שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

כשמפלגת הכלכלה תזנק, ו'הליכוד' תקרוס // יענקי גולדברג

האירוע ההיסטורי שהקים את המדינה | האמירה המרגשת של דוד בן-גוריון | הקונספציה בה שרו מנהיגי המדינה - שקרסה | וגם: המהפכה בפוליטיקה בישראל

14:12 ,20/12/23
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המיקום: מוזיאון תל-אביב. המועד: יום שישי – ה' באייר תש"ח, שעות ספורות טרם כניסת השבת.

דגלי ישראל רבים עיטרו את המקום, בזה-אחר-זה נכנסו למקום בחשאיות גמורה כשהתרגשות אדירה נסוכה על פניהם – חברי 'מועצת העם' הסודית שבעצם הקימה את המדינה: דוד בן-גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל. דניאל אוסטר, ראש-עיריית ירושלים הראשון בירושלים. ועוד אישים רבים.

בשעה 13:00 אישרה מועצת העם את נוסח ההכרזה. למרות סודיותו של המקום שנבחר, כאשר הגיע בן-גוריון למדרגות המוזיאון, חיכה לו ברחוב קהל רב, עיתונאים וצלמים. בן-גוריון ירד ממכוניתו והחזיר הצדעה לשוטר שעמד בכניסה.

בנאום הכרזת המדינה שלו, אמר רה"מ הראשון דוד בן-גוריון את המשפט שמוכר עד עצם היום הזה: "אנו מכריזים בזאת, על הקמה מדינה יהודית בארץ-ישראל, היא מדינת ישראל!", כשהתרגשות אדירה נסוכה בקולו.

באותו מעמד, נקבעה מועצת העם בת 37 החברים ל"מועצת המדינה הזמנית" (הכנסת בשמה המכובס), ומנהלת העם נקבעה כממשלה הזמנית. דוד בן-גוריון, שהיה אז יושב ראש הנהלת הסוכנות היהודית ויושב ראש מנהלת העם, נבחר לראש הממשלה הזמנית.

ב'

מאז אותו מעמד היסטורי של הקמת המדינה, עברה הפוליטיקה הישראלית תלאות רבות. שינויים, תרגילים, מהפכים פוליטיים ורגעים דרמטיים. טלטלות רבות חוותה המדינה וחוו אזרחיה, בעקבות אותה פוליטיקה. אלא שבעוד שלכולנו מוכרת הנוסחה הידועה והפשוטה של 'ימין, שמאל ומרכז', נדמה כי הפעם, במערכת הבחירות הנוכחית, באורח היסטורי – הפוליטיקה הישראלית הולכת לשנות את פניה. הכל הולך להשתנות.

ג'

1. הקונספציה

עד היום, הבעיות המהותיות והעיקריות שבעצם גרמו לפילוג של ימין ושמאל – הייתה הסוגיה המדינית-ביטחונית. בעוד יצחק רבין ז"ל קרא למסור שטחים, ועשה זאת בפועל, ובנוסף גרם לדברים נוראים ומזעזעים כשהפיל על מדינת ישראל את 'הסכם אוסלו' הידוע לשמצה, מנהיגי הימין כגון בנימין נתניהו למשל – נודעו כאנשים שמתנגדים לעקרונות הללו, ובעלי אג'נדות שונות לחלוטין.

המצביעים סברו, כי בעוד לפיד ינהל את הזירה הביטחונית בצורה רופסת ובלתי-מועילה לישראל, מנהיג ימני חזק כמו ראש-הממשלה הנוכחי נתניהו, לא יוותר על אף שעל, יתנהל בעוצמה וימגר את הטרור.

ואז הגיע טבח שמחת-תורה.

הצמרת הביטחונית ובראשה ראש-הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, ראש אמ"ן, ועוד שורה של בכירים ביטחוניים ידועים ושאינם – הוכיחו כי גם הם כשלו בתפקיד, כשלו בניסיון החשוב ובתפקיד האדיר – להגן על עם-ישראל.

ממש כמו פלאשבק ותסריט-חוזר מ'מלחמת יום-הכיפורים', מדינת ישראל, המעצמה הביטחונית שמתייהרת ומתפארת בכוחה העוצמתי, נחלה כישלון חרוץ ונפלה בידי ארגון טרור קטן ומצומק בעיר מסכנה עם רמת חיים עלובה וירודה.

אחד הגורמים העיקריים לכישלון של ישראל ולמחדל הנוראי הזה, זו הקונספציה. הקונספציה ההזויה, האופוריה והניתוק מהמציאות בו חיו מנהיגי המדינה.

בהקלטה מישיבת סיעה של מפלגת 'הליכוד' לא לפני הרבה זמן – בכ"ד אייר תשפ"ג, הקלטה שנחשפה כעת לאחר הטבח הנורא, ניתן להאזין לדו-שיח מכעיס ומנותק מהמציאות, בין ראש-הממשלה נתניהו לשרים.

השיחה ביניהם, ממחישה את תאוריית 'כוחי ועוצם ידי', שקרסה, ושוב הבינו כולם: "אִם ה' לֹא יִשְׁמָר עִיר – שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר".

נתניהו שואל: "כמה רקטות נורו על-ידי החמאס מאז שומר החומות, לשטח ישראל?". "אפס", עונה השר קרעי. "למיטב ידיעתי יש אפס, אני לא יודע. אולי יש אחת..", אומר נתניהו בגיחוך, ומשוויץ: "הם לא ירו לשטחנו – כי הם מורתעים! מבצע שומר החומות, הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר בתולודותיו!", אומר נתניהו בגאווה בלתי-מוסתרת.

נתניהו הוסיף להסביר – וכיום כולם רואים עד כמה הדברים הללו היו בלתי-מותאמים למציאות בעליל: "שומר החומות השמיד את היכולת האווירית, היכולת הימית, היכולת התת-קרקעית. הדבר הזה גרם לשינוי משוואת ההרתעה, ולפחות זה עובד כך שנים, שנתיים". נתניהו סיים במשפט, שממחיש עד כמה שרו מנהיגי המדינה בניתוק מוחלט מהמציאות: "כל מי שבא לפגוע בנו יבין עכשיו יותר טוב את המשמעות של המילים: "דמכם בראשכם". ראינו כיצד הם הבינו זאת..

ג'

 2. גוש הכלכלה

אתנסח בזהירות, אשים ראשי בכפי ואסתכן כשאכתוב את הדברים הבאים, אך בכל זאת אכתוב את דעתי: עד כמה שזה נשמע הזוי ומופרך, לדעתי במערכת הבחירות הקרובות – כל הנושא של ימין ושמאל יקרוס, ייכחד. ייעלם כלא-היה.

לאנשים נמאס מהסיסמאות החלולות. המצביעים הבינו שבפועל זה לא משנה אם אתה מגדיר את עצמך ימין או שמאל, מה שמשנה זה דבר אחד – האם בשעת המבחן אתה יודע להילחם מול החמאס ולמגר אותו? האם אתה נשמע לאזהרות של אמ"ן? האם אתה פועל בצורה ראויה וייסודית?

בבחירות הקרובות, נוכל לראות את המפלגות שכל זכות קיומן זו העובדה שהן פוליטיות – שוקעות אט-אט (את המגמה הזו ניתן לראות אגב גם בסקרים..), כשמפלגות כמו 'מפלגת הכלכלה', 'מפלגת הביטחוניסטים', (לא קח יקראו למפלגות הללו, אך זה יהיה הרעיון שלהם בעצם..) – מתחילות לזנק ולעלות על המפה.

הבוחר הישראלי הממוצע כבר מואס בהגדרות ובמשבצת של ימין ושמאל, ויעבור לבחור באנשים עם רזומה מקצועית עשירה שיודעים כיצד לפעול, כיצד לתקן, כיצד לעשות וכיצד להנהיג מדינה.

ראש-הממשלה בנימין נתניהו ככל-הנראה בסיומה של הקדנציה הזאת, ייצא בהצהרה דרמטית לתקשורת כשבמהלכה יודיע חגיגית על פרישתו מהחיים הפוליטיים בכבוד ובשיבה-טובה, "לאחר עשרות שנים של נאמנות מוחלטת ועבודה אין-סופית למענכם, אזרחי ישראל". בואי שרהל'ה, הולכים.

או-אז יצוצו 'היורשים', ישראל כץ, ניר ברקת, יריב לוין, אלי כהן, ושאר הרודפים אחרי כתר המלוכה – ויחלו להתקוטט ולהילחם על שאריות המפלגה המפורקת שהתפזרה לרסיסים.

גם מפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד תצנח משמעותית, כשבוחריו של לפיד יבינו שלא מדובר באיש עם השכלה משמעותית, ידע רב או יכולת מקצועית כזו או אחרת, וינטשו אותו לטובת מפלגה מועילה שתקדם אותם ואת המדינה בה הם חיים.

כך יישבר לו אורח-חיים פוליטי עתיק שננהג במדינת ישראל במשך עשרות שנים, ומדינת ישראל תשוב לחיים תקינים, נורמלים וסדירים.

ג'

גם נושא הגושים לא יישאר איתנו לאורך הרבה זמן. פתאום כל הסקרים ייאבדו את המרכיב המרכזי והמסורתי שלהם: "והנה החלוקה לגושים"..

ברגע שהפוליטיקה הזולה נעלמת – איתה גם הולכים כל החרמות.

ליו"ר מפלגת הכלכלה לא תהיה שום בעיה להקים קואליציה יחד עם יו"ר מפלגת הביטחוניסטים, להיפך – הם יקימו ממשלה יחד, כל אחד יעסוק בתחומו וייתפעל את משרדו על הצד הטוב ביותר.

כך נוכל לראות גם בקרוב ממשלות רחבות של שבעים חברי-כנסת ואולי אפילו יותר, כשלמקימי הממשלה אין כל בעיה לצרף עוד ועוד מפלגות – בתנאי שהן לא פוליטיות או באות להשתלט להם על המשרד הספציפי שלהם.

זו הדעה שלי.
ומה אתה חושב?..

> כיתבו כעת בתגובות!

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

14 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רועי הגיב:

    אנחנו עם שאוהבים לבחור, ועם כל המרמור שמגיע רגע הבחירות אנו יוצאים בהמוננו באמונה שהנה אנחנו בוחרים בדבר הנכון והפעם פותרים את הבעיה, מה שלא קורה בפועל, אולי הרעיון שלך יכול להועיל בזה

  2. כ.ר הגיב:

    אתה עם הרעיונות שלך…

  3. שלמה ר הגיב:

    בינתיים נראה שרוב האמוציות האנושיות לאורך כל חיי ההיסטוריה התנקזו סביב פוליטיקה יותר מכל דבר אחר, אתה מתכוון לשנות את סדרי העולם?
    בהצלחה

  4. מרדכי הגיב:

    רעיון הזוי ולא יישים, אבל לפחות מעלה חיוך בימים אלא….

  5. שלום.ג, אלעד הגיב:

    איזה יופי ממש טור יפה אתה כותב בצורה שנעימה לעין כל הכבוד. תודה על התוכן שאתה מביא לאתר!

  6. אלעד חזן הגיב:

    חבר אתה מבוזבז רוץ לפוליטיקה

    1. תודה, בעז"ה שייצא לפועל ולא יישאר רק כתאוריה ותו-לא

  7. חיימק'ה הגיב:

    ישר כח טור מאד יפה ורעיון שלא חשבתי עליו …

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו