יום שלישי, 17/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

המשא ומתן עם חמאס תקוע: ישראל שוקלת גלות למנהיגי חמאס

גל הירש, מתאם השבויים והנעדרים, אמר כי ישראל תשקול לאפשר למנהיגי חמאס לצאת לגלות בתמורה לשחרור החטופים.

08:30 ,09/09/24
חמאס
קרדיט: חמאס
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תא"ל (מיל') גל הירש, מתאם השבויים והנעדרים, חשף לראשונה כי ישראל עשויה להסכים לאפשר למנהיגי חמאס ששרדו, כולל יחיא סינוואר, לצאת לגלות כחלק מהסכם לסיום המלחמה והחזרת החטופים. לדבריו, המשא ומתן תקוע כבר חודשים, והסיכויים להתקדמות נראים נמוכים, מה שמגביר את החששות לגבי גורל השבויים.

בהצהרה שהושמעה בוועידת MEAD בוושינגטון, הירש ציין שישראל שואפת להחזיר את כל החטופים, לפרק את חמאס מנשקו ולבצע תהליך דה-רדיקליזציה בעזה. במסגרת זו, הוא ציין כי "ייתכן שנסכים לתת להם מעבר בטוח לגלות", מה שעשוי לשמש כמנוף לסיום הלחימה ולהחזרת השבויים.

הירש הביע תסכול מהעיכובים במשא ומתן עם חמאס, וציין כי מאז נובמבר לא התבצעה התקדמות משמעותית. "המשא ומתן נמשך פסקה אחר פסקה, מילה אחר מילה, ובגלל שזה לוקח כל כך הרבה זמן, אני מודאג מאוד לגבי גורל החטופים", אמר. לדבריו, חמאס נמנע מלהגיב בצורה עניינית מאז דצמבר, בעוד שדוברי הארגון מנסים להשפיע על דעת הקהל העולמית והישראלית.

הירש הבהיר כי דוברים של חמאס בכלי התקשורת אינם מייצגים את עמדות הארגון, אלא רק את עצמם. לדבריו, יחיא סינוואר שולח מדי פעם הנחיות, אך הנציגים שמייצגים את חמאס בתקשורת העולמית מנסים לבלבל את הציבור הישראלי ולהגביר את המתח הפנימי בישראל. הירש הדגיש כי חמאס מנסה לנצל את דעת הקהל כדי לפלג את החברה הישראלית באמצעות סוגיית החטופים.

הירש הדגיש את הקשר הישיר בין הלחץ הבינלאומי על ישראל לבין האינטרסים של חמאס במשא ומתן. לדבריו, חמאס משתמש בלחץ מצד מדינות ובינלאומיים כדי להפעיל מנופים על ישראל ולהימנע מקבלת החלטות מהירות במשא ומתן. "כאשר הם רואים את ישראל תחת לחץ מצד בעלי הברית שלנו, האו"ם או בתי המשפט הבינלאומיים, הם מרגישים שאין להם סיבה למהר", אמר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו