יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

קריסת גוש השינוי, הסוף של הפולנטר שלא נגמר.

סיפור מפלתם של גדולי רודפי הציבור החרדי, ומה העתיד צופן להם.

23:59 ,02/11/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אז התוצאות הסופיות זורמות להן באיטיות עד יום חמישי בשעות אחה"צ, אך המגמה ברורה וגוש הימין והמפלגות החרדיות הגדילו את כוחם.

מפלגת מרצ מנסה לצוף ממעמקי אחוז החסימה ללמעלה אך בינתיים היא איננה מצליחה לעשות זאת וממשיכה לצלול ולטבוע.  מה שכרגע לפחות ברור זה שמפלגת בל"ד הערבית והפרו פלסטינית תראה את הכנסת מבחוץ דרך מסכי המחשב או הנייד.

לעומת זאת מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי שהצהירה בריש גלי על תכניותיה לפגוע בקדושת השבת במרחב הציבורי נחלשה משמעותית אך עוברת ככל הנראה את אחוז החסימה. גם מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מעט עם 5 מנדטים ומה שהציל אותה זה הבייס הקבוע של עולי מדינות מבריה"מ לשעבר.

ליברמן ישב באופוזיציה ויראה כיצד הנציגות החרדית שנואת נפשו שגדלה לכ-20 מנדטים מבטלים את גזרותיו שפגעו בשכבות החלשות של החברה הישראלית ובציבור החרדי. בנאומו במוצאי הבחירות הוא נשמע אבל, שבור ורצוץ עד עמקי נשמתו ולא הצהיר על המשך דרכו הפוליטי בניגוד לכחול לבן שמיד הודיעה על גלות במדבר האופוזיציה. יו"ר דגל התורה משה גפני בנאום הניצחון שלו הראה לליברמן את הדלת החוצה מהמערכת הפוליטית.

רע"ם מתנדנדת על ארבעה או חמישה מנדטים, והתרומה הכי משמעותית שהיא תרמה לכנסת זה לא סיוע למגזר הערבי שסובל מאלימות גואה ומעוני אלא נתינת גושפנקה למפלגות החרדיות לדרוש תקציבים גדולים מאוד לעולם הישיבות, למוסדות החינוך, לסמינרים, ובכלל למגזר החרדי.

כחול לבן באופוזיציה ויכול להיות שתצטרף בהמשך לממשלת נתניהו אך בלי שר הדתות לשעבר מתן כהנא שיצטרך לשבת בחוץ כמו ליברמן ולראות כיצד השינויים "הליברלים" שעשה נזרקים לפח של משרד הדתות ואת ההחרדים והחרד"לים משקמים את המשרד מחדש כדי שיפעל בצורה טובה ואכותית מבחינה הלכתית.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד שישב גם באופוזיציה יתמודד מול גוש שמאל מפורר ואגף ערבי מפוצל כולם מסוכסכים וממורמרים ומפנים את האצבע המאשימה למפלתם עליו.

זהו סיפורו הטראגי של גוש השינוי השינוי שקרס לאחר כמה מערכות בחירות ויצטרך למצוא דרך חדשה להנדס ולבנות את עצמו מחדש אך עד שמלאכת הבניה תסתיים, גוש הימין יוכל למשול ולפעול ולהתווכח בינו לבין עצמו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רק תפילה הגיב:

    עכשיו שתבוא התמהות של חלוקת התיקים מספיק טיפש אחד שיחזיר את הפולנטר בשם האידיאלוגיה ראה ערך גדעון סער

  2. רלבג הגיב:

    יש מצב שבחירות הבאות העבודה תעבור? או שגם היא תמות

  3. אליהו בראל הגיב:

    אז אתה מעריך שנתניהו יכניס את גנץ לקואליציה?

    1. פנחס פ. הגיב:

      יכול להיות בשלב מאוחר יותר לא מיד, ורק אם יהיה בעיות כלשהן בתוך הקואליציה.

  4. חיים הגיב:

    כמדומני בטור שפעם העלתה כתבת שהלופ הזה לא יגמר שמח לראות שטעית טעות חיובית חחח

    1. בטורי, יממה לפני הבחירות הדגשתי שלנתניהו סיכויים לא רעים להרכיב ממשלה עיין ערך "תסריטים אפשריים להרכבת ממשלה"

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו