שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

עַל הַפּוֹדְיוּם שֶׁשְּׁמָם // יענקי גולדברג בטור סאטירי

"אדוני, האם גם הבוקר השמש זרחה במזרח?", שיגר העיתונאי החצוף מאתמול עקיצה עסיסית לעבר הבכיר הביטחוני, שעמד כעת בוש ונכלם כפעוט • טור סאטירי

22:05 ,28/01/24
צילום: מסך (ללא קרדיט) - ע
קרדיט: צילום: מסך (ללא קרדיט) - ע"פ סעיף 27/א' / עַל הַפּוֹדְיוּם שֶׁשְּׁמָם
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

19:57, הקריה בתל-אביב

"צחי, העניבה בסדר?!", זעק תא"ל במיל', דובר צה"ל דניאל גהרי, דקות ספורות טרם עלייתו לפודיום למול מאות-אלפי עיניהם הדואגות, המפוחדות ובעיקר המשתעממות של אזרחי ישראל היושבים בבתיהם ומחכים לשמוע עוד הצהרה קלאסית ורגילה.

"ובכן, אזרחי ישראל", פתח דובר צה"ל בדרמטיות. "הערב כוחות צה"ל תקפו ברצועת עזה, מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי השמידו בניינים ברחבי הרצועה, וכוחות חבלניים חשפו מנהרות טרור ופירים סמויים של מנהרות", דיווח תא"ל גהרי בפאתוס.

"אבל כבוד הדובר, את אותם מילים בדיוק אמרת אתמול! מה נשתנה ההצהרה הזו מכל ההצהרות?!", העז להקשות עיתונאי אמיץ במיוחד, שבתמורה ספג מבט נזעם ומצמית מדובר צה"ל הנכבד שהפך לאדום כעגבניה, כשהוא מסמן לעיתונאי החצוף כי החשבון יבוא אחר-כך..

"ובכן, אתעלם מרעשי הרקע הבלתי-ראויים, רק אציין שאמש אמרתי 'מטוסי קרב של חיל האוויר הצה"לי', והערב אמרתי 'מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי'", אמר הדובר המעונב, וכשראה את העיתונאים ביציע מצחקקים בגיחוך קל, מיהר להוסיף: "לא אפרט כעת את ההשלכות הביטחונית הרות-הגורל של שינוי הלשון, אעשה זאת אולי בהזמנות אחרת", אמר כממתיק סוד ורק הגביר יותר את הצחקוקים שכבר הפכו לרעמי צחוק מתגלגלים ביציע.

 

למחרת ב-20:00, הקריה בתל-אביב

"ערב טוב אזרחי ישראל", פתח דובר צה"ל תא"ל דניאל גהרי את הצהרתו היומית, יש אומרים שבמהלך ישיבת קבינט חסויה וסוערת במיוחד, העיר הרב אריה דרעי שליט"א כי צ"ל 'דרשתו היומית', ולא 'הצהרתו היומית'. שיהיה.

"אממ.. גם הערב צה"ל תוקף ברצועה", פלט דובר צה"ל במבוכה, ועשרות העיתונאים שישבו למולו פרצו בצחוק אדיר. "אדוני, האם גם הבוקר השמש זרחה במזרח?", שיגר העיתונאי החצוף מאתמול עקיצה עסיסית לעבר הבכיר הביטחוני, שעמד כעת בוש ונכלם כילד קטן..

"אדוני, האם ראש-הממשלה הוא עדיין בנימין נתניהו, או שבני גנץ כבר עלה לשלטון?", עיתונאי נוסף ולא שנון במיוחד ניסה את מזלו, וזכה לגל אדיר של גיחוך ולחשושים מביכים שגרמו לו לצאת מהאולם במהירות כשדמעות מבצבצות מבין עיניו.

 

למחרת ב-20:59, הקריה בתל-אביב

מאות-אלפי אזרחים ישראלים הקליקו בבת-אחת על המסך, ולחצו על 'פליי'. הם המתינו מספר שניות, ואז זה קרה.

דובר צה"ל דניאל גהרי, ניגש לפודיום בפעם ה-94 מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', כשגם הפעם הוא עתיד למסור את אותם פרטים ולומר את אותם המשפטים שאמר בהצהרה אתמול, שלשום, ולפני-כן.

"ערב טוב אזרחי ישראל", פתח דובר צה"ל תא"ל דניאל גהרי במשפט המשעמם, והמשיך: "הערב, צה"ל תוקף ברצועה כבכל יום ויום". בום. כלל העיתונאים הרדומים זינקו באחת ממקומותיהם, כשהם מסלקים את קורי-השינה מעיניהם.

מה הולך פה?? בכל יום הביטחוניסט הבכיר הזה חופר להם במשך שישה דקות לפחות, כיצד צה"ל תוקף בעוצמה ברצועה ונמוטט את החמאס ושאר ירקות.. ופתאום הוא מסכם את כל זה במשפט אחד!!

הפרשן הבכיר הלל-ראש-חודש-רוזן, של ערוץ 'עוד מעט 14', כבר מיהר ללחוש לקולגה מערוצי התרעלה, התבהלה, הבהלה, המנוסה, וכו' וכו' "משהו קורה בצפון, בוודאות. על-פי מקורתיי הסודיים והחשאיים. לכן הוא מסכם את כל מה שקרה בעזה במשפט אחד, תיכף הוא יעבור לדבר על החזית הצפונית הבוערת..", לחש בטון בטוח וחשאי.

בעודם מדברים, קולו הדרמטי של הדובר חזר: "ובכן, הריני להודיע חגיגית, כי מהיום בערב אפסיק למסור מידי ערב 'הצהרה יומית'. בום.

הדובר המשיך לדבר, אך העיתונאים כבר היו רחוק-רחוק משם, להצהרה כזו דרמטית הם כלל לא ציפו.. הכתב לענייני פוליטיקה זנח הכל ועלה לשידור חירום ביטחוני מדרגה ראשונה, כשהכתבים הנדהמים שומעים במעומעם את קולו ההולך-ומתרחק של הדובר אומר: "שמחתי להגיש בפניכם את המידע הנחוץ, החשוב, והקריטי.."

 

 

רק ראש-הממשלה נתניהו ישב במשרדו על כיסא-העור המרופד כדבעי למהווי, ופרץ בצחוק גדול. "הוא באמת חושב שמישהו נכנס להצהרות שלו מתוך עניין כזה או אחר? שזה באמת 'דרמה'?", נקרע רה"מ מצחוק, והמשיך: "אזרחי ישראל נכנסים להצהרות תקשורתיות אך ורק מתוך שעמום, ותו לא! זה לא מעניין אותם בכלל!", גיחך נתניהו בצחוק מתגלגל.

"אוי לא, אני ממהר להצהרה לתקשורת!!", צעק לפתע ראש-הממשלה, וטרק את הדלת בתנופה..

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גדעון הגיב:

    חחחחח יקורע, מת על סגנון הכתיבה הזה

  2. שימי הגיב:

    בקיצור, נאמס לך מההצהרות של הגרי כמו כל עם ישראל 🙂

  3. מאיר אוחנה הגיב:

    מדוייק להפליא למצב העגום בו אנו שרויים

  4. מענדי הגיב:

    טריקי ומעניין, אתה ללא ספק מוכשר

    1. ישראל ל הגיב:

      מבחינתי לא סאטירי כלל, מציאות אמיתית שלנו

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו