יום חמישי, 03/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שקד עושה מוכתר? "עד 2030 ייבנו 140 אלף דירות לצעירים

איילת שקד הציגה היום את תוכנית הדיור של הבית היהודי והבטיחה "בממשלה הבאה, המיקוד שלי יהיה בצעירים, אם לא נטפל בבעיה הזאת, המצב רק יחמיר"

10:20 ,20/10/22
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

איילת שקד הציגה היום את תוכנית הדיור של הבית היהודי והבטיחה "בממשלה הבאה, המיקוד שלי יהיה בצעירים"

"כולנו צריכים בית, כל אזרח ישראלי זקוק לקורת גג, מקום אליו אפשר לחזור" כתבה שקד "אני שמחה להציג היום את תוכנית הדיור של הבית היהודי, שממוקדת בצעירי ישראל.

המטרה:
עד 2030 ייבנו 140,000 דירות לצעירים – סטודנטים, יוצאי צבא ושירות לאומי וגם תלמידי ישיבות גבוהות עם משפחות. כולנו מכירים את המציאות הקשה: כבר יותר מעשור שצעירים במדינת ישראל לא מסוגלים לרכוש דירות – והמחיר רק עולה. כמעט כל תוכניות הדיור שהוצגו התמקדו במעמד הביניים, במשפחות מבוססות – אבל לא נתנו מענה לצעירים.

כשרת הפנים קידמתי בשנה האחרונה מהלכים שמשפיעים באופן רוחבי על התכנון והבניה בישראל, כגון ״רישוי עצמי״, חלופת שקד לתמ״א 38, שני יישובים חדשים בגולן ועוד 14 יישובים חדשים בנגב. הגדלתי את המרחב הכפרי ואישרתי הרחבות יישובים, מושבים וקיבוצים, וגם הכרזתי על שלוש מועצות מקומיות כערים – חריש, באר יעקב ומג׳אר. להכרזה הזאת משמעות אדירה מבחינת יכולת הפיתוח העתידית והעצמאות של הערים הללו.

בממשלה הבאה, המיקוד שלי יהיה בצעירים. צעירי ישראל משרתים בצבא ובשירות לאומי, ונזרקים אל שוק הדיור הרותח בו מדי שנה צריך להלחם על מקום לישון בו, שיהיה סמוך לאזורי בילוי וגם נגיש למכללה או לאוניברסיטה – תוך שהם מעלים את הביקוש באותם אזורים ובכך מעלים את שכר הדירה בקצב גבוה.

אם לא נטפל בבעיה הזאת, המצב רק יילך ויחמיר. אנחנו נתכנן ונבנה מאה אלף יחידות דיור לצעירים – דירות 2-2.5 חדרים, שמתאימות לזוגות וליחידים, בסטנדרט של חדרי מלון ברמה הגבוהה ביותר. נוציא מידי הות״ת את הסמכות לקבוע מיקום והיקפים של ״מעונות סטודנטים״, ותלמידי האוניברסיטאות והמכללות ייזכו למגורים בתנאים טובים מאי פעם, בלי חדרים משותפים, בקומפלקסים מודרניים בסמוך לאזורי הביקוש.

כשאוניברסיטה תבקש לבנות קומפלקס מגורים חדש בשטחה, היא תחויב לאפשר מגורים בו בצורה שוויונית גם לתלמידי מכללות מהסביבה, ויוצאי צבא צעירים.
אתם מוזמנים לקרוא את התוכנית המלאה, בקישור המצורף בתגובה הראשונה" סיימה שקד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו