יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

המפלגה הערבית שתביא לעליית שלטון ימין וחרדים

סיכום מערכת הבחירות וניתוח המדגמים

07:16 ,02/11/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מערכת הבחירות הסתיימה ואחוזי ההצבעה הגבוהים בישראל הפתיעו רבים לאחר כמה סבבי בחירות ותחושת מיאוס מהמצב הפוליטי בציבור הישראלי. המדגמים מספרים לנו לעת עתה כמה נקודות מעניינות.

קודם כל אחוזי ההצבעה בציבור היהודי שברובו ימני היה גבוה יותר מאחוז ההצבעה הערבי, אמנם תוצאות האמת טרם התפרסמו אבל המגמה לאחר כמה מדגמים יחסית ברורה, הפיצול ברשימה הערבית המשותפת הכניסה את המגזר הערבי לתרדמת חורף ותחושת אדישות. אמנם אחוז ההצבעה הערבי לא ירד בהרבה אבל התחושה הקשה ברחובות הריכוזים הערביים מנעה ממצביעי המגזר לאזן את התוצאות באמצעות הנעת מצביעים להצבעה מאסיבית יותר בקלפיות, ולהיסחף לזעקות הגעוואלד של המפלגות הערביות.

דבר נוסף תחושת הרעב לשלטון בקרב מצביעי הימין הורגשה היטב, בדרך כלל אחוזי הצבעה גבוהים יש בשמאל אבל בימין לרוב היה שאננות מסויימת שמנעה את ההכרעה כעת בבחירות הנוכחיות לאחר שנה וחצי של גלות אופוזיציונית המצב התהפך ושטף של מצביעים ימנים וחרדים (בניגוד לתחזיות של כמה) הציף את הקלפיות כך שזה איזן את אחוזי ההצבעה מול השמאל. זה עשוי להיות קלף חשוב במיוחד שיש כמה מפלגות שמאל שנמצאות במאבק מול אחוז החסימה.

ועוד משהו התוצאות הטובות שהשיגו המפלגות החרדיות אשר רבים חזו על שאננות בקרב מצביעיהם הוכיחו כי הציבור החרדי ברובו הגדול קשוב לרבותיו וגזירות ליברמן וכהנא נגעו לליבם.

ולסיום הימור הריצה בנפרד של בל"ד מפלגה פרו פלסטינית קיצונית עלולה להתברר כהימור שגוי שיביא את המפלגה לטבוע עמוק מתחת לאחוז החסימה ולהביא את הקולות החסרים למנדט ה-61 ואף למנדט ה-62 במקרה הטוב והאופטימי ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו כדי שיקים ממשלה ימנית וחרדית פרו ישראלית יחד עם איתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית. בעצם היא עשויה להמליך בעל כרחה שלטון ימין בישראל. אם היא תעבור את אחוז החסימה בניגוד להערכות ואף מפלגה מגוש השמאל מרכז וערבים לא תיפול במקומה אז הסיכויים לשלטון ימין וחרדים נמוך יותר.

אם כן נמתין עד סוף ספירת הקולות כדי לראות את התוצאות הסופיות עד אז אלו נקודות שרשמתי לסיכום יום בחירות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מוטי חן הגיב:

    מסכים עם תחושת הרעב שיש לימין נקווה שלא יקחו תיקים שיתחרטו עליהם

  2. ממשלה ללא בן גביר הגיב:

    אל דאגה, נתניהו כבר תאם פגישה עם גנץ…

  3. יום שמחה הגיב:

    זה לא רק המפלגות הערביות. זה בעיקר מיכאלי והגאווה שלה

  4. חרדי הגיב:

    סוף השמאל, מרץ לא עברה, העבודה אולי גם לא תעבור לאחר שיסתיימו ספירת הקולות, וכן, החרדים הכי נפגעו לכן הגיעו לתוצאות מהדימות שכאלה

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו