יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ממשלה עם ברקסים

ממשלת הימין וחרדים כבר קמה, הצעות מהפכניות כבר הונחו על השולחן, אך מתנגדי השלטון גורמים לה לעשות ברקסים כל הזמן.

01:10 ,26/01/23
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

יש פתגם עממי שאומר "ככל שהצפייה למשהו גדולה יותר, כך האכזבה עמוקה יותר", מהימים האחרונים נראה שיש הרבה מן האמת לפתגם הזה. הממשלה הכי ימנית וחרדית שהוקמה אי פעם בישראל כבר החלה בשטף של מלל להציג רפורמות מגוונות למערכת המשפט, לכלכלה הישראלית, לביטחון פנים, לתחבורה, לדיור ועוד.

אך ככל שהשיח המהפכני הולך ומתגבר כך גם ההתקפות והתנגדויות הולכות ומתעצמות. בהתחלה אלו רק מתנגדי השלטון, לאחמ"כ התקשורת הכללית ממשיך במחאות ושביתות אזרחיות של ארגונים וחברות וכלה בתחזיות מפחידות על עתידה של ישראל בשלל תחומים. וזו רק ההתחלה.

כמובן שלא נגע בהכל אלא בעיקר והיא הרפורמה במערכת המשפט הישראלית. אם בהתחלה היו כאלה שבטחו כי הכביש לחקיקת הרפורמה סלולה וחלקה, ונגיע להחלת הריבונות על הרשות השופטת מהר ככל האפשר, כעת זה נראה כמו חלום טוב שעף באוויר, הצורך בהידברות עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית גדל, אנשים רמי דרג מכל התחומים גם כאלו שלא קשורים למערכת המשפט הישראלית כגון נגיד בנק ישראל החליטו להתערב אקטיבית כדי למתן ולעכב את הרפורמה של שר המשפטים הנוכחי יריב לוין.

נראה שמתנגדי הרפורמה המשפטית החליטו ללכת על כל הקופה כולל קשירת קשר בין הרפורמה המשפטית לכלכלה הישראלית וליצור סערה סביבם כדי ששתיהן יפגעו ואז להפנות אצבע מאשימה לממשלה. התחזיות המאיימות על בריחת משקיעים כלכליים מכל העולם מישראל כבר הובילו את רה"מ נתניהו ושר האוצר סמוטריץ' לצאת בהצהרות בהולות שנועדו להרגיע. כנראה שיש בממשלה לחץ כבד וסמני התקפלות ראשונים. גם שר המשפטים לוין כבר הצהיר שהרפורמה המשפטית לא תיהיה כבתחילה. יהיה מעניין לראות עד לאן המאבק נגד הרפורמה המשפטית מתפתחת והאם הקהילה הבינלאומית תתערב.

בזווית חרדית יש תמיכה עצומה ומסוייגת לרפורמה לריסון בג"ץ מצד אחד מדובר בבית משפט עליון שלא בחל בפסיקות אנטי חרדיות ורבים מגדו"י כבר יצאו נגדו והורו להגבילו, מנגד יש חשש קל לגבי העתיד שהוא לוט בערפל לגבי זכויות המיעוטים הערבים והחרדים בישראל שבג"ץ אמור להגן עליהם והוא יוגבל מאוד עקב הרפורמה, החשש קיים בצל העובדה שהשנאה כלפי החרדים עלתה מאוד בשנים האחרונות ומורגשת ברחובות. אם תיהיה ממשלה אנטי חרדית היא תיהיה נטולת כל רסן ועלולה לפגוע בזכויות מיעוטים. נקווה שלא נגיע לתרחיש זה וגם אם כן בעז"ה הציבור החרדי ידע להתמודד מולו.

כמובן הנכתב נוגע רק בקצה הקרחון שמקפיא את הממשלה שמחכה מאוד שיפשיר, הרפורמות ייושמו במוקדם או במאוחר, השאלה איך הם יראו ועד כמה הם יהיו מלאים לא מבחוץ אלא מבפנים, כי לפי הנראה כרגע יש תכנון להעביר להם תוכנית דיאטה מקיפה שיהפוך אותן לרזות יותר. את התשובה לשאלה הזאת נדע בחודשים הקרובים. עד אז הממשלה עסוקה במשברונים בתוך עצמה כמו פינוי מאחזים יהודים בלתי חוקיים והתעלמות מכל השאר הלא יהודיים ובראשם חאן אל אחמאר שהקהילה הבינלאומית מתנגדת  לפינוייה עובר דרך חלוקת הסמכויות בין שר הביטחון גלנט לשר במשרד הביטחון סמוטריץ ומסתיים בעוד כמה משברונים שאם לא ימהרו לפתור אותם הם יהפכו למשברים של ממש.

לממשלה הנוכחית יש יתרונות עצומים כמו שמרנות משותפת על כלל שותפותיה, רצון טוב לעשות מהפכות ימניות לטובת הציבור שהיו רק הבטחות במשך שנים וכעת ניתן לממש אותן ללא הפרעות מבפנים אלא רק מבחוץ וכמובן עוד יתרונות שיובלטו בעתיד. אבל בל נשכח את הדבר החשוב מכולם להתפלל שכבר יהיה "הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה, וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה" במהרה בימינו, אמן.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

11 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלעד חצרוני הגיב:

    על מה אתה מדבר, ממשלה שנותנת בראש על אף כל הקשיים כל הכבוד לכל חבריה נקווה שישלימו את הקדנציה וחסל על השמאל בישראל

  2. אריה הגיב:

    על זה נאמר שאנחנו מתכננים תוכנית וה צוחק

  3. חיה לוי הגיב:

    ימין דביל, עשינו מעצמנו צחוק!

  4. שלמה הגיב:

    כמו שכתבת בסוף "הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה". גם ממשלה ימין על מלא לא מצליחה לעשות כאן כלום, מדינה דפוקה

  5. כהן הגיב:

    האמת שאני די מופתע שהם התקדמו יפה ולא מפסיקים עם החקיקה למשל למרות שחשבתי שנתניהו יתקע את הענייננים אבל לגמר שאפו

  6. יהושוע לב הגיב:

    מסתבר שזה ממש נכון למרות שחשבתי שיהיה ימין על ממלא הכל ירוץ אבל התבדתי

  7. מתי וייס הגיב:

    שום בקסים, הם עובדים בחוכמה לאט ובטוח. ואני מאמין שישיגו בסוף את כל המטרות

  8. דוד הגיב:

    טור מהמהם. הרבה זמן לא נפגשתי עם הכנים היפים שלך כאן, בהצלחה

  9. שרה הגיב:

    בושה וחרפה, לא אכפת להם מכלום רק מעצמם. אפילו ביום כזה כואב לעם ישראל הם מפגינים בתל אביב.

  10. יוסף מלמד הגיב:

    אמרת את ההגדרה המדוייקת!! ממשלה עם ברקסים ממש כך. היא רוצה לרוץ אבל לא מצליחה ….

  11. מוישי חפץ הגיב:

    אני מסכים עם המשפט שכתבת כגודל הצפיה… והוא באמת נכון במקרה הזה כולם מצפים לקבל הכל ובקלות נראה אבל שהדרך עוד ארוכ מאוד אבל לגמרי אנחנו בכיוון הנכון

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו