יום רביעי, 07/08/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

משבר בקואליציה: חוק הרבנים הוסר בשל התנגדות בן גביר

משבר קואליציוני: חוק הרבנים הוסר מסדר היום בשל התנגדות בן גביר, ש"ס תוקפת את התנהלותו. נתניהו ביטל פגישה עם בן גביר

21:11 ,08/07/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במשבר קואליציוני חמור, חוק הרבנים הוסר מסדר היום של מליאת הכנסת לאחר שלא הושג רוב בעקבות התנגדות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. המהלך גרם לביטול פגישתו המתוכננת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בן גביר והוביל להודעה חריפה מצד סיעת ש"ס נגד התנהלותו.

בכיר בקואליציה התייחס למשבר ואמר: "בן גביר מתנהל כמו ארגון פרוטקשן בדרום ובשיטות של סחיטה באיומים מנסה להשיג לעצמו כיסא בקבינט." הוא הזהיר כי בן גביר מביא להפלת ממשלת הימין ורושם על עצמו את החרפה הזו.

סיעת ש"ס פרסמה הודעה חריפה בה נאמר: "ש"ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בוועדת השרים. בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין."

לאחר שהחוק הוסר מסדר היום, ראש הממשלה נתניהו ביטל את פגישתו המתוכננת עם בן גביר. בתגובה לכך, יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ ינון אזולאי, הורה לחברי הכנסת של הסיעה לעזוב את המליאה מיידית. "ש"ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה," נמסר בהודעה.

השר בן גביר מסר בתגובה: "המציאות האבסורדית, בה אנו מדשדשים בעזה, בגבול הצפון, כובלים את ידי צה"ל, מנהלים מו"מ עם תנאי פתיחה מופקרים, בדרך להסדר מדיני שכולו כניעה לטרור בכל החזיתות, כאשר רה"מ מתנהל כממשלה של איש אחד – מקבל לבדו את ההחלטות, וממדר את שותפיו הטבעיים לממשלה, כולל ישיבות קבינט המרוקנות מתוכן משמעותי, היא בלתי נסבלת."

בעוצמה יהודית נמסר כי המגעים עם הליכוד לגבי חוק הרבנים לא הבשילו, ולכן החליטה הסיעה להצביע נגד החוק. בתגובה, הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע"מ וחד"ש תע"ל שיעדרו מההצבעה. "הדיל בין הליכוד ודרעי לתומכי טרור, רק בשביל לא להכניס את בן גביר לקבינט המצומצם, הוא חרפה. אנו קוראים לחברי הליכוד הימניים לא לתת יד לדיל," אמרו בעוצמה יהודית.

המשבר הקואליציוני הנוכחי חושף את המתח הפנימי בקואליציה, כאשר סיעות הימין והחרדים מתמודדות עם חילוקי דעות מהותיים. התנהלותו של בן גביר והדרישות שלו להצטרפות לקבינט המצומצם מציבות את ממשלת הימין בסיכון קיומי. השאלה היא האם יצליחו נתניהו והקואליציה להתגבר על המשבר ולשמור על יציבות הממשלה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו