שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הצעת חוק: פסילת ראיות שהתקבלו במשטרה בעקבות הריגול ו NSO

ח״כ ארבל: ״הלבנת והכשרת ראיות שהתקבלו בעבריינות זו רעה חולה שאין לאפשר אותה בדמוקרטיה"

11:52 ,20/01/22
קרדיט: דוברות הכנסת. ח"כ משה ארבל ש"ס
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כתגובה לפרשיית הפריצה לסלולרי על ידי המשטרה ו NSO הגיש היום (ד) ח״כ משה ארבל הצעת חוק לפסילת הראיות שהתקבלו שלא כחוק על ידי גורמי האכיפה (״פרי העץ המורעל״)

לדברי ח״כ ארבל: ״הלבנת והכשרת ראיות שהתקבלו בעבריינות זו רעה חולה שאין לאפשר אותה בדמוקרטיה. במקביל לדרישתנו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא לבחינת העבר הצעת החוק הזו תפחית את המוטיבציה לעשות זאת בעתיד. אם חפצי חיים אנחנו יש לקדם זאת בדחיפות״

ח"כ מוסי רז פנה ליו"ר הקואליציה סילמן וסגנה טופורובסקי בבקשה לשתף פעולה עם האופוזציה ולקרוא לועדת חקירה פרלמנטרית בנוגע לפעילות NSO ואמר "המקרה החמור הזה קורא לנו להתעלות מעל למחנות של אופוזציה וקואליציה ולפעול ביחד בשל אחריותנו המוסרית לאזרחי ישראל ולפעילות החברה הישראלית בעולם. הנושא הזה צריך להחקר באופן המקיף ביותר שאפשר כדי לעצור מייד את הפגיעה החמורה בפרטיות ובחופש המחאה."

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי מגיב היום לטענות על המשטרה ואומר "משטרת ישראל פועלת ללא לאות לאיתור, מניעה וסיכול פשיעה, בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה. את תפקידה זה ממלאת המשטרה בהתאם לחוות דעתם של הגורמים המשפטיים הבכירים ביותר, והוא מיושם, על פי דין, בכפוף לצווים שיפוטיים ולנהלים קשיחים.

בימים האחרונים פורסמו בעיתון כלכליסט דיווחים על פעולות חקירה, אשר נעשו לכאורה שלא בהתאם לנהלים. פעולות אלה אירעו, בהתאם לפרסומים, על פני תקופה ממושכת.

המשטרה בראשותי קשובה לכל ביקורת עניינית. ואכן, החל ממועד הפרסום, החלה המשטרה בבדיקה פנימית קפדנית. הבדיקה לא העלתה כל ממצא המלמד על חריגה לכאורה מהוראות הדין.

קראתי לעיתון כלכליסט בסמוך לפרסום הראשון בעניין, ואני שב וקורא לעיתון כלכליסט גם כעת, להעביר לידינו פרטים קונקרטיים אשר יאפשרו לבדוק את האירועים הנטענים. יחד עם זאת, המשטרה בראשותי לא תסתפק בכך, והבוקר הנחיתי שוב את כלל הגורמים הרלבנטיים, להמשיך ולהעמיק בבדיקות, מעבר לבדיקות שכבר נעשו, של כלל הפעולות, גם בהתייחס לשנים עברו. כל זאת ייעשה בשיתוף פעולה הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה, על-מנת לוודא כי לא היתה חריגה כלשהי מהנהלים, לרבות בתקופה בה טרם שימשתי כמפכ"ל.

אני מודיע, כי אם וככל שיתברר כי היו מקרים נקודתיים בהם היתה חריגה מנהלים – המשטרה בראשותי תפעל לשיפור ולתיקון, וזאת בשקיפות מלאה, ובשיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים. לא נשלים עם חריגה כלשהי מהוראות הדין, במידה ויימצא שהיתה כזו.

חשוב להדגיש: האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים בהם משטרת ישראל עושה שימוש הם גורם ראשון במעלה בסיכול ומניעת פשיעה חמורה. אמצעים אלה משמשים במקרים רבים להצלת חיים, פשוטו כמשמעו. הם משמשים את המשטרה לסיכול פגיעה בחפים מפשע, איתור עברייני מין(בפרט בעבירות פדופיליה), ובהתחקות אחר יעדים מסכני חיים בניסיון למנוע עבירות רצח ופגיעה בגוף, טרם שעבירות אלה בוצעו. לפיכך, כל ניסיון לייצר דה-לגיטימציה סביב עצם השימוש בכלים המתקדמים הללו, עלול ליטול מהמשטרה את יכולותיה להתמודד בהצלחה עם אתגרי הפשיעה בעת הזאת, וממילא להביא לפגיעה בביטחון האישי של כל אזרח ואזרח.

אשר על כן, אני מבטיח לכלל אזרחי ישראל, כי המשטרה תמשיך במילוי משימותיה המורכבות והחשובות, וכי היא לא תחסוך בכל האמצעים החוקיים, והחוקיים בלבד, על-מנת לסכל פשיעה חמורה במדינת ישראל. זה תפקידה של המשטרה. אני קורא לכלל האזרחים שומרי החוק, להבחין בין ביקורת עניינית, אותה נבדוק ובה נטפל, ובין ניסיונות בלתי לגיטימיים לפגוע במשטרת ישראל ולהחליש את מערכת אכיפת החוק".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו