יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

רוח בלי מפרשים, צומת ללא דרכים, וקרוסלה שלא מפסיקה להסתובב

יש עתיד שומרת על יציבות פוליטית, אך אין ביכולתה להרכיב ממשלה. כחול לבן התקווה החדשה ניסתה להפוך לאלטרנטיבה שלטונית אך גם היא נכשלת.

15:08 ,01/08/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אם ניתן לדמות את הפוליטיקה הישראלית ומערכות הבחירות שהיא מביאה איתה למשהו מסוים, אז היא דומה יותר לקרוסלה שלא מפסיקה להסתובב, כן ממש ככה, עוד בחירות ועוד בחירות, בלי אידאולוגיה, בלי ערכים, בלי קיום הבטחות, רק ביבי או לא ביבי. מפלגות קטנות ובנוניות באות והולכות אחת אחרי השניה ובמחנה לא ביבי בינתיים הצליחו איכשהו בעזרת מפלגות ימין קטנות להרכיב ממשלה זמנית שכיום היא נקראת ממשלת מעבר עד שמישהו אחר יצליח להרכיב ממשלה חדשה ויציבה בישראל.  מחנה רק ביבי והחרדים הוגלו למדבר האופוזיציוני בתקווה שנתניהו יצליח להרכיב סוף-סוף ממשלה.

התקוות הן גדולות אך סיכויי ההצלחה של נתניהו להרכיב ממשלה הולכים ופוחתים על רקע התחזקות מרצ בסקרים שמשקפים מגמה, כך שסיכוי גדול שתעבור את אחוז החסימה וזה בנוסף לשברי מפלגות קיקיוניות ימינות שרצות ויהיו משרפת קולות לגוש נתניהו. בגוש תומכי נתניהו והחרדים אין 61 מנדטים להרכיב ממשלה ובקושי 60 מנדטים ללא מפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל שנזרק ע"י שותפו גדעון סער שרוצה להקים ממשלה עם החרדים ונאלץ לעשות זאת. מאחר ויהדות התורה ואולי גם ש"ס מתנגדות לישיבה עם יועז הנדל שבשבתו כשר התקשורת זלזל בגדו"י ורצה לפגוע בקומה הכשרה באמצעות רפורמה ללא התייחסות לטענות החרדים, ומאחר ומפלגת הרוח הציונית נמצאת על סף אחוז החסימה כבר בסקרים הראשונים שבדר"כ מפרגנים למפלגות חדשות ובהמשך הערכה היא כי עלולה להתרסק עוד יותר לכן אין מה לצפות למפלגה שבעיקר תטביע קולות ימניים עמוק מתחת לאחוז החסימה ותתגלה כרוח ללא מפרשים.

גם במחנה רק לא ביבי ורע"ם המצב לא מזהיר פנים במיוחד, ורק עם הרשימה הערבית המשותפת הם יכולים להרכיב ממשלה. הבעיה שהרשימה הערבית המשותפת אידאולוגית לא תשב באף ממשלה ציונית מימין ומשמאל לכן אין על מה לבנות עליה וזה גם מה שדחף את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להצהיר כי הם לא ישבו עם הרשימה הערבית המשותפת. אך אם יש ללפיד על מה לסמוך ולשמוח זה שהוא עוד עשוי להישאר ראש ממשלת מעבר להרבה זמן. יריבו המר בני גנץ התאחד עם גדעון סער כדי להציב אלטרנטיבה למחנה המתנגד לנתניהו מול יש עתיד אך המהלך התגלה בדיעבד כשגוי כשהפער בין יש עתיד לכחול לבן נשאר גדול. גם הטיעון של גנץ לממשלה עם המפלגות החרדיות, יש עתיד והעבודה בעלת סיכויים נמוכים מאוד לאור הריחוק האידאולוגי והיצמדות החזקה של החרדים (גם בציבור וגם אצל חלק מהפוליטיקאים) לנתניהו, זה קשר חזק שיהיה קשה להתיר כשמצד השני של המתרס הפוליטי המתנגד לנתניהו יש הרבה שונאי חרדים (ם אם חלקם מסתירים זאת, במיוחד שמרב מיכאלי מהעבודה פגעה קשות בחרדים שנוסעים בעיקר בתחבורה ציבורית באמצעות רפורמה דרך שווה שמייקרת את הנסיעה בתחבורה הציבורית בערים החרדיות. כך שלגנץ אין באמת יתרון על לפיד מבחינת היכולת להרכיב ממשלה. וגם עם עוד היה סיכוי קטן שישב בסוף עם הליכוד והחרדים כשהוא ראשון ברוטציה, בא שותפו גדעון סער יו"ר תקווה חדשה בת הארבעה מנדטים ולקח את חברי כחול לבן וראשיה כולל גנץ כבני ערובה למחוזות רחוקים של שנאה ונקמנות אישית נגד הליכוד ונגד נתניהו. לכן יאיר לפיד יכול להיות רגוע שהוא עוד יכול להיות ראש ממשלה הרבה זמן וגם אין לו יריב במחנה שלו שירצה לתפוס לו את מקום ראשותה.

אם כן מחנה המתנגד לנתניהו נמצא בצומת ללא דרכים לפחות כרגע וישאר בשלטון מעבר עד שתימצא הדרך הטובה ביותר להקים ממשלה חדשה ויציבה בישראל.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אליהו אריה הגיב:

    אם מה שכתבת יקרה זה הסוף של המדינה, חייבים לצאת ולהצביע בימין כמה שיותר ואז לצאת מהפלונטר הזה מהררר

  2. ארז הגיב:

    איך נתניהו אומר, יש עתיד יכולה להקים ממשלה אבל עם האחים המוסלמים… בינתיים נראה שיש סיכוי שזה יקרה

  3. בן משה הגיב:

    בקיצור, אכלנו אותה

  4. נחייה ונראה הגיב:

    אחרי שבנט היה ראש ממשלה לא אתפלא בכלל שיש עתיד ירכיבו את הקואליציה

  5. יעלי הגיב:

    כותרת מדוייקת. טורים מהממים

  6. למרות שיש סיכוי הגיב:

    אתה אומר כאן משהו מטריד, לפיד יהיה ראש ממשלה להמון זמן. זה רק מה שחסר לנו

  7. מתוסכל הגיב:

    היטבת לתאר את המצב לאשורו

  8. עדיאל ממן הגיב:

    כולכך נכון ומדוייק. ביבי השאיר חותם חקז

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו