יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

חברי הליכוד במתקפה נגד המפלגה: לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות

בעקבות הדיווחים לפיהם בליכוד העבירו מסר לשותפות הקואליציוניות כי המפלגה מתנגדת לשנת את סעיף הנכד בחוק השבות, 'פורום דרור' קוראים לבטלו

13:10 ,30/11/22
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות הדיווחים לפיהם בליכוד העבירו מסר לשותפות הקואליציוניות כי המפלגה מתנגדת לדרישה לשנת את סעיף הנכד בחוק השבות, יוצאים חברי 'פורום דרור' בליכוד בקריאה לביטול הסעיף.

'פורום דרור' בליכוד: "סעיף הנכד הופך את עורו של חוק השבות על פניו: במקום להיות עמוד התווך של היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום היהודי, חוק השבות מגויס כבר שנים רבות להפיכתה של ישראל למדינת כל אזרחיה. אנחנו דורשים את תיקון סעיף הנכד כאן ועכשיו. לא צריך בשביל הדרישה הזאת את השותפות הקואליציוניות, נחוץ רק שכל ישר ותודעה לאומית יהודית מינימלית.

סעיף הנכד היה מיותר ומזיק כבר כאשר נחקק לפני 50 שנה, אבל היום זה פשוט אסון מתמשך. כבר אז ניתן היה לפתור את שאלת צאצאיהם הגויים של היהודים הנרדפים על יהדותם באמצעות וועדת חריגים במקום לאשר את קליטתם באופן סיטונאי. במקום ללכת על הפתרון האמיתי והמורכב, הלכו אז על הפתרון הקל במחשבה ישראלית טיפוסית ש"יהיה בסדר". אחוזי העולים לארץ שאינם יהודים על פי ההלכה מתקרב לאזור ה-80%. האם המציאות הזו הייתה הכוונה של המחוקק? האם מישהו בכלל דמיין מצב כזה?

ממשלה יהודית של ימין על מלא צריכה לקחת את האתגר של תיקון חוק השבות בשמחה וללא מורא. אנחנו כבר באיחור של 50 שנה. אין להחמיץ את השעה".

כזכור, מוקדם יותר בליכוד העבירו מסר לשותפות הקואליציוניות כי המפלגה מתנגדת לדרישה לשנות את "סעיף הנכד" בחוק השבות כחלק מההסכמים הקואליציוניים, למרות דרישה משותפת של כל מפלגות הקואליציה העתידית, כך פורסם הבוקר בכאן רשת ב'.

על פי הדיווח, במפלגות שהגישו את הבקשה – ש"ס, יהדות התורה, מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית, – מעריכים שהדבר נובע מחשש לפגיעה ביחסי ישראל ויהדות התפוצות.

"סעיף הנכד" בחוק השבות מעניק זכות עלייה לארץ וקבלת אזרחות גם למי שהוא נכד של יהודי, גם אם העולה עצמו אינו יהודי. המפלגות שדורשות את לשנותו טוענות שהסעיף מאפשר פתח רחב מידי למי שאינם יהודים לעלות לארץ.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו