יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

מבקר המדינה: "ייבדקו כל הכשלים והמחדלים לפני וביום הטבח"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מגיב לטענות על חוסר ביקורת מספקת בעקבות אירועי 7 באוקטובר, ומדגיש כי הביקורת תהיה נוקבת ויסודית על כל הדרגים

13:20 ,11/01/24
דוברות מבקר המדינה
קרדיט: דוברות מבקר המדינה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יצא היום בתגובה חריפה לטענות על חוסר ביקורת מספקת מצד משרדו בעקבות אירועי הטבח ב-7 באוקטובר. אנגלמן הדגיש כי הביקורת שמקיים משרדו תהיה יסודית ונוקבת, ותבחן לעומק את הכשלים והמחדלים בכל הדרגים – המדיני, הצבאי והאזרחי.

"איש לא יהיה חסין מביקורת עמוקה ונוקבת, הן בדרג המדיני, הן בדרג הצבאי והן בדרג האזרחי" הדגיש אנגלמן. "ביצוע ביקורת נוקבת ומקיפה בעת הזו על כלל הדרגים היא חובתנו המוסרית לנרצחים, לחטופים ולכלל אזרחי ישראל".

אנגלמן ציין כי הביקורת תבחן היטב את הכשלים שקדמו לאירועי הטבח ב-7 באוקטובר, את פעילות הגופים השונים במהלך אותו יום, ואת המשך הטיפול באירועים לאחר מכן. "הביקורת תיגע בכל רבדי הכשלים והליקויים לפני ה-7 באוקטובר, במהלך יום הטבח ואחריו" הבהיר אנגלמן.

תגובתו של המבקר באה על רקע טענות שהועלו לאחרונה בתקשורת כאילו משרד מבקר המדינה אינו מבצע ביקורת מספקת על התנהלות הממשלה בעקבות אירועי הטבח. אנגלמן דחה טענות אלה בתוקף ואמר כי "כל אמירה אחרת הינה חסרת כל שחר".

המבקר ציין כי הוא ירד לשטח כבר מהיום הראשון של אירועי הטבח, והצביע בפני ראש הממשלה על כשלים ומחדלים רבים שזיהה. "הביקורת המיידית שהחל בה משרד מבקר המדינה נוגעת בכל הסוגיות האזרחיות ובחלק מהנושאים הביטחוניים" אמר אנגלמן.

אנגלמן גם התייחס לטענה שהביקורת על צה"ל תתעכב בשל המצב הביטחוני, ואמר כי אכן חלקים ממנה יידחו כדי לאפשר לצבא להתמקד בלחימה. אך הוא הדגיש שזו אינה ביקורת חלקית, וכי בסופו של דבר תיבדקנה כל שאלות המפתח הקשורות להיערכות צה"ל ולפעילותו באירועי הטבח.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלימלך אברהם
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו