שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פנאי

מטיילים בשניים/ גוש עציון

אנחנו זוג שאוהב לטייל. החלטנו לשתף אתכם בטיולים שלנו. מוזמנים להצטרף אלינו ולמצוא אתרי טיול זולים, מעניינים וכיפיים. והפעם... בגוש עציון

13:20 ,17/06/22
קרדיט: צילום עצמי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בתור זוג חובב היסטוריה ומשוגע על טיולים, אנו מוצאים את עצמנו חורשים את הארץ לכל הכיוונים. אצלנו חורשים את הארץ עם הרגליים וארבע גלגלים של רכב (שסוחבים מההורים) לימדנו את עצמנו לטייל  בזול וליהנות גם בלי אטרקציות יקרות במיוחד. את האוכל מביאים בצידנית, טעים וטרי מהבית ארוז אסתטית ומושלם לפיקניק בפינה יפה בשטח. מוזמנים לצאת אתנו.

הפעם יצאנו לגוש עציון

קצת על גוש עציון: גוש עציון הינו חבל ארץ ששוכן מדרום לירושלים, על הדרך בין חברון לירושלים. מהקצה המזרחי רואים את ים המלח והקצה המערבי גובל במטה יהודה.

במקום הוקמו מספר ישובים יהודיים שנחרבו, יושבו שוב, נחרבו במלחמת השחרור ואח"כ נבנו מחדש אחרי מלחמת ששת הימים. אבל למה בעצם אנחנו מגלים לכם את כל הסיפור ההיסטורי? תבואו למרכז המבקרים ותראו בעצמכם…

אגב, לבעלי הלב הרגיש: המקום נמצא מעבר לקו הירוק, אבל יש בו ריכוז יהודי גדול וצפוף ולכן יש בו תחושת ביטחון.

את הטיול לשם בחרנו להתחיל בחברון (כן – שוב הגענו לחברון). אחרי תפילת שחרית במערת המכפלה, ככה בשביל הנפש. התיישבנו לאכול ארוחת בוקר בפיצרייה נחמדה שנמצאת בבניין הסמוך למערה, האמת שאין שם כשרות ברורה אבל משיחה עם מנהל המקום, היה נראה שהם עומדים בסטנדרטים גבוהים בכשרות. אכלנו, שבענו ויצאנו צפונה.

להמשך היום, הבאנו אתנו אוכל made in home, הכי טעים ובסוף הסיפוק שלא בזבזנו כסף על משהו שאנחנו יכולים להכין בעצמנו לא פחות טוב. וגם כי לא ממש מצאנו מקום בכשרות מהודרת ביעד (מוזמנים לתקן/ להמליץ לפעם הבאה במייל או בתגובות)

את הטיול הזה, (בניגוד לאופיינו הספונטני שמחפש טיול כמה שעות לפני ההחלטה לצאת, מה שמאפשר לנו לצאת הרבה) לקחנו ברצינות ביררנו פרטים וחיפשנו אחר המקומות הכי מרתקים בגוש עציון והצטיידנו בשני אתרי חובה באזור: ההרודיון ומרכז המבקרים בכפר עציון.

ההרדיון:

את הבוקר פתחנו בהרודיון. בעוד הרכב עולה במעלה ההר ונוף הררי ושדות מסביב, אין סוף של טבע ונוף והאויר בפסגה, נוף פראי של ים המלח באופק, אז הבנו שהורדוס בחר במקום המושלם לבנות את הארמון שלו.

ההרדיון הינו ארמון אותו בנה לעצמו המלך הורדוס. וקרא לו… על שמו.

מכל אתרי הבניה של הורדוס – הר הבית, מערת המכפלה, מצדה, קיסריה ועוד – זהו אתר הבניה המרשים, הענק והמטורף ביותר. ארמון אדיר מימדים על גבי הר מלאכותי – שנבנה בידי עבדיו של הורדוס, על מנת שהארמון יוכל להשקיף על פני ירושלים. מעט לפני מותו החליט הורדוס שזה יהיה מקום קבורתו ולכן הזמין את האדריכלים להרוס את הארמון הקיים ולבנות תחתיו מצבת זיכרון ענקית.

אחרי מותו, הורדוס נקבר שם.

המצודה עומדת חרבה ושוממה עד שבאים המורדים הרומאים ומתבצרים שם. יתרון הגובה מעניק להם שליטה וכוח, ורשת המנהרות התת קרקעיות שהם בונים שם משאירה למבקרי האתר עד היום אטרקצייה לסייר במחילות הארמון מתחת לפני האדמה.

את הסיור באתר מתחילים בסרטון שפותח לנו צוהר לסיפור המרתק של המקום.

הארמון בנוי על הר, שהורדוס הגביה עוד כדי למקם את ארמונו הכי גבוה שאפשר. מה שמותיר לנו עלייה רצינית ברגל כדי לסייר בכל הארמון. כל משך הסיור, מובילים שלטי מידע, ובכמה מקומות מעניינים במיוחד, יש מיצגים אור קוליים מרתקים!

כשמגיעים עד לראש המצודה מבינים שהטיפוס המתיש היה משתלם, כי אין דבר שיעצור אותנו מכדי לראות נוף יפה, הרי יהודה עד ים המלח והלאה להרי אדום מצד אחד של ההר, ובצידו השני את אזור השפלה. הנוף הפראי והטבע האינסופי יצרו שלמות מדהימה.

המקום נחשף לפני לא הרבה שנים, ומאז מתבצעות בו חפירות ארכיאולוגיות שחושפות עוד ועוד פרטים מאתר הבניה המפלצתי הזה.

הכניסה לאתר בתשלום אבל לחובבי העתיקות וההיסטוריה – כל שקל משתלם.

המחיר למבוגר- 30, לילד- 15, סטודנט- 25 ויש מחיר מוזל לקבוצות.

אם נדרג את המקום:

נוף: – 10

היסטוריה- 10

דרגת קושי – 5

מתאים לילדים- 6

האלון הבודד:

האלון הבודד הינו עץ אלון ליד הישוב 'אלון שבות' שגילו מוערך בכ- 700 שנה. בעבר, האלון ניצב בצומת דרכים מרכזית בגוש, ולאחר הכיבוש הערבי במלחמת השחרור והחרבת כל היישובים היהודיים, הוא נשאר העץ היחיד בסביבה והוא נראה למרחוק. בכל שנה בני משפחות הגוש היו עולים לצפות בעץ משטחי ישראל, ולאחר שחרור יו"ש הוא היה הסמל לחזרה היהודית לאזור.

לא היה לנו זמן רב אז דילגנו עליו, אבל במקום נבנה אתר תיירות נחמד עם מגרשי משחקים לילדים, דגם תלת מימדי של כל גוש עציון, מדשאות ושירותים – מקום מעולה לפיקניק (זוכרים שיש לנו ארוחת צהריים מהבית, כן?).

כפר עציון:

הסיפור של כפר עציון, אגדה פטריוטית מרגשת. יישוב שהפך לסמל החלוציות ואחד מסמליה הבולטים של מלחמת השחרור. במקום נבנה אתר מבקרים חדיש שמספר באמצעות סרט חוויתי ומרתק, את הסיפור ההיסטורי של ההתיישבות היהודית ביו"ש במספר שלבים – ההתייסדות, החורבן והבניה.

הסרט, מציג את נקודת מבטם של המתיישבים, את האידיאל החזק, הגבורה והתקווה החזקה שהייתה להם. מתאר את הלך הרוח של היושבים במקום מהקמת היישוב עד לסוף הלחימה. השאלות, המחשבות, הגעגועים. 

הסרט מתאר את סיפורו של כפר קטן, אך בעצם מתאר לנו דור וסיפור של הארץ הקטנה שלנו. מזכיר לנו שוב ושוב את המתנה של אלוקים שנתן לנו את הכוח לעמוד כאן היום.

הסרט מעט מפחיד לילדים ולכן מומלץ לא להיכנס עם ילדים קטנים. סביב האתר ישנם מדשאות רחבות ידיים וגינת משחקים לילדים.

גם כאן – הכניסה בתשלום. לתיאום ביקור 02-9935160

על גג מרכז המבקרים שוכנת מרפסת תצפית בחינם שמשקיפה על הנוף סביב.

אם נדרג את המקום

נוף- 7

היסטורייה- 10

דרגת קושי- 1

מתאים לילדים- 3

היום כבר התחיל להעריב, בגוש עציון יש עוד המון אתרים מעניינים – מעיינות יפים, מסעדת ובתי קפה ייחודיים, יקב עם מרכז מבקרים, טרקטרונים, צימרים (בהם גם צימרים באוהלים בתוך חווה – חוויה אטרקטיבית לחובבי טבע) ועוד… החלטנו לסיים את הטיול ולהישאר עם טעם של עוד – בעזרת ה' עוד נשוב להשלים ולטעום מכל החוויות שיש לחבל הארץ המהמם הזה להציע. וכמובן שנשתף גם אתכם 🙂

מוזמנים להמשיך לטייל אתנו בפרקים הבאים

נשמח לשמוע שטיילתם בעקבותינו – שתפו אותנו בתגובות.

לקראת חופשת הקיץ, אם מתחשק לכם אזור מסוים, אתר או אטרקצייה שמעניינת אתכם במיוחד, מוזמנים לכתוב לנו ונשתדל לסקר אותה עבורכם ועבור שאר הגולשים.

קיץ בריא ומהנה

 

 

 

קרדיט: מלכי ט

 

 

 

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מטיילים בשניים הגיב:

    איזה כיף שנהנתם!!

  2. סקירה יפה3 הגיב:

    יצאנו עם המשפחה שבוע שעבר לשם ובאמת היה מדהים

  3. בליין הגיב:

    מזמינים אותנו להצטרף??? יאללה מתי הטיול הבא 🙂

  4. שני הגיב:

    וואווו מושלם אין מילים!! כתוב מושלם מושלם ברור מפורט מעמיין מלא חשק עשיתם .
    אהבתי את ציון טיול שנתתם.
    אמן אמן שכול החיים תטיילו

  5. עידית הגיב:

    נראה שווה במיוחד. כל הכבוד לכם

כתבות נוספות של מטיילים בשניים
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו