יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סקר חדש: הפער בין לפיד לגנץ מתרחק | גוש הימין מתחזק

סקר חדשות 14 מראה לראשונה רוב של 58 מנדטים למפלגות הקואליציה בראשות נתניהו. גנץ זינק ל-28 מנדטים אך נתניהו עדיין מוביל כמועמד לראשות ממשלה

21:19 ,06/09/23
לעמ
קרדיט: לעמ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על פי סקר של 'חדשות עכשיו 14' שפורסם היום, לראשונה מזה מספר שבועות מגיעות מפלגות הקואליציה בראשות נתניהו ל-58 מנדטים, רוב מוחלט בכנסת.

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שגנץ מזנק ל-28 מנדטים ופותח פער של 13 מנדטים מלפיד.

למרות הזינוק, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה גנץ חווה ירידה וזוכה ל44% מספר אחוזים דומה לזה שמקבל רה"מ נתניהו. בקרב בין נתניהו ללפיד, רה"מ שומר על הפער עם 45% לעומת 32%.

על פי הסקר, זו תמונת המנדטים המלאה: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה זוכה ב-30 מנדטים. 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ – 28. 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד – 15. ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי – 10. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת ל-7. 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' נחלשת ל-6 וכך גם 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר שיורדת ל-5. חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 4. רע"מ של מנסור עבאס גם כן עם 4. וגם 'מרצ' חוזרת לכנסת על חשבון מפלגת העבודה עם 4 מושבים.

מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל, כמו גם מפלגת בל"ד שזוכה ל-2%.

בחלוקה לגושים: גוש הימין עם 58 מנדטים, גוש המרכז-שמאל עם 44 והמפלגות הערביות 8 מנדטים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו