יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

השר אליהו לא שלל לזרוק "אטום על עזה" ועורר סערה ציבורית

השר אליהו עורר סערה כשאמר בראיון ש"אטום על עזה" היא אחת האפשרויות במערכה ברצועה. נתניהו ולפיד תקפו אותו ואמרו שמדובר באמירה מנותקת ומזעזעת.

10:02 ,05/11/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השר למורשת עמיחי אליהו עורר סערה ציבורית היום כאשר בראיון רדיו אמר שהטלת פצצת אטום על רצועת עזה היא "אחת האפשרויות" במערכה המתמשכת נגד החמאס.

אמירה זו עוררה זעזוע וגינויים חריפים מצד ראש הממשלה נתניהו שאמר "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה״ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון."

יאיר לפיד אמר בתגובה לדבריו של השר "אמירה מזעזעת ומטורפת של שר חסר אחריות. הוא פגע במשפחות החטופים, פגע בחברה הישראלית ופגע במעמדנו הבינלאומי. הנוכחות של הקיצוניים בממשלה מסכנת אותנו ואת הצלחת המטרות המלחמה – ניצחון חמאס והחזרת החטופים.נתניהו חייב לפטר אותו עוד הבוקר."

מתנועת אחים לנשק נמסר: "אם נתניהו וגנץ אכן רוצים לשמור על הקונצנזוס הלאומי היחסי הקיים בימים אלו והיחסים מול העולם – יש לפטר את השר עמיחי אליהו עכשיו. לא מספיק מילים- צריך מעשים".

מטה המשפחות אמר בתגובה: "שר בממשלת ישראל שקורא להרג כל החטופים והנעדרים, חייב לשלם מחיר עוד היום. השר אליהו מטיל צל כבד על כוונות הממשלה בנוגע לתכנית העבודה להחזרת כל החטופים והנעדרים"

השר אליהו מיהר להבהירה ואמר‏ "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה  היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים."

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו