יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

חוק דרעי סמוטריץ׳ אושר בקריאה שניה ושלישית ברוב של 63

מליאת הכנסת אישרה הבוקר את הצעת חוק יסוד: הממשלה, הידוע בכינויו "חוק דרעי-סמוטריץ'" בקריאה שנייה ושלישית. בני גנץ: "דם עלול להישפך חלילה"

09:35 ,27/12/22
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה הבוקר שלישי את הצעת חוק יסוד: הממשלה, הידוע בכינויו "חוק דרעי-סמוטריץ'" בקריאה שנייה ושלישית. מדובר בהצעה שתאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי להתמנות לתפקיד שר, וכך גם את המינוי של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר במשרד הביטחון, בנוסף לשר הביטחון עצמו, וזה כולל סמכויות מיוחדות הנוגעות להתיישבות ביהודה ושומרון.

ממפלגת יש עתיק נמסר בתגובה: חוק דרעי הוא הוכחה נוספת לחולשתו המביכה של נתניהו מול שותפיו הקיצוניים. ביבי חלש ודרעי ידע שהוא יכנע לו, כמו שהוא נכנע לכולם. לא חיילי צה״ל, ניצולי שואה או מאבק ביוקר המחייה מעניינים אותם. לא הרצון להטיב איתכם, אזרחי המדינה אלא רק להכשיר אדם מורשע בפלילים להיות שר בממשלה בהפרעה.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בעניין. עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: זהו שפל המדרגה, טירוף, וטירלול מוסרי. יום שחור משחור בו הכנסת הכניסה לספר החוקים של מדינת ישראל תעודת כשרות לעבריין מועד. התעוררנו ליום אפל, בו חברי הקואליציה המסתמנת פעלו כגנבים בלילה ואצו רצו לשנות את חוקי היסוד באופן נמהר ורטרואקטיבי, ורק כדי לאפשר לעבריין דרעי להתמנות לשר. בג"ץ חייב להתערב ולמנוע את החרפה הזאת, ואף לבטל את הסדר הטיעון המקל שנעשה עם אריה דרעי".

שר המשפטים, ח"כ גדעון סער המחנה הממלכתי, השיב מטעם הממשלה: "כמה שאלות שצריך לשאול על החוק הראשונה האם נכון לחוקק אותו ונתעלם מהממד הפרסונלי והתחולה המידית ומכל הפגמים. האם נכון שהכנסת תחוקק לגבי נושא הקלון, ומיוזמתה תוריד את הרף לגבי חברות בממשלה. בלי קשר להקשר הספציפי שברור למה אנחנו מצביעים על החוק ערב הקמת הממשלה. זה לא דבר טוב ולא נכון ואם בכלל לשקול שינוי להגבהת הרף לחברות בכנסת בדומה למה שקיים עכשיו לחברות בממשלה.

"השאלה השנייה היא שאלת התחולה המידית שמחדדת את מרכיב החקיקה הפרסונלית. בייעוץ המשפטי לממשלה ולוועדה נאמר בואו תחילו את החוק במבט צופה פנה עתיד, מהכנסת ה26. לא רק שהדברים נפלו על אזנים ערלות, עוד ברגע האחרון בוצע תיקון שתחולת החוק היא מיום קבלתו ולא מיום פרסומו ברשומות, על בסיס ספקולציות שאין להן יסוד.

"הטיעון של מצדדי החוק היה שזהו מהלך דמוקרטי שמשקף את עמדת הציבור הרחב שהצביע שדרעי יהיה בממשלה. טוב, בכל הערוצים פורסמו סקרים והיחס הוא 3 מתנגדים לתומך ועמדת השוללים הולכת ומתחזקת. ש"ס זכתה לתמיכה אלקטורלית בציבור אבל מצביעה אינם רוב בכנסת. הציבור, גם ציבור מצביעי הליכוד, הרבה מאוד מהם מתנגדים לחקיקה הזו. תראו על מה אתם מאבדים את האשראי שאין מחלוקת שקיבלתם מהציבור, כבר בימים הראשונים עוד טרם הוקמה הממשלה. במקום התלהבות מהניצחון הגדול, כל שעה עגולה ראש הממשלה מפרסם או התנצלות או הבהרה או פליקפלק או צוקהראה, כל פעם כלפי שותף אחר מהשותפים הקואליציוניים. אם אתם לא יודעים שאתם באוף סייד תשאלו את חבריכם דוד ביטן".

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בסיכום הדיון להצעת החוק שתכשיר את כהונתם של דרעי וסמוטריץ', כי "בהמשך לאישור שלו ושל רה"מ, דיבר הרמטכ"ל עם רה"מ המיועד נתניהו וביקש להעביר את הבעיות המסתמנות במערכת ההפעלה של הצבא. הסלמה כזו, לנוכח הפיצול המסתמן וחוסר הניהול המסודר, דבר צפוי לחלוטין שיקרה במדינת ישראל. דם עלול להישפך חלילה, חבל שאנחנו לא שמים לב לזה, עוד יותר חבל שנשלם את המחיר הזה".

צילום מסך

קרדיט: צילום מסך

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו