחתונה משפחתית – מלאי סיפוק מעצמנו – כמה קל לעשות טיולים מעניינים, כיפיים וכמעט חינמיים. תנסו את זה גם

מוזמנים להמשיך לטייל אתנו בפרקים נוספים

נשמח לשמוע שטיילתם בעקבותינו – שתפו אותנו בתגובות.

אם תרצו שנסקר מקום מיוחד, עיר מעניינת ועוד. מוזמנים לכתוב לנו בתגובות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים