יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

תגובות סוערות במערכת הפוליטית לכתב האישום נגד ראש ישיבת חומש

12 חברי כנסת של המחנה הלאומי מגיבים בחריפות לכתב האישום שהוגש כנגד ראש ישיבת חומש • "חרפה", "אכיפה סלקטיבית"

15:44 ,29/11/22
קרדיט: ישיבת חומש / הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש לאחר החקיר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

סערה במערכת הפוליטית בעקבות הפרסום על הגשת כתב אישום כנגד ראש ישיבת חומש אלישמע כהן בגין הפרת חוק ההתנתקות.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף את הגשת כתב האישום ואמר: "זוהי עוד דוגמא לרדיפה האובססיבית שישנה דווקא כלפי יהודים. החלטה זו היא הוספת חטא על פשע של אכיפה בררנית, על פשע הגירוש, ועקירת הישובים.

הדבר מוכיח עד כמה חשוב וחובה לבטל את חוק ההתנתקות, בצורה מלאה. אנחנו דורשים לבטל את החוק ונעמוד על כך. כתב האישום הזה צריך להיות מבוטל. החוק שבגינו קיבל ראש ישיבת חומש את כתב האישום הוא אות קין על ספר החוקים של מדינת ישראל, וזו הוכחה נוספת לחשיבות העברת החוק לביטול חוק ההתנתקות מייד לאחר כינון הממשלה הלאומית".

יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר שדולת חומש תחילה, ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "כתב האישום שהוגש נגד ראש הישיבה בישוב חומש, הרב אלישמע כהן ובו הועלתה האפשרות כי המשטרה תדרוש מאסר בפועל הוא חרפה. צעד זה של המשטרה הוא זרז נוסף עבור מפלגות הימין להקים ממשלה בהקדם האפשרי ולהעביר את הצעת החוק אותה יזמתי, יחד עם חברי לגוש הימין, בנוגע לביטול חוק ההתנתקות. לא יתכן כי מדינת ישראל תבצע אכיפה סלקטיבית ואובססיבית שכזו, בזמן שהבניה הבלתי חוקית הערבית-פלסטינית זוכה להתעלמות במקרה הטוב ולרוח גבית מהממשלה הנוכחית במקרה הפחות טוב".

ח"כ מיקי זוהר לשעבר יו"ר הקואליציה: "ביטול חוק ההתנקות הפך לרלוונטי מתמיד, אם היינו מצליחים לחוקק אותו בכנסת הקודמת, העוול הנוראי הזה היה נחסך. בע"ה נתקן אותו בכנסת הקרובה מיד לאחר הקמת הממשלה"

שר הכלכלה ושר המודיעין לשעבר ח"כ אלי כהן: "הדרישה להכניס לכלא את ראש ישיבת חומש היא חרפה.

לאחר שנקים ממשלת ימין אתמוך בביטול חוק ההתנתקות, חוק בררני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים של מדינת ישראל.

שר העבודה והרווחה לשעבר ח"כ חיים כץ (ליכוד): "כתב האישום הזה הוא בושה למדינת ישראל, אכיפה בררנית כנגד יהודים בלבד, זה דבר שלא יקרה בממשלת הליכוד. המעשה הנכון עכשיו הוא לפעול להסדרת ישיבת חומש ולהביא לביטול חוק ההתנתקות.

חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כתב: "חוק ההתנתקות הוא חוק גזעני, כתם על ספר החוקים של מדינת ישראל.חוק שאוסר על יהודים, ועל יהודים בלבד, את הגישה והמגורים בחלק של ארץ ישראל חייב להיות מבוטל, ללא כל דיחוי, ואנו נפעל לשם כך. עד אז פרקליטות המדינה חייבת לציבור תשובה, מדוע היא אוכפת את החוק הזה בצורה בררנית ומפלה, והאם הייתה התערבות פוליטית בשיקול הדעת של הפרקליטות".

סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יואב קיש: "חייבים לבטל את חוק ההתנתקות. הרדיפה והאכיפה הבררנית כנגד יהודים בכלל וכנגד ישיבת חומש בפרט היא עוד סיבה לדחיפות בהקמת ממשלה במהירות. נחזור ונתקן.

ח"כ ניסים ואטורי (ליכוד) התייחס לכתב האישום המסתמן כנגד ראש ישיבת חומש ואמר כי "כנראה שמישהו במשטרה ובפרקליטות עוד לא הפנים שימי ממשלת השמאל הקיצוני של לפיד וגנץ תמו ואיתם גם הרדיפה הפוליטית כלפי ציבור המתיישבים. ההודעה כי ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן נאשם בהפרת 'חוק ההתנתקות' רק כי למישהו הפריע שהוא נכח ביישוב חומש היא חרפה ויש לבטל מיידית את כתב האישום. "קו אחד מחבר בין כתב האישום נגד הרב כהן לבין שליחת חייל גבעתי לעשרה ימי מחבוש בגלל התבטאות שלא מצאה חן כנראה בעיני הרמטכ"ל היוצא. נראה שמישהו בצבא , במשטרה ובפרקליטות מבקש לבדוק את סף הספיגה של ממשלת הימין שעומדת לקום בימים הקרובים", הוסיף ח"כ ואטורי.

ח"כ אלמוג כהן, עוצמה יהודית: פשוט הזוי שנותנים כתב אישום לראש ישיבה בישראל על כך שהפר את חוק ההתנתקות, זה החוק היחיד במדינת ישראל שהוא חל רק נגד יהודים! לאסור על יהודים לגור בחלק השייך לארץ ועם ישראל זה גזענות. אין לזה הגדרה אחרת.
ההתנתקות מצפון השומרון הוכיחה לנו בדם רב שהיכן שלא התיישבו יהודים התיישבו מחבלים.

ח"כ אליהו רביבו: "מצער מביך ופאתטי, להתעדכן שנציגי ממשלת השמאל, ממשיכים לייצר מחטפים מדיניים ופוליטים בדקותיה האחרונות של הממשלה הרעה והגוססת. זה דבר שהוא לא מקובל, יש פה נסיון ציני לבצע מחטף ואנחנו לא נקבל את זה. וידוע גם להם שברגע הראשון שנקים ממשלה נטפל בכלל העיוותים ובכלל זה ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון"

> Dudi Atias:
ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית מסרה: "האישום נגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע הכהן – הוא כתב אישום נגד ממשלות ישראל כולן, על שעדין לא תיקנו את חוק ההתנתקות, חוק עוול ואיוולת, כתם בספר החוקים של מדינת ישראל. בימים האחרונים החתמנו מחדש, חברי יולי אדלשטיין ואני, ח"כים רבים על הצעת החוק. בע"ה הפעם נתקן".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד אמר: "הרב אלישמע כהן שמוסר את נפשו בשנים האחרונות יחד עם תלמידיו על התורה והארץ, ביניהם יהודה דימנטמן שנרצח בשערי הישיבה הי"ד, צריך לקבל את עיטור השר לביטחון לאומי. אשריך שנתפסת על דברי תורה. בחודש כסלו, חודש הגבורה היהודית, תקום בעז"ה הממשלה שתשים סוף לאיוולת הזו".

ח"כ לימור סון הר-מלך, שגורשה מביתה בחומש במסגרת תוכנית ההתנתקות כתבה: "כתב האישום שהוגש נגד הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, הוא חרפה לאומית למדינת ישראל שהוסיפה חטא על פשע ההתנתקות, ורודפת כבר שנים את תלמידי ישיבת חומש הצדיקים שנאחזים במסירות על אדמת חומש. בשבוע שעבר לאחר מאבק ממושך הצלחנו להכניס להסכמים הקואליציוניים את תיקון חוק ההתנתקות בחומש, שיאפשר את המשך קיום הישיבה והנוכחות היהודית בישוב ללא הפרעה, ויבטיח שמקרים כאלו יהיו נחלת העבר. ההישג הזה הינו צעד ראשון בדרך לביטול מלא של חוק ההתנתקות, והחזרת ההתיישבות היהודית במלואה לכל יישובי צפון השומרון שפונו בהתנתקות".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו