שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

שינוי במדיניות? שר הביטחון אירח את אבו מאזן בביתו לפגישה

אלקין "לא הייתי מזמין לביתי מישהו שמשלם משכורות לרוצחים". השר הנדל: "אבו מאזן עדיין בעיניי מכחיש שואה" הליכוד: "ויתורים מסוכנים לביטחון"

10:45 ,29/12/21
קרדיט: שאטר סטוק, אבו מאזן
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אמש (שלישי) כפי שפורסם בחדשות 12 הזמין שר הביטחון בני גנץ את אבו מאזן לפגישה בביתו שבראש העין. בהודעה מטעם לשכת שר הביטחון גנץ נמסר כי השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. בנוסף, צוותים מטעמם של אבו מאזן וגנץ נפגשו בארבע עיניים.

במסגרת הפגישה אישר שר הביטחון לקדם עם הפלסטינים את הצעדים "בוני אמון" הבאים:

  1. פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטרי, ועדכון של 3,500 תושבי רצועת עזה על רקע הומניטרי
  2. הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון שקלים
  3. תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל ותוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית
  4. גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות

עוד עדכן גנץ בפגישה על שורת צעדים כלכליים נוספים שעל הפרק: בחינת האפשרות להורדת דמי הטיפול הנגבים עבור רכש דלקים, פיילוט להכנסת מכולות דרך גשר אלנבי, יצירת פלטפורמת מע"מ דיגיטלי שנמצאת בעבודת מטה מתקדמת ויצירת פלטפורמה לתשלום מקוון ממעסיקים ישראלים לעובדים הפלסטינים. מימוש צעדים אלו וצעדים נוספים הנמצאים בעבודה, כך מטעם גנץ, צפויים להוסיף מאות מיליוני שקלים לתקציב הרשות הפלסטינית מדי שנה.

בתוך כך, בפגישה הוצגו הצעדים שמומשו לאחר הפגישה הקודמת – הקדמת כספי מסים בשווי חצי מיליארד שקלים, עדכון במרשם האוכלוסין הפלסטיני לחסרי תיעוד על רקע הומניטרי, הרחבת מכסת הפועלים (בסה"כ כ-20 אלף בכלל הענפים), מתן תו תקן ישראלי למפעלים פלסטיניים ביהודה ושומרון (ניתן עד כה לארבעה מפעלים) ואישור שש תוכניות מתאר פלסטיניות.

תגובות חברי הממשלה בעקבות הפגישה לא איחרו לבוא. מהליכוד נמסר בתגובה: "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל". במפלגת הציונות הדתית הגיבו גם כן:‏ "בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו מאזן למרכז הבמה. בנט רע ליהודים".

"לא הייתי מזמין לביתי מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים וגם רוצה לשים קציני צה"ל בכירים בכלא בהאג. אבו מאזן רואה בגנץ פושע מלחמה".

השר אלקין  תקף את שר הביטחון גנץ: "אין לו שום חבל מהממשלה לנהל משא ומתן מדיני והוא יודע את זה. הממשלה הזו הוקמה על פערים מדיניים גדולים מאוד. האם האלטרנטיבה של המשך טרלול מדינת ישראל והליכה לבחירות הייתה עדיפה? לא. דעתי על טעמו הפגום של גנץ לארח את אבו מאזן בביתו כל עוד שהוא לא משנה את תמיכתו במחבלים? היה מוטב אם הוא היה מוצא אורח אחר". את הדברים אמר אלקין לגולן יוכפז וענת דוידוב בתוכנית שבע תשע ברדיו 103FM.

גם השר הנדל תקף ואמר "אבו מאזן עדיין בעיניי מכחיש שואה ומשחק משחק מאוד מוזר וכפול. יש לנו אינטרס שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה ויציבה בתחומה. אנחנו לא סומכים על אנשיה בנושאים הביטחוניים, אבל יש לנו אינטרס שהרשות לא תקרוס. אם פגישה מהסוג הזה תעזור לגנץ – זו החלטה שלו. אני אישית לא הייתי עושה את זה".

ממפלגת 'הציונות הדתית' נמסר כי: "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, גינה גם הוא את פגישת גנץ ואבו מאזן ואמר "מי שמביא את מגבה הרוצחים הביתה ומי שאישר את זה, ישאו באחריות הישירה לטרור שהם מביאים על אזרחי ישראל"

החמאס גינה אפ הוא את הפגישה ואמר: "הפגישה של אבו מאזן עם שר המלחמה הישראלי בני גנץ מגונה ובלתי מתקבלת. ההתנהגות הזאת של הנהגת הרשות מעמיקה את הפילוג הפוליטי הפלסטיני, מסבכת את המצב הפלסטיני, מעודדת את הגורמים באזור שרוצים לנרמל את היחסים עם ישראל ומחלישים את העמדה הפלסטינית המתנגדת לנורמליזציה".

והיה גם מי ששיבח את הפגישה כמו יו"ר מרץ שר הבריאות ניצן הורביץ שחיזק את גנץ ואמר: "מברך על פגישתם של שר הביטחון גנץ ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. חיזוק הקשרים וחתירה לפתרון מדיני הם אינטרס ראשון במעלה של שני העמים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום בועידת התחזיות 2022 לפגישת גנץ-אבו מאזן ואמר ״כאדם שמאמין בדיאלוג בכל התחומים של חיינו אני בוודאי חושב שהדיאלוג הזה הוא חיובי ואני חושב שעצם הפגישה הוא חשוב ונכון, במיוחד בתקופה שאנחנו מאותגרים בטחונית באזור יהודה ושומרון ושיתוף פעולה בטחוני הוא חלק מהותי מהמלחמה בטרור. אני גם חושב שאנחנו צריכים למצוא נתיבים לדו שיח עם העם השכן בכל דרך שיכולה לשפר את החיים של כולנו ושל כל העמים, ובוודאי להשתלב במרקם האזורי שמתפתח בצורה מרשימה.״

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, אמר בעקבות פגישת אבו מאזן-גנץ ״הפגישה שחייבים לדבר עליה היא דווקא הפגישה שלא התקיימה אתמול- פגישה בין יו״ר אש״ף לבין ראש ממשלה ישראלי שרוצה לקדם פתרון מדיני אמיתי כולל סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית. זה האינטרס המשותף של שני העמים.״

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. טל הגיב:

    רק ביבי

  2. טל הגיב:

    השם ירחם

כתבות נוספות של יוסף ורדיגר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו