יום רביעי, 07/08/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

מעל 100 אלף משתתפים בהפגנת הימין בת"א – לפיד "להימנע מאלימות"

הערב, נערכה הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית תחת הכותרת "צעדת החירות" על ידי ארגוני הימין • לפיד "זו התקפה אלימה על הדמוקרטיה שמטרתה לשפוך דם"

22:23 ,30/03/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הערב, נערכה הפגנת תמיכה ברפורמה המשפטית תחת הכותרת "צעדת החירות" על ידי ארגוני הימין.

הצעדה יצאה מרחבת המוזיאון, עברה דרך רחוב שאול המלך, פנתה למנחם בגין והסתיימה בקריית הממשלה.

המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים עם הכיתובים "העם בחר רפורמה משפטית", "מיעוט השמאל לא יקבע" ו"ביבי מלך ישראל". במהלך ההפגנה, המשתתפים קראו שירים וקריאות כגון "בג"ץ לא ינהל אותנו, אלא הממשלה הנבחרת" ו-"תם זמנו של נביא השקר אהרן ברק".

מארגני צעדת החירות אמרו בסיום ההפגנה "אנו מודים למאה אלף האזרחים שיצאו להביע את זעקתם ולדרוש תיקון במערכת המשפט. נמשיך לצאת לרחובות עד שרצון העם בקלפי יתממש במציאות. לא נוותר ולא ניכנע לאיומים של אנרכיסטים וסרבנים. עם ישראל חי! אנו קוראים לאזרחים לשוב לבתים ולהישמע להוראות המשטרה. הצעדה הסתיימה ומודים לכוחות הביטחון מכל הלב על אבטחת האירוע."

ח"כ ד"ר צגה מלקו(הליכוד):  "צמרמורת!!! השתתפתי הערב בהפגנת הימין ,הקול שנשמע הערב בתל אביב, הוא כל כך אמיתי. כל כך אותנטי. זהו קולם של ה64 מנדטים שדורשים רפורמה משפטית. אני אביא את הקול הזה אל הכנסת."

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "הפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל מה שאנחנו רואים פה אינה מחאה – זו התקפה אלימה על הדמוקרטיה שמטרתה לשפוך דם, להפחיד את הציבור, להכות בתקשורת. הם רוצים לשחזר בישראל את ההתקפה על הקפיטול.

המראות האלימים האלה מתחילים בהסתה שמוביל נתניהו, אבל הוא מאבד שליטה על המפגינים כמו שאיבד שליטה על ממשלתו.

אני קורא למפגינים להמנע מכל אלימות ולהביע את דעתם בכל האמצעים הדמוקרטים."

מוקדם יותר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר "ההפגנות הערב חשובות לדמוקרטיה, אך קורא לכלל המפגינים שלא להיגרר לאלימות ולא חלילה לפגיעה בשום גורם, לא מפגינים שמנגד ולא עיתונאים. מצופה גם מהמשטרה שתפעיל דין שווה ביחס לכלל המפגינים ואני סומך על המפכ"ל שינחה את השוטרים בהתאם למדיניות השר – יחס שווה לכולם."

תנועת "אם תרצו" מסרה "היום כולם יודעים, בקואליציה וגם אופוזיציה, שחובה לבצע רפורמה ותיקונים במערכת המשפט. אפשר לדון בנושא, חשוב להגיע להסכמה אבל לא נאפשר כניעה. אסור שהכרעת העם תידרס על ידי בריונים שעודדו סרבנות ופגיעה בכלכלת ישראל. רוב העם דורש תיקון במערכת המשפט ואת זה אסור למסמס, אסור להפוך את מרבית העם לאזרחים סוג ב'".

"אנו קוראים לאלפים שכבר אישרו הגעה, להביא עימם את בני המשפחה וכל החברים כדי לצעוד ביחד איתנו. לא נחסום כבישים, איננו אנרכיסטים. לא יהיו ולא יתאפשרו קריאות והסתה לאלימות. הצעדה מאושרת בידי המשטרה והערב גם תל אביב תשמע העם בחר רפורמה משפטית".

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו