יום שישי, 05/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

המועמד שהובס: "הציבור הערבי בלוד רצה אותי כראש-עיר" | חשיפה

בעוד מרציאנו טען כי הוא 'טוב ליהדות', הצטלם עם רבנים ואדמו"רים, ועשה רושם של אחד שבא לעבוד למען החרדים - מתברר כי לא כך פני הדברים | חשיפה

14:33 ,04/03/24
קמפיין
קרדיט: קמפיין / יורם מרציאנו
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

זו לא הפעם הראשונה שהפוליטיקאי וחבר-הכנסת לשעבר יורם מרציאנו מצליח לחולל סערות ולתפוס כותרות. בשנת תשס"ח (2007), בעודו מכהן כחבר-כנסת מטעם מפלגת 'העבודה', התעמת מרציאנו עם מאבטחיו בתום בילוי שערך.

באורח נדיר, התלונן מרציאנו על עצמו בוועדת האתיקה של הכנסת, שהרשיעה אותו בהתנהגות שאינה הולמת. באותה השנה, בעקבות תקרית שאירעה למרציאנו עם שוטרי תנועה, נחשף כי מרציאנו צבר סכום חריג של 70 הרשעות בעבירות תנועה.

 

"אני נציג שלכם"

במערכת הבחירות האחרונות, כפי שכבר דווח כאן באתר, יורם מרציאנו התמודד בבחירות האחרונות שנערכו לפני כשבוע לראשות העיר לוד, בקרב ראש-בראש מול ראש-העיר המכהן כבר זה למעלה מעשור מטעם מפלגת 'הליכוד' – יאיר רביבו.

מרציאנו, שהתמודד ב-2013 לראשות העיר לוד, גם אז ראש בראש מול רביבו – והפסיד, ניסה את מזלו פעם נוספת, כשהפעם הוא לא שוקד על השמרים, כשהוא עובד ללא לאות למען ניצחונו.

בין מגוון הפעולות שעשה מרציאנו למען ניצחונו, היו שני קמפיינים ממוקדים, שלכאורה סותרים אחד את השני: הקמפיין הראשון במגזר החרדי, והשני במגזר הערבי.

כחלק מהקמפיין הנרחב וחסר-התקדים שערך מרציאנו במגזר החרדי, הוא הפיץ מודעות ענק עם הסלוגן הקצר והקולע: "מרציאנו טוב ליהדות", כפרפרזה לסלוגן שחולל דרמה פוליטית בישראל אי-אז לפני כעשרים שנה, 'נתניהו טוב ליהודים' – הסלוגן שהוביל לבחירתו המדהימה וניצחנו המוחץ של נתניהו בבחירות, ולהכתרתו כראש-ממשלה.

אלא שבעוד מרציאנו טוען כי הוא 'טוב ליהדות', הצטלם עם רבנים ואדמו"רים, ועשה רושם של אחד שבא לעבוד בשביל המגזר היהודי בכלל, והמגזר החרדי בפרט – בתום הבחירות נדהמו תושבי העיר לשמוע הקלטה ששלח מרציאנו למספר ערביים תושבי העיר שעבדו למענו בבחירות האחרונות, כשהוא משבח את המגזר הערבי וטוען שהוא אצבע נוספת שלהם במועצה.

 

אנחנו באתר 'חבורה' מביאים לכם את ההקלטה בחשיפה ראשונית, בצירוף התמלול המלא:

"חבריי היקרים בחברה הערבית", פותח מרציאנו, וממשיך: "יומיים אחרי שנרגענו, ראינו את התוצאות למועצה, קודם כל שיהיה לכם ברור: אני נציג שלכם במועצה", אומר מרציאנו את המשפט שהסעיר את תושביה החרדים של העיר לוד.

מרציאנו ממשיך: "הציבור הערבי בלוד רצה אותי כראש עיר, ויש לי מחוייבות אליכם. תראו בי כשליח נאמן שלכם לכל דבר ועניין, וחד-משמעית אני אומר: כפי שאני רוצה לדאוג לחברה היהודית, אני אדאג לחברה הערבית. כולם בניי, אני מודה לכם!"

"תודה על מסע מדהים, הכרתי אנשים מדהימים, וראיתי צדדים אחרים. אני רוצה להגיד לכם שאני גאה בכל אחד ואחת מכם! אני שותף שלכם, אני חבר שלכם".

כאן מרציאנו עובר לדבר על הנקודה הכואבת – ההפסד בבחירות, כשהוא אומר: "לא ניצחנו, אבל ניצחנו בדרך, באמונה שאפשר לעשות משהו. לצערי הרבה מאד חברים לא יצאו להצביע, אבל לא נורא. אנחנו נתגבר, ונהיה שם. אנחנו נדאג לעשות את כל מה שצריך", אומר מרציאנו.

"אז באמת, אלף פעמים תודה רבה. ראיתי את ההתלהבות שלכם, קיבלתי למעלה מ-90% תמיכה בחברה הערבית מהקולות שהגיעו, וזה לא מובן מאליו. אני אוהב אתכם, אני מחבק אתכם, אני מודה לכם. בואו נשמור על אחדות".

"איזו צביעות; נפלנו בפח!"

כאמור, ההקלטה הנ"ל שיועדה לאוזניהם של מספר מצומצם של תושבים ערביים בעיר לוד – הודלף מהר מאוד הלאה, והגיע לתושביה החרדים של העיר לוד, שזעמו והתכעסו לשמע ההקלטה "המקוממת", כלשונם.

בשיחה שקיימנו עם חרדי תושב העיר לוד, הוא מביע את תסכולו מההתנהגות של מרציאנו, וזועם על-כך שהוא "הוליך את המגזר החרדי כשבראשו מרן ר' דב לנדו שליט"א – שולל".

"זה פשוט בושה וחרפה, זה לא להאמין!", אומר התושב, "הבן-אדם חרש את הקהילה החרדית, עבר פה בבתי-כנסת אינספור פעמים, זכה לתמיכתם של גדו"י, ר' דוד כהן שליט"א חרג ממנהגו ו'משך' מכתב תמיכה ברביבו אך ורק בגללו – ובסוף זה מה שאנחנו שומעים!!", אומר התושב בכעס.

"למה לנו הוא לא הוציא הקלטה? כי פה הוא קיבל אחוזי הצבעה נמוכים יותר? ואז מה?! אז לכן הוא טורק את הדלת ועובר להיות אצבע נוספת של הערבים במועצה? וכי אנחנו לא עמדנו לצידו? מנהיגי המגזר החרדי לא עמדו לצידו? איך הוא מעז בכלל לעשות זאת?!", זועק התושב.

כשאני שואל את המרואיין הנכבד, מה כל-כך מפריע לו שמרציאנו מביע תמיכה בערבים, הוא לא מהסס ו'יורה' את התשובה: "שאלת יפה. ניחא אם היה מדובר כאן בעיר כמו חולון, בת-ים או ראשון-לציון, אז באמת לא היה אכפת לי שהמועמד המפסיד היה הולך ומזדהה עם מגזר אחר וקהילה אחרת"

"אבל כאן, מדובר בעיר מעורבת, אנחנו חייבים כל קול וכל אצבע במועצה בכדי להשליט כאן רוב יהודי שפוי וגאה! אסור לנו לוותר על אף שעל ולתת לערבים לכבוש את העיר הזו! לוד, עיר התנאים, צריכה להיות בידיים יהודיות, התפקידים החזקים במועצה צריכים להגיע לידיים יהודיות, וכנ"ל גם ההחלטות שעוברות במועצה!".

אותו תושב מבהיר: "אנו לא מתיימרים להחליט על מרציאנו, חלילה. אך אם הוא מעוניין ללכת עם הערבים ולהיות אצבע נוספת שלהם במועצה, 'נציג' שלהם – כלשונו, אז שיאמר זאת לפני הבחירות! למה לשקר? למה להיות צבוע? למה לגנוב קולות במרמה?!", זועק התושב בכאב.

 

אנחנו ב'חבורה' נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות,
לכשיהיו כאלה – נעדכן.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תמיר הגיב:

    לכן הוא לא לקח כנראה

  2. יהודה הגיב:

    איפה השמע של ההקלטה ?

  3. אוראל חיים הגיב:

    מה לעשות, הערבים שם הרוב ואם הוא רוצה להבחר הוא זקוק גם להם

  4. עובדיה הגיב:

    אני בהלם, אין לו בושה? מזל שלא נבחר

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו