שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

מפתיע: היועמ"שית נותנת יד ללוין במאבק על עצמאות בג"ץ

בצעד תקדימי: היועמ"שית אישרה לשר המשפטים ייצוג נפרד בעתירות נגד תיקון חוק יסוד השפיטה, בנימוק שמדובר בסוגיה חוקתית חריגה ורגישה.

14:58 ,16/08/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר המשפטים יריב לוין ביקש אמש אישור מהיועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לקבל ייצוג משפטי נפרד בעתירה לבג"ץ שמטרתה לבטל את עילת הסבירות בביקורת שיפוטית. בהרב מיארה, שידועה כמי שנוקטת עמדות נוקשות כלפי הממשלה, הסכימה באופן מפתיע לבקשתו של לוין. ההחלטה מעוררת תהיות בקרב חברי כנסת ופרשנים משפטיים, שכן היא נתפסת כ"אור ירוק" מצד היועצת המשפטית למהלך שנוי במחלוקת ועלול לפגוע בעצמאות השפיטה. ייתכן שבהרב מיארה בחרה לאפשר את העתירה כדי למנוע מחלוקת פומבית נוספת עם השר לוין על רקע יחסיה המתוחים עמו.

בהודעה נכתב "בהמשך לבקשתו של שר המשפטים, הודיעה לו היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כי נוכח פערי העמדות המסתמנים ביחס לעתירות נגד התיקון לחוק יסוד השפיטה, הממשלה תוכל להסתייע בייצוג נפרד בעתירות אלה.

החלטת היועצת המשפטית לממשלה מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד, אשר ייבחנו על ידי הרכב מלא של בית המשפט העליון."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו