יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה לינה לחכי"ם בתשלום

ח"כ יצחק פינדרוס שהתנגד להצעה אמר "אני מרגיש לא נוח עם גילום המס. יו"ר הכנסת הנוכחי כח"כ באופוזיציה התנגד להצעה שהובאה בזמנו"

11:32 ,20/12/21
קרדיט: דוברות הכנסת, הועדה הבוקר
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הוועדה הציבורית המליצה לוועדת הכנסת לאשר גילום מס הכנסה, הנובע משדרוג הרכבים שמעמידה הכנסת ליו"ר הכנסת, וליו"ר האופוזיציה לצורכי מיגון.

עוד המליצה הוועדה, לאשר מימון לינה במוצאי-שבת לח"כים שמתגוררים לפחות 140 ק"מ מירושלים, שיגיעו לדיון ועדה של הכנסת שתתחיל ביום ראשון עד השעה 10:00 בבוקר, וחבר הכנסת יגיע לדיון, והשתתף בדיון החל מאותה שעה.

חשב הכנסת חיים אבידר התייחס לעניין רכבי השרד עליהם נוסעים יו"ר הכנסת ויו"ר האופוזיציה ואמר, כי הרכבים יקרים יותר בשני מרכיבים. מרכיב השריון, אשר בעניינו קבע היועמ"ש לממשלה שלא צריך למסות את העלות. בעניין מרכיב עלות הרכב, על מנת שהרכב יוכל לשאת את משקל ההגנות, נדרש רכב עם נפח מנוע גדול יותר. עפ"י ההמלצה, הכנסת תספוג את הפרש המס שבין רכב ממוצע שניתן לח"כ, לרכב יקר שנכפה על המאובטחים.
בעניין מימון לינת ח"כים בבתי מלון במוצאי שבת אמר החשב, כי נוכח ריבוי הדיונים בימי ראשון בבוקר, ומספר ח"כים שגרים רחוק וביקשו ללון במוצאי שבת בירושלים, הכנסת נדרשה לדון במימון. התנאי לקבלת המימון הוא שח"כ יהיה נוכח בדיון בשעה 10:00 בבוקר.

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) שהתנגד להצעה אמר, אני מרגיש לא נוח עם גילום המס. נזכרתי בנאום של יו"ר הכנסת הנוכחי, שכח"כ באופוזיציה התנגד להצעה שהובאה בזמנו לוועדת הכספים בעניין רכבו של ראש הממשלה נתניהו.

כאמור, הוועדה אישרה את ההמלצות. עוד הוחלט, כי ההוראה על גילום המס, תהיה הוראה קבועה ולא הוראת שעה כפי שהיה עד כה.

במהלך הדיון, התגלע עימות חריף בין יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך לח"כ אורית סטרוק בעניין פינוי היישוב חומש.

הוועדה העניקה פטור מחובת הנחה להצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (מימון מקום לבידוד מטעם המדינה). בנוסף, הוועדה אישרה למזג הצעות חוק, וקבעה ועדות לדיון בהצעות חוק.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו