יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

סמוטריץ תומך במהלך של בן גביר להכפיף את המשטרה לשר: הכי צודק

בהמשך לסערה על החוק להכפפת המשטרה לשר לביטחון הלאומי כותב הבוקר סמוטריץ ""הדרישה להכפיף את המשטרה לשר היא הכי צודקת בעולם "

10:49 ,11/12/22
קרדיט: ללא
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בהמשך לסערה על החוק להכפפת המשטרה לשר לביטחון הלאומי כותב הבוקר סמוטריץ ""הדרישה להכפיף את המשטרה לשר היא הכי צודקת בעולם"

"הדרישה של חברי איתמר בן גביר, השר לביטחון הלאומי המיועד, להכפיף את המשטרה לשר היא הכי צודקת בעולם. מה שלא תקין זו לא הדרישה הטריוויאלית שלו אלא העובדה שעד היום זה לא עבד ככה.

משטרת ישראל היא הגוף שמחזיק בידיו הכי הרבה סמכויות ופוטנציאל לפגיעה בזכויות אדם ואזרח ונושא באחד התפקידים החשובים ביותר במדינה דמוקרטית – שמירה על הביטחון האישי ועל הסדר הציבורי של אזרחי ישראל. העובדה שגוף חשוב וחזק כל כך לא כפוף למערכת הדמוקרטית ולעם שאותו הוא אמור לשרת ולא נתון לפיקוח אפקטיבי שלה ופועל למעשה כמדינה בתוך מדינה היא עיוות דמוקרטי מסוכן.

בדיוק כפי שהצבא כפוף לדרג הפוליטי – לממשלה ולשר הביטחון, כך המשטרה צריכה להיות כפופה לדרג הפוליטי – לממשלה ולשר לביטחון הלאומי. האנומליה הקיימת היום בין הצבא למשטרה היא לא הגיונית ולא דמוקרטית. הדרג הפוליטי קיבל את אמון מציבור והוא נושא באחריות כלפיו ויתן לו את הדין על הצלחותיו או כשלונותיו. הוא שאמון על האינטרס הציבורי ועל שמירתו והוא שצריך לקבוע את המדיניות, את סדרי העדיפויות ואת אופן הקצאת התקציב למשימות השונות בהתאם לחשיבותן ודחיפותן. אלה כלים בסיסיים והכרחיים למימוש האחריות. אין אחריות ללא סמכות.

אני סמוך ובטוח שאיתמר יכתיב מדיניות מקצועית ואחראית ומאחל לו הצלחה רבה במשימה החשובה והקשה שהוא נטל על עצמו – להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי ישראל" סיים סמוטריץ.

מוקדם יותר הבוקר פנו חברי סיעות האופוזיציה המסתמנת החברים בועדת חו״ב במכתב ליו"ר הזמני של הועדה, בדרישה לקיים דיון דחוף בנושא העברת הסמכויות על המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים לידי סיעת הציונות הדתית.

רא"ל במיל', חה"כ גדי איזנקוט: "העברת סמכויות מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי מחוץ לאחריות צה״ל ושר הביטחון מהווה פגיעה בניהול התקין של מערכת הביטחון ביהודה ושומרון וחותרת תחת סמכות הרמטכ״ל ושר הביטחון. יש במהלך זה סיכון לביטחון המדינה בשל צורך פוליטי"

יו״ר ועדת חוץ וביטחון היוצא, חה"כ רם בן ברק: "הדרישה של סמוטריץ והסכמתו של נתניהו להעביר חלקים ממשרד הביטחון וצה״ל לניהול ופיקוד של שר מהציונות הדתית משמעותו פוליטיזציה של צה״ל. חלק מהצבא יהיה כפוף לשר מהציונות הדתית וחלק מהצבא לשר הביטחון. זהו מהלך שיהווה פגיעה בביטחון המדינה, במרקם היחסים העדין בין פלסטינים לישראליים, יפגע בלגיטימציה של מדינת ישראל בעולם ויוביל למימוש חזונו של סמוטריץ׳ – מדינה דו לאומית וסופה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

חה"כ גלעד קריב יוזם הפנייה ציין במכתב כי: "צעד זה עלול לייצר דפוסי מדיניות סותרים בין שר הביטחון לשר במשרדו בתחומים בעלי חשיבות ורגישות אסטרטגית. צעדים אלו בעלי השפעה משמעותית על המציאות הביטחונית והמדינית ומן הראוי שצעדים אלו ידונו בכובד ראש בועדת חוץ וביטחון תוך שמיעת גורמי צבא ובטחון בכירים ומומחים רלוונטים נוספים ביחד לצעדים המוצעים."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו