שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הקרב ב'ליכוד' הוכרע עם אופטימיות זהירה

הפריימריז בליכוד הסתיים, ובו נדחקים רבים מעסקני המפלגה והשולטים בה לעשיריות הראליות האחוריות. הזרם הביביסטי התחזק ואחוזי ההצבעה מעט גבוהים.

18:46 ,11/08/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

יום רביעי, יום חג במפלגת הליכוד, הפריימריז לרשימה שתייצג את המצביעים בכנסת ובמידה ויו"ר המפלגה נתניהו יצליח להרכיב אז גם בממשלה. את הפריימריז לוו לא מעט רוחות רעות של קרבות שליטה פנים מפלגתיות. באחד הטורים הקודמים עסקנו רבות בנושא הפריימריז הליכודי והקרבות הפנימיים בין ראש המפלגה נתניהו לישראל וחיים כץ ששולטים במזכירות. כמובן שיש עוד כמה חברי רשימת הליכוד ותיקים שבעסקנות מופלאה סגרו דילים עם אנשים חזקים שיש להם השפעה רבה על מצביעי המפלגה המבוגרים.

אך למרות הכל נראה שקרב השליטה הנוכחי הסתיים לבנתיים כאשר ידו של נתניהו על העליונה רוב העשירייה הראשונה והשניה שהן בעיקר הרלוונטיות נכבשו ע"י נציגים מהזרם הביביסטי כמו לוין, אלי כהן, אמסלם, דיסטל ועוד. הנציגים הישנים שהם גם עסקני המפלגה נדחקו לאחור כמו אדלשטיין, ברקת, ישראל וחיים כץ. כמובן האחרונים יכולים להפתיע את נתניהו במתקפת פתע פוליטית פנים מפלגתית ולהתפצל לרשימה חדשה שתחפש הרכב קואליציוני אחר ותגרום לנתניהו לאבד את האפשרות להרכיב ממשלה או לחילופין הוא אולי יוכל להרכיב עם יהיו לו 61 אבל בתנאים של אותם ח"כים ותיקים שהתפצלו, לתרחיש הזה יש סיכוי קטן ומדובר רבות בסביבתו הקרובה של נתניהו.

אם משהו טוב כן יצא מהפריימריז אז זה אחוזי ההצבעה הגבוהים יחסית במעוזי הליכוד ומחוצה לה, דבר שמסמל שהשטח הליכודי בוער אחרי הרכבת ממשלת השינוי כשהליכוד בחוץ. אם אחוזי ההצבעה בקרב הימין, דתיים וחרדים יהיו גבוהים כמו בפריימריז ואחוזי ההצבעה בשמאל מרכז וערבים יהיו יותר נמוכים יש עוד שביב של תקווה שגוש תומכי נתניהו ישיג את ה-61 מנדטים המיוחלים.

לפי סקרים שמשקפים מגמה כרגע המצב בגושים (גוש תומכי נתניהו מול גוש מתנגדיו) נשאר זהה פחות או יותר ואף אחד לא יכול להרכיב ממשלה, אמנם מפלגת יש עתיד הרוויחה מנדט שניים וכחול לבן נשארת יציבה מעל 11 מנדטים בגלל הניהול מבצע 'עלות השחר' אך את הקולות הם לוקחים ממפלגת 'הרוח הציונית' (ימינה לשעבר) שלא עוברת את אחוז החסימה. מה שיכריע את הבחירות בין הגושים זה אותם אדישים שלא יצאו להצביע בבחירות האחרונות ומצביעי הימין הרך שאין להם מפלגה שמייצגת אותם וצריכים לבחור לאיזה מפלגה מאחד הגושים להצביע.

מדובר על כמה עשרות אלפי קולות בודדים שעליהם יוכרעו הבחירות, וראשי הגושים נתניהו ולפיד נאבקים כדי להעביר את הצבעתם אליהם. ובזמן שלגוש תומכי נתניהו חסר מנדט כדי להגיע ל-61 ולהרכיב ממשלה, בגוש מתנגדי נתניהו המצב גרוע, רק עם הרשימה הערבית המשותפת יש להם אפשרות להרכיב ממשלה והאחרונה פשוט תסרב לשבת בכל ממשלה ציונית מימין ומשמאל. בגזרה החרדית כבר העבירו מסר לכחול לבן התקווה החדשה שאם הם ישבצו למפלגה את שר הדתות מתן כהנא אין על מה לדבר לגבי שיתו"פ עתידי, שזה כרגע חלק מהקמפיין של כחול לבן שהיא היחידה שיכולה להעביר את המפלגות החרדיות לגוש שמתנגד לנתניהו. כמובן שלתרחיש הזה נאמר שוב סיכוי נמוך יחסית שכן כמעט כולם במפלגות החרדיות כולל משה גפני שנכנע, הצהירו נאמנות לנתניהו וגם הציבור החרדי בחלקו הגדול מעדיף את הגוש המסורתי וכמובן זו הכרעת גדו"י נכון לעתה. אך מה באמת יקרה אחרי הבחירות אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה ושוב ישראל עלולה להיגרר לבחירות, נדע רק אז, עכשיו עדיין הכל פתוח.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אביחי הגיב:

    הפעם החרדים שיבו עם כולם. הסםיק להם הצרות בפעם הקודמת

    1. אחרת יאכלו אותנו הגיב:

      בדיוק, הקרבנו מספיק הגיע הזמן להתגמש

  2. פליטיקאי הגיב:

    על התרחיש שהם יפרשו לא חשבתי וזה ממש הגיוני כשהם מאוכזבים. זה יכול להיות משבר ענק

  3. 👍🏻 הגיב:

    👌🏻

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו