יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

מפלגה בקריסה: יענקי גולדברג בטור מיוחד על 'היום שאחרי'

ראש-הממשלה נתניהו: "תם עידן נתניהו" | לוין, גלנט, ברקת וכץ במאבק נחוש | עורק או פורש? | מפלגה בקריסה: יענקי גולדברג בטור מיוחד על היום שאחרי

22:50 ,01/01/24
רויטרס
קרדיט: רויטרס / ראש-הממשלה נתניהו
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

21:59

"אזרחי ישראל", ראש-הממשלה משתעל קצרות, ומיד ממשיך: "ב-29 במאי 1996 נבחרתי לראשונה לראשות ממשלת ישראל, וניצחתי את ראש-הממשלה המכהן דאז – שמעון פרס – במספר נאה של 29,000 קולות. הייתי לראש-הממשלה הצעיר ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, כשאני נכנס לתפקיד בגיל 47 בלבד. עשינו זאת!", אומר נתניהו בפאתוס.

"מאז, זה כבר עשרות שנים, אני ניצב בחזית העשייה הציבורית, נלחם למען עם ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל. אני נאבק באש ובמים למען המדינה שעליה גדלנו, שבשבילה גדלנו. ארץ אבותינו, אברהם יצחק ויעקב. נלחמתי, נאבקתי, לא נחתי לרגע. עשיתי הכל למענכם, אזרחי ישראל", אומר נתניהו כשדמעה סוררת זולגת מעיניו. הפרשן סלמון אברומביץ' ממהר 'לזרוק' עקיצה באולפן: "ובכן רבותיי, תראו איזו הצגה יפה!".

"כעת", אומר נתניהו – והס מושלך באולם ואפילו הפרשן יהודה שלזיגנר מפסיק לכרסם את הגפילטע-פיש הכתום שבידיו. "כעת, תם עידן נתניהו", שולף נתניהו את אחת הבדיחות המשעשעות ביותר שאמר בפומבי אי-פעם, אך העיתונאים במקום לא מצליחים לצחוק. הם שרויים בהלם מוחלט, התדהמה נסוכה על פניהם. שלזיגנר עצר באמצע הביס, פיו פעור לרווחה, והוא כולו המום.

"עבדתי, פעלתי, הקרבתי מעצמי. כעת אני פורש בכבוד מהתפקיד, ומפנה את מקומי לחבריי מהימין. קחו את ההגה, תיפסו את המושכות, והצעידו את מדינת ישראל בצורה בטוחה ואיתנה!", מסיים נתניהו, ויוצא בצעדים מדודים, כשחיוך משונה נסוך על פניו.

צופה יקר, דמיין רגע את הרגע הזה שבו בנימין נתניהו ניגש לפודיום ומודיע על התפטרותו..

פתאום יוצא פוש – ניר ברקת בשיחות סגורות: "אנהיג את הימין באש ובמים, אני מוכן לתפקיד"
ואז עוד פוש – מקורב מאוד לשר ישראל כץ: "הוא מתכוון לכבוש את הנהגת הליכוד, יש מנהיג!"

ואז נעבור שלב לפושים המכוערים של הדלפות, הכפשות, השמצות, וכו' וכו'..

מפלגת 'הליכוד' תתפרק, חלק יעזבו את המפלגה וינטשו אותה לאנחות, ואחרים יערקו למפלגה פוליטית קיימת או שיפרשו לחלוטין מהחיים הפוליטיים.

חלק יחליטו להשאר במפלגה, הם פשוט יישארו בליכוד ויינסו להיאבק בפריימריז הקשוח בכדי להצליח להעפיל לחמש-עשרה המקומות הראשונים, ובכך להישאר רלוונטים וריאליים, ולהיכנס לכנסת הקרובה.

וחלקם, הבכירים והוותיקים שבחבורה, יחליטו לצאת למסע נחוש, אמיץ ונועז לכבישת 'הפסגה החלומית' אליה גלגלו עיניים במשך השנים האחרונות: ראשות מפלגת השלטון – הליכוד.

ואז יתחיל הקרב המכוער והאימתני על הראשות, ברקת/לוין/גלנט/כץ/רגב/דיכטר/וכו' וכו' יקח את ראשות המפלגה, שאר ה'בכירים' שכמובן לא יאה ולא נאה להם לשבת תחת היו"ר הנבחר – יינטשו את המפלגה ויערקו לבית פוליטי אחר (או שהם יישארו ויחרקו שיניים, וימתינו לטיימינג טוב יותר לעריקה), והנה לך מפלגה בקריסה.

אחרי שהקדמנו על קריסת הליכוד – עכשיו נעבור לשלב הבא.

סקר n12:

הליכוד – 19
ש"ס – 11
עוצמה יהודית – 8
יהדות-התורה – 7
הציונות הדתית – 5

סה"כ: 50.

אוקיי, אז יקומו מפלגות חדשות. זה לא החלק הטוב בסיפור, ואולי להיפך – החלק הכי גרוע. גרוע מאוד.

מפלגות-מפלגות יצוצו לפתע כפטריות אחרי הגשם, 'הימין הישן' בראשות נפתלי בנט, 'הימין הלא מתרפס' בראשות מיכאל בן-ארי וברוך מרזל, 'הימין הכלכלי' בראשות הדר מוכתר/אביר קארה, 'הימין האלטרנטיבי' בראשות גדעון סער וחברים, 'הימין החרדי' בראשות יעקב ווידר, ואני-לא-יודע-מה-עוד.

הקרבות יהיו קשים, המאבקים יהיו עזים.

מחנה הימין, במקום להקדיש את כל כוחו ומרצו במאבק עיקש ואיתן בגוש השמאל, יבזבז את האנרגיות וישקיע את נשמתו במאבקים פנימיים מכוערים ומלוכלכים, בכדי להצליח לנצח ולעבור את המערכה הסוערת.

תוצאות הבחירות:

הליכוד – 14
ש"ס – 10
יהדות התורה – 8
עוצמה יהודית – 5
הציונות הדתית – 4

לא עברו את אחוז החסימה: 'הימין הישן' בראשות נפתלי בנט, 'הימין הלא מתרפס' בראשות מיכאל בן-ארי וברוך מרזל, 'הימין הכלכלי' בראשות הדר מוכתר/אביר קארה, 'הימין האלטרנטיבי' בראשות גדעון סער וחברים, 'הימין החרדי' בראשות יעקב ווידר, ואני-לא-יודע-מה-עוד.

סה"כ: 41.

יהיו פה מספר מפלגות שפשוט לא ייעברו את אחוז החסימה, אין מה לעשות. כל אחד ייאבק וירוץ עד הסוף, וזו תהיה התוצאה.

הרי כשהייתה רק מפלגה אחת נוספת – עוצמה יהודית שהתמודדה במקביל למפלגה המאוחדת של בנט-סמוטריץ'-וכו', הימין שרף 84,000 קולות יקרים מפז, שמנעו את ניצחונו של גוש הימין.

אותו מקרה היה בסבב הראשון, כשבנט רץ עם ה'ימין החדש'..

ההיסטוריה כבר הוכיחה, שהמתכונת היחידה בה הימין שורד – זה כשיש ארבעה מפלגות בלבד שמתמודדות: ט', ג', ש"ס, ומח"ל. נקודה.

מספיק מפלגה-שתיים שלא עוברות את אחוז החסימה, זורקות קולות נחוצים ונצרכים לפח, ויאיר לפיד מתיישב על הכורסא מעור במשרד ראש-הממשלה.

וּבֵנֶט וְלַפִּיד יָשְׁבוּ לִשְׁתּוֹת, וּמְדִינַת נָבוֹכָה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

9 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר הגיב:

    בן גביר הולך להיות כוכב בבחירות הבאות

  2. טוביה הגיב:

    רק צריך שליברמן לא יעבור וכל הימין מסתדר מעולה!

    1. דהן הגיב:

      בינתיים הוא רק ממריא,

  3. נתנאל הגיב:

    ברקת הולך לקחת בגדול הוא לדעתי גם הכי מתאים

  4. אייל הגיב:

    אם בנט אכן חוזר ומצליח אנו עם של מטומטמים, אין לי מילה יותר נורמאלית, רק על האפשרות הזה אתה יכול לכתוב טור שלם למה לבחור בו אבל בעיקר למה לא!

  5. יעקב הגיב:

    טור מגניב, למרות שמאוד לא מציאותי …

  6. חיימק'ה הגיב:

    הארת את עיניי, ישר כח.
    עד היום סברתי שעדיף שהליכוד תיכחד כמה שיותר מהר, ותפנה את מקומה למפלגות רעננות וחדשות..

    אך מה שאתה אומר גורם לי לחשוב בשנית, אכן יש ממש בדבריך.

  7. יאיר פנחסי הגיב:

    כל פעם מספרים לנו את הסיפור הזה שוב שיהיו מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה ובינתיים היימין תמיד לוקח אומנם על הקצה וזה בגלל ליברמן (טור בפני עצמו) אבל לגמרי טור משעשע

  8. טור מעניין שמשקף את המצב במערכת הפוליטית
    הצלחה רבה יקירי 🙏

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו