יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

משבר נוסף בדרך? "בלי שיפור בשכר המורים – תקציב המדינה יכשל"

שרת החינוך שאשא ביטון במסר ברור לליברמן "את מדיניות החינוך קובע רק משרד החינוך. בלי שיפור משמעותי בשכר המורים – תקציב המדינה לא יעבור"

14:29 ,29/05/22
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משבר נוסף בדרך? שרת החינוך שאשא ביטון במסר ברור לאביגדור ליברמן "את מדיניות החינוך קובע רק משרד החינוך. בלי שיפור משמעותי בשכר המורים – תקציב המדינה לא יעבור"

לאחרונה כזכור החלו עיצומים מצד ארגון המורים, אשר בראשו עומדת יפה בן דוד, בטענה כי שכר המורים אינו מאפשר למורים קיום כראוי ואשר על כן ארגון המורים ומשרד החינוך מוצא את עצמו במחסור חמור של מורים לקראת שנת הלימודים הבאה.

ארגון המורים דרש שיפור משמעותי בשכרם של המורים בכללם, הן הוותיקים והן הצעירים אשר עובדים קשה ומקבלים מעט בעקבות הוותק הנמוך שלהם במערכת, דבר הגורם לעזיבה רבה של מורים. האוצר, ובראשו ליברמן, הסכימו כי יש להעלות את שכרם של המורים אך חלקו על ארגון המורים וטענו כי ההעלאה צריכה להיעשות למורים הצעירים ובתנאי שחופשות המורים יותאמו לחופשות ההורים.

הבוקר כאמור, הכריזה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, שמבלי שיפור משמעותי בשכר המורים, תקציב המדינה לא יעבר.
״אני מכבדת את שר האוצר, אך את מדיניות משרד החינוך קובעת אך ורק השרה העומדת בראשו" אמרה ייפעת "קודם כל שאגף התקציבים במשרד האוצר יתן למורים את מה שמגיע להם על מה שהם עשו ועושים. רק אחר כך נסכים לדון בדברים הנוספים שהמורים יכולים לתת ואת המשמעות בעבורם.

באגף התקציבים רגילים לנהל מסע ההתשה ולגרור רגליים עד האחד בספטמבר. התרחיש הקלוקל הזה לא יחזור. כולם צריכים להיות מחוייבים למשא ומתן תכליתי וענייני שיסתיים בתוך זמן קצר.

אעמוד על כך שהסכמי השכר של המורים יכללו שיפור משמעותי ותגמול הולם על פי מתווה שיקבע בתיאום מלא עם משרד החינוך, אחרת תקציב המדינה לא יעבור".

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר הבוקר במסיבת עיתונאים: ״כולנו בעד ייעול ושיפור מערכת החינוך ובעד המורים. אני רואה את מערכת החינוך כמכלול, מכלול שכולל גם את התלמידים, גם את המורים, גם את ההורים, גם את המנהלים וגם את המשק כולו. מה שבולט במערכת החינוך הישראלית בהשוואה למערכות חינוך במדינות מתקדמות אחרות זה הפער בשכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים, והוא חייב להצטמצם.

עלינו להתמקד גם בפרמטר העיקרי בשכר המורים, שנכון להיום הוא ותק ולא מצוינות – אנחנו רוצים לשים את המצוינות במרכז. אי אפשר להתעלם גם מהפער בין החופשות של ההורים לחופשות של התלמידים, הפער לא סביר ונדרשת כאן התאמה. וכמו כן עלינו לאפשר למנהלים גמישות ניהולית, במצב הנוכחי אין באפשרותו של המנהל להחליף או לפטר מורה ונדרש לשנות זאת".

עוד אמר "בכדי שתהיה לנו את היכולת לגייס מורים מתחילים עם נתונים טובים, אנחנו חייבים להציע תנאים טובים לאנשים צעירים ואיכותיים שרואים את עצמם משתלבים במערכת החינוך ומלמדים לימודי ליבה תכניות מיוחדות. התכניות שקיימות היום לא נותנות מענה לבעיה ולכן צריך להביא למערכת החינוך תכניות שיסייעו לגייס מורים חדשים" סיים שר האוצר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו