שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודח ברוב קולות לטובת ח"כ יריב לוין

מליאת הכנסת בחרה בח"כ יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת החדש עם תמיכה של 64 חברי כנסת. "הכנסת ה-25 תהא כנסת אשר תמלא את ימיה" אמר

11:47 ,13/12/22
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת קיימה הצבעה על בחירת יו"ר הכנסת ה-25, ובחרה בח"כ יריב לוין לתפקיד. בחבר הכנסת יריב לוין תמכו 64 חברי כנסת. בחברת הכנסת מירב בן ארי תמכו 45 חברי כנסת. בחבר הכנסת איימן עודה תמכו 5 חברי כנסת בלבד.

לאחר מכן יו"ר הכנסת הנכנס יריב לוין קיבל את הפטיש מידי יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי, תפס את מקומו על כס היו"ר ונשא דברים במליאה ואמר "אני מודה ליושב ראש הכנסת העשרים וארבע, חבר הכנסת מיקי לוי. חברות וחברי הכנסת, אני מבקש להודות לכם על האמון שניתן בי. אני מבקש לומר תודה מיוחדת לך, אדוני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, על הזכות ללכת עמך בדרך משותפת ארוכת שנים ועל האמון האישי והגיבוי יוצא הדופן שאני מקבל ממך.

מכובדיי חברי הכנסת, אעשה ככל יכולתי על מנת למלא גם את שליחותי זו, בדרך שחינכו אותי הוריי, גאיל זכרה לברכה ואריה יבדל לחיים ארוכים. דרך של מחוייבות מוחלטת לעם ישראל, למורשת אבותינו ולמימוש זכותנו שאינה ניתנת לערעור על ארץ ישראל. אעשה זאת מתוך הכרה עמוקה בחשיבותה של הכנסת, כבית לאזרחי ישראל כולם, ובפרט לחלשים שבהם, כפי שלימד אותי חמי היקר חבר הכנסת יעקב שמאי זכרונו לברכה.

חברות וחברי הכנסת, לא הייתי יכול לעשות דבר מפעילותי הציבורית ללא תמיכתה ועזרתה של אשתי האהובה יפעת, וללא הגיבוי שאני מקבל מילדיי עידן, ניב ועדי. תודתי העמוקה ואהבתי הרבה, נתונות להם.

מכובדיי חברי הכנסת, אני תקווה כי הכנסת ה-25 תהא כנסת אשר תמלא את ימיה וכי תקום בישראל בקרוב ממשלה יציבה. נידרש לעשות מאמץ משותף על מנת לחזק את מעמדה של הכנסת כרשות המחוקקת, מעמד אשר נפגע מאוד בתקופה האחרונה. נידרש להבטיח כי המנדט שניתן לנו על ידי הציבור אכן ימומש, וכי תתקיים משילות שהיא ביטוי חשוב והכרחי של השיטה הדמוקרטית.

זכינו כי מתאפשר לנו לכהן בכנסת כנציגי העם כולו. פעולתנו כאן מתבצעת גם בזכות עבודתם המסורה של כלל עובדי הכנסת, אשר תודתנו נתונה להם. אני מבקש להביע את תודתי גם לצוות המצויין העובד עמי מזה שנים.

חברות וחברי הכנסת, מחכים לנו בימים הקרובים ימי עבודה עמוסים ביותר. אני מבקש להתייחס לסדר היום הצפוי, על פי הידוע כרגע. אנחנו נצא עכשיו להפסקה, במהלכה אני מבקש לזמן את חברי נשיאות הכנסת לישיבה בעוד שעה בלשכתי. כמו כן תתקיים ישיבה של הוועדה המסדרת בהתאם לסדר היום שפורסם על ידה. ישיבת המליאה תחודש בהודעה של חצי שעה מראש, לשם דיון בהצעות חוק בקריאה טרומית, ככל שהדבר יאושר על ידי נשיאות הכנסת ובכפוף למתן פטור מחובת הנחה על ידי הוועדה המסדרת." סיים.

רגע לפני ההצבעה על בחירת יו"ר הכנסת, אמר יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי: "חבריי חברי הכנסת, אני רוצה לאחל בהצלחה ליושב-ראש הכנסת הנכנס וכולי תקווה שהוא ידע לעשות את האיזונים והבלמים הנכונים על מנת לשמור על כבוד הרשות המחוקקת. יש לי כבוד רב לבית הזה שהוא ליבו הפועם של הדמוקרטיה הישראלית. כולי תקווה שחברי הכנסת ימשיכו לשרת נאמנה את כלל אזרחי המדינה ברגש של יראת כבוד והדרת קודש.

אני רוצה להודות למנכ"ל הכנסת גיל סגל וצוותו, לכל עובדי הכנסת על העשייה למען מדינת ישראל ולצוות המסור שלי שליווה אותי בשלכת יושב-ראש הכנסת."

קרדיט: ללא

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו