יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

לפיד: הצעתי לנשיא להקים ועדה נשיאותית לתיקון מערכת המשפט

בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד כי הציעה לנשיא הרצוג להקים ועדה בלתי תלויה לתיקון מערכת המשפט שתמנע את הקרע בעם וכי הנשיא בוחן את הרעיון בימים אלו

15:32 ,23/01/23
לעמ/ארכיון
קרדיט: לעמ/ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד כי הציעה לנשיא הרצוג להקים ועדה בלתי תלויה לתיקון מערכת המשפט שתמנע את הקרע בעם וכי הנשיא בוחן את הרעיון בימים אלו.

"פירוק ודריסת מערכת המשפט שאותה הממשלה דוחפת בכל הכוח קורעת לגזרים את החברה הישראלית" פתח לפיד "גם אנשים ששנים דיברו על רפורמה משפטית, מבינים שזו לא רפורמה. זה הרס הדמוקרטיה.
 
אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אין מערכת שאין מה לתקן בה, אבל רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה.
 
אם רוצים לשפר ולתקן את ליבת מערכת שלטון החוק שלנו, מי שמתקן צריך להיות מעל לכל חשד. התיקון לא יכול להיעשות בידי נאשמים ומורשעים. הוא לא יכול להיעשות בידי מי שיש להם אינטרסים זרים. הוא לא יכול להיעשות בחופזה, בלי איזונים ובלי בלמים, כדי לפתור בעיות פוליטיות.
 
שוחחתי על כך בשבוע שעבר ושוב השבוע עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת.
 
ועדה נשיאותית תוכל לשמוע את כל הצדדים, את בית המשפט, את הממשלה, את האופוזיציה, את האקדמיה. במקום הדהירה הפרועה שאנחנו רואים היום, היא תקיים הליך סדור שבסופו תונח על השולחן הלאומי הצעה מאוזנת שתשפר במקום להרוס, תתקן במקום לשבור.
 
לבסוף אמר "הנשיא בוחן בימים אלה את הרעיון. אני מאמין ומקווה שהוועדה הנשיאותית אכן תוקם ותמנע קרע נורא בעם ישראל ואת הרס הדמוקרטיה שלנו"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו