יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שכר החכי"ם עלה, והרחיק אותם יותר ממצוקות הציבור

שכר החכי"ם הגבוה עלה עוד, בנוסף להטבות המפליגות. עזבו את הבושה; עם שכר מנותק, שליחי ציבור לא יכולים באמת למלא את המטרה שלשמה נשלחו

18:58 ,18/01/23
ויקיפדיה
קרדיט: ויקיפדיה / 1
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השכר של החכי"ם עלה בכ-5%, ומסתכם בכ-47 אלף ₪ ברוטו. ההעלאה היתה צריכה להיות יותר מפי שניים – כ-12%, אבל גם בכנסת הבינו שיש גבול לכמה אפשר לזלזל בנראות הציבורית. זה לא מנע מכמה חכי"ם למחות על כך שלא העלו להם את השכר יותר, באופן שישקף את העבודה הקשה שלהם.

למי שמרחם עליהם, חוץ מהשכר שלהם החכי"ם זכאים לערמה של הטבות בשווי מיליוני ₪ לכל ח"כ, מכספי הציבור: רכב צמוד, לשכה מהודרת, עוזרים, פנסיה, גמל, השתלמת, טיסות לחו"ל, שני עיתונים, טאבלטים, לינה בבתי מלון בירושלים בחלק מהימים, עשרות אלפי שקלים בשביל קשר לבוחר, דמי טלפון נייד ונייח, 4 חודשי פגרה בתשלום, בדיקות רפואיות שגרתיות, ומענק פרישה מכובד. בואו נגיד שהם לא מהעשירונים הנמוכים.

אז עזבו את הבושה. נגיד שמגיע לחכי"ם המ-ון, למרות שרוב האנשים שעובדים לא פחות קשה מהם מרוויחים פחות. אבל משרתי ציבור לא יכולים להבין באמת את הבעיות של הציבור ששלח אותם, ולהיאבק עבורו, אם הם לא יתמדדו עם בעיות דומות. איך אנשים שלא יודעים כמה עולה חלב במכולת יכולים באמת לחוש את יוקר מחיה של אנשים רגילים? האם מי שלא מכיר אוטובוס מבפנים יכול להבין מה עוברים אנשים שאין להם רכב, וצריכים לחזור מירושלים לצפון במוצ"ש? ואיך מי שבואו, לא מתקשה במיוחד לעזור לילדים שלו לקחת משכנתא, יכול להבין את חוסר האונים של זוגות שאין להם אופק להגיע לדירה?

חברי עיריה ומועצות מקומיות, למי שלא יודע, לא מקבלים שכר. למרות זאת העיריות מתפקדות, ואנשים אפילו מתקוטטים כדי להיות חברי מועצה. אז בסדר, שהחכי"ם יקבלו שכר, אבל ממוצע ועממי. יש ענין ששליח ציבור לא יקבל שכר גבוה מאד, כדי שיחוש את בעיות העם ויאבק לטובת משלחיו. יתכן בהחלט שבחוץ חכי"ם יקבלו יותר, אז שיתכבדו ויעבדו בחוץ. חבר כנסת צריך לדעת שלכנסת הוא מגיע כדי לשרת, לא כדי להפוך לאדם אמיד. כמו שהבנתם, בכל מקרה שלל ההטבות לא משאיר אותם מסכנים. ותוסיפו את הכבוד.

לרמטכ"ל ומפכ"ל, שרים וראש ממשלה, יש שכר יותר גבוה. אבל שם הוא משקף את האחריות הכבדה שבעלי התפקידים האלה נושאים. ראש ממשלה ורמטכ"ל צריכים לקבל כל הזמן, במהירות, החלטות הנוגעות לחיי אדם. אפשר באמת לדון איזו אחריות כבדה כל כך יש לסגני שרים ולראש האופוזיציה. אבל בכל אופן לא נראה שחכי"ם, גם אם הם עבדי ציבור, מקבלים החלטות מסוג זה. זה שהחוקים שלהם משפיעים על כל האזרחים לא שונה מפקידי ממשל שמקבלים גם כן החלטות שנוגעות לכולם, ומקבלים שכר נמוך בהרבה. ואיך שזה נראה, חלק גדול מהאנרגיות של החכי"ם מוקדש להתלהמויות למיניהן.

כשהמחוקק קבע שכר גבוה לחכי"ם זה לא היה דוקא בגלל העבודה הקשה יותר שלהם, אלא מסיבות ממלכתיות, כדי לשקף את מעמדם כשליחי הציבור. כמו נשיא המדינה ונשיא ביהמ"ש העליון, ששכרם הגבוה מאד נובע ממעמדם הרם. אז אוקיי, החכי"ם מורמים מעם, אבל את זה כבר מבינים מהכבוד והתנאים המפליגים, ואין צורך גם ברמות שכר שמנותקות מהמטרה שבשבילה נשלחו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אחיה הגיב:

    ושהריבית לא מפסיקה לעלות????? למי זה אכפת להם יש משכורות שמנות ויהיו יותר שמנות

  2. מרדכי הגיב:

    לכן בית המשפט פוסל אותל כי הם דואגים לכיס האישי שלהם…

  3. גדעון אהרוני הגיב:

    מה המפלא? תמיד ידענו שהם מושחתים ואף על פי כן בחרנו בהם. מזה אומר עלינו?

  4. סודרי הגיב:

    כואב ממש, אנשים לא סוגרים את החדוש קורסים עם עליית המשכנתא ואצלהם מעלים משכורות

  5. דוד ק הגיב:

    מנותקים נמאסתם!!!! העם קורס תחת הנטל!!!!

כתבות נוספות של יוחנן פלוטקין
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו