יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הרפורמות, התיקים ותקציבי הישיבות: הדרישות של גפני מנתניהו

חברי סיעת דגל התורה התכוננו למו"מ הקואליציוני עם הליכוד • במוקד הדיון: דרישה לביטול הרפורמות, הגדלת תקציבי הישיבות וראשות ועדת הכספים

22:39 ,02/11/22
קרדיט: חבורה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ברקע פרסום תוצאות האמת, המציבות את גוש נתניהו והחרדים על יותר מ-61 מנדטים, חברי הכנסת של דגל התורה, אחת הסיעות שמרכיבות את יהדות התורה, נפגשו היום (רביעי) כדי להיערך למו"מ הקואליציוני עם נתניהו. במוקד הפגישה: דרישה לביטול רפורמות של הממשלה הקודמת, הגדלת תקציבי הישיבות וחלוקת התיקים.

בפגישה השתתפו יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, וגם ח"כ אורי מקלב, ח"כ יעקב אשר וגורמים נוספים. במהלך הפגישה דיברו הנוכחים על הדרישה לבטל רפורמות וחוקים שאושרו על ידי הממשלה הקודמת, כמו רפורמת הכשרות של השר לשעבר מתן כהנא, רפורמת הטלפונים הכשרים של שר התקשורת יועז הנדל, רפורמת החד פעמי של שר האוצר אביגדור ליברמן ועוד.

חברי הכנסת של דגל התורה דנו גם בחלוקת התיקים שתדרוש יהדות התורה, בין אם בתפקידי שרים ובין אם בתפקידי סגני שרים, וביניהם תיק השיכון, התחבורה, הרווחה או החינוך. הסיעה צפויה לדרוש גם את תפקיד יו"ר ועדת הכספים עבור ח"כ גפני.

סוגיה נוספת שעלתה היא תקציבי הישיבות. עד היום דרשו החרדים סכומים של 700 ועד 800 מיליון שקלים עבור הישיבות, כחלק מההסכמים הקואליציוניים. תקציב השיא לישיבות עמד על 1.2 מיליארד שקלים. בישיבת הסיעה אמרו כי הדרישות התקציביות של הנציגים החרדים עשויות להיות גבוהות יותר. באותו נושא הזכירו את דרישת במפלגת רע"מ לתקצב במיליונים את המגזר הערבי.

"7 מנדטים – הישג יפה"

ביהדות התורה נשמו אמש לרווחה עם פרסום תוצאות מדגמי הטלוויזיה שבכולם זכו לשבעה מנדטים – מספר זהה לזה שקיבלו בבחירות הקודמות. על אף שביעות הרצון – כלפי חוץ לפחות, הפגינו ראשיה מתינות. "אנחנו ממתינים לתוצאות האמת ולא ממהרים להתלהב, אבל אם אכן אלו התוצאות – שבעה מנדטים הם הישג יפה", אמרו במפלגה. "ברוך השם, הציבור הבין את גודל השעה והתגייס להצביע לנו".

כמה שעות טרם התוצאות שידרו ביהדות התורה לחץ לאור העלייה בשיעור המצביעים במגזר הערבי וקראו לתומכיהם לצאת לקלפי. "גם העובדה שליברמן מתרסק מוכיחה שהלב של הציבור נמצא במקום הנכון. בעזרת השם, זה השלב הראשון בדרך לתיקון של מה שהיה כאן בשנה האחרונה", הסבירו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מנשה הגיב:

    למה אני מתגעגע לצרות האלה???

  2. ישי הגיב:

    טוב עשו שהתעקשו במשא ומתן נראה שהצליחו להשיג הרבה

  3. רוני עבדי הגיב:

    וממשלה איין

  4. ישראל כהן הגיב:

    מנדטים ולא בינתיים נראה שנתניהו משחק בהם ושום דבר לא מתקדם באמת אז לא יודע כמה זה עזר שיש להפם

  5. אהובה הגיב:

    לאט לאט, קודם שיחלקו את התיקים נראה מה הם יקבלו

  6. גפני לכספים הגיב:

    רק שדרעי לא יעשה טעות ויקח את האוצר

  7. בנימין הגיב:

    אני מאמין שכולם יוותרו ויגיעו בסוף להבנות על כל התיקים. הספיק להם האופוזיציה

  8. חוזרים לחיות הגיב:

    וגפני גם יקבל, החרדים היןם כ 20 מנדטים, ציבור מקום שני בגודלו בישראל

כתבות נוספות של מאיר קליינר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו