שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

פרשת האזנות המשטרה: ביקורת קשה מכל קצוות הקשת הפוליטית

סערת הריגול המשטרתי בפרשיית נתניהו ממשיכה לעורר הדים וסערה כשהבוקר מתפרסם ב'כלכליסט' כי המעקבים לא פסחו על עיתונאים ואנשי צבור נוספים

10:54 ,07/02/22
קרדיט: לע"מ / ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס בשבע: "זה יום לא פשוט. בפתח דבריי, איני יכול שלא להתייחס לצבר הפרסומים ובראשם הידיעה שפורסמה הבוקר בכלכליסט.

מערכת אכיפת החוק לא יכולה לחפף במילוי החוק. מי שאוכף את החוק חייב להקפיד עליהן קלה כחמורה, יותר מכולם.

אסור לנו לאבד את הדמוקרטיה שלנו. אסור לנו לאבד את המשטרה שלנו. ובוודאי -אסור לנו לאבד את אמון הציבור בהן. זה מחייב בדיקה מעמיקה ויסודית".

ישראל כץ: ״לאור מה שנחשף בימים האחרונים והבוקר – אני דורש להקפיא באופן מיידי את כל ההליכים המשפטיים נגד בנימין נתניהו ולהקים ועדת חקירה פרלמנטרית בלתי תלוייה שתחקור את הנושא. היה כאן ניסיון בוטה להפיל ראש ממשלה מכהן באמצעים בלתי חוקיים ויש כאן איום חמור על הדמוקרטיה במדינת ישראל״.

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) פנה הבוקר אל השר לביטחון הפנים בר לב ולשר המשפטים סער בדרישה להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס, כדי לחקור את פרשת האזנות הסתר על ידי המשטרה על כל היבטיה, ולגבש המלצות מהירות. "יש להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה. לא ניתן להסתפק בצוות בדיקה פנימי של משרד המשפטים, בין השאר מכיוון שיש לבחון גם את הפיקוח על פעולת המשטרה. העמדת שופט בדימוס בראשות ועדת הבדיקה תאפשר על פי החוק להעניק לוועדה סמכויות של ועדת חקירה ממלכתית – זהו הצעד הנדרש בעת הזו". "בכוונתי לשוחח בנושא זה עם השר לביטחון הפנים ושר המשפטים, ובמידת הצורך לגבש קריאה משותפת של חברי ועדת החוקה".

שר התפוצות ד״ר נחמן שי: ״רק חקירה ממלכתית על האזנות הסתר. לנקות, לחזור לקו ההתחלה.״

איילת שקד ציצה בטוויטר וכתבה "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום."

תגובת בצלאל סמוטריץ לאיילת שקד לא איחרה לבוא כשהוא מצייץ בטוויטר ואמשים אותה במצב "אילת, בחסות רעידת האדמה הזו את והשותף שלך גנבתם את השלטון. אם נותרה בך מעט יושרה ואם את חרדה באמת לדמוקרטיה הישראלית את צריכה להפיל את הממשלה הזו ולהביא לבחירות מידיות שיחזירו את הדמוקרטיה ואת השלטון שנגנבו מאזרחי ישראל."

חבר הכנסת קרעי מהליכוד פנה לנציב מנחם פינקלשטיין וקרא להחליף את עו"ד עמית מררי, עקב תפקידה בעבר כראש צוות הפרקליטים מטעם היועץ המשפטי לממשלה לבחינת תיקי בנימין נתניהו.

"במסגרת זו התעלמה עו"ד מררי מהקשיים הרבים בתיקים, מהבעיות הראייתיות, מהשימוש המחפיר בתרגילי חקירה פסולים כדי לכפות על עדי המדינה להעיד דברי שקר ומתקדימיות האישומים בהם, והמליצה בשגגה להגיש את כתבי האישום."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו