יום חמישי, 27/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שר הביטחון: "החמאס לא ישלוט בעזה לאחר המלחמה"

שר הביטחון גלנט שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, והדגיש כי ישראל לא תעצור את הלחימה עד להשבת החטופים ומיטוט שלטון החמאס

14:13 ,03/06/24
משרד הביטחון
קרדיט: משרד הביטחון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בשיחה מהותית שהתקיימה הלילה בין שר הביטחון יואב גלנט למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, עמדה סוגיית השבת החטופים הישראלים והמאמצים להביא לסיום שלטון חמאס בעזה במרכז הדיון. השר גלנט הבהיר בצורה חד-משמעית את עמדתה האיתנה של ישראל בנושא.

"לא נעצור את הלחימה בעזה עד אשר נשיב את כל החטופים ונמוטט את שלטון החמאס", אמר גלנט בשיחה עם בלינקן. הוא הוסיף והדגיש כי "בכל מצב, לאחר המלחמה החמאס לא ישלוט בעזה".

שר הביטחון עדכן את עמיתו האמריקני במהלכים שמקדמת מערכת הביטחון בימים אלה, שמטרתם להציב חלופה שלטונית תחת החמאס. גלנט תיאר זאת כ"הליך הכרחי" לצורך מיטוט ארגון הטרור השולט ברצועה, ולהפעלת לחץ שיקדם את השבת הישראלים המוחזקים בידי החמאס.

"מדובר בהליך הכרחי עבור מיטוט שלטון החמאס, ועבור יצירת לחץ שיסייע בהשבת החטופים", נימק גלנט את המהלך האסטרטגי. הוא לא נכנס לפרטים נוספים על טיבה של אותה חלופה שלטונית פוטנציאלית.

דברי השר הישראלי משקפים את הנחישות של ירושלים לחולל שינוי מהותי בעזה ולהביא לסיומו של משטר החמאס, תוך השבת החטופים הביתה. המלחמה הנוכחית מהווה הזדמנות עבור ישראל לקדם יעדים אלה.

בנוסף, גלנט לא שכח להודות למזכיר המדינה בלינקן ולממשל האמריקני כולו על עמידתם האיתנה לצד ישראל ועל מחויבותם לביטחונה. שותפות אסטרטגית זו בין וושינגטון לירושלים עשויה להיות קריטית בימים הקרובים, עם התעצמות הלחימה והמאמצים המדיניים לסיומה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו