יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הליכוד יוצא לבחירות גורליות

השלב המקדים לסגירת הרשימות זה הפריימריז, אלא שבמפלגת הליכוד יש לכך משמעות כפולה. מחד קרב שליטה על המפלגה ומנגד קושי בהרכבת ממשלה בראשותם.

18:50 ,26/07/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צפירת הבחירות מתחילה בשורת בחירות פנים מפלגתיות המכונות 'פריימריז' בכמה מפלגות כמו העבודה, מרצ והליכוד. בכל מפלגה בוחרים נציגים לרשימה ובמפלגות השמאל במערכת הבחירות הנוכחית יש בחירות גם לראשות המפלגה. על פניו הליך דמוקרטי סטנדרטי אלא שכל פריימריז פנים מפלגתי גורר אחריו שורה של אינטרסים, פוליטיקה צהובה, סכינאות, תככים ומריבות. כל אחד זורק רפש על השני כדי להיבחר, להתמודד ולהתקדם במסגרת הרשימה בכנסת.

ניכנס כרגע לתוככי הפריימריז בליכוד שנחשבת לגדולה ביותר בכנסת, שם יש קרב שליטה על המפלגה, היו"ר בנימין נתניהו רוצה לשריין מקומות לדמויות המקורבות אליו או לאלו שהבטיח להם שריון. ובנוסף מאחורי הקלעים בוחש בלי סוף לחזק את ציבור המתפקדים ולהשפיע עליהם לבחור מעומדים לטעמו. לכן נתניהו מעוניין שגם על המקומות שמתמודדים נציגים מחוזיים יבחרו וישפיעו ציבור המתפקדים. לעומת זאת מרכז הליכוד בראשות חיים כץ ובסיוע ישראל כץ מעוניינים שהכח והשליטה במפלגה יהיה בידיהם ומעדיפים שמרכז הליכוד יחליט מי יהיה במשבצות האזוריות בליכוד.

אך העניין הוא שלא רק זה מטריד את הפוליטיקאים של הליכוד, אלא מה יהיה במידה וגם אחרי הבחירות הקרובות נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. הרי התמיכה הציבורית בנתניהו אדירה מדי מכדי להחליף אותו ומאידך הוא מתקשה להרכיב ממשלה. לכן מבחינתם רק אם הוא לבד יחליט לעזוב וללכת, יהיה אפשר להזיז משהו בליכוד כמו להילחם על ראשות המפלגה ולהרכיב ממשלה. לכן שאלת המפתח היא מה יעשה נתניהו? הערכה היא שיחתור לממשלת אחדות ופה זה מתחבר גם לאינטרס החרדי שצץ לאחרונה (אחרי פטירת הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל ושינוי מדיניות חרדית ליטאית של הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א) שכך יקרה. אבל אם הוא לא יצליח, הוא יעמוד בצומת גורלית כשעל כתפיו מונחות תיקים פליליים ודיונים משפטיים שמכרסמים אותם, כאשר ברור שלנהל משפט מעמדת ראש ממשלה עדיף לו במיוחד כשהפך את זה למאבק ציבורי.

כאן נכנס האופציה של עסקת טיעון שנתניהו כבר ניהל מגעים עליו וברגע האחרון החליט לעשות רוורס לאחור. שיהיה ברור אם עסקת טיעון בסוף תיחתם זה יהפוך להצהרת כוונות של נתניהו לפרוש מהחיים הפוליטיים אך עד שזה לא יקרה סיכוי נמוך שהוא יפרוש עקב מצבו המשפטי וחרף ההצהרות שהוא לא יתעסק בענייניו המשפטיים.

אם כן לסיכום הליכוד נמצא כאן בבעיה. מצד אחד רוב תומכי המפלגה רוצים את נתניהו וכך גם רבים מהעם בישראל שלאו דווקא נמנים ממצביעי המפלגה, ומנגד בכנסת עצמה רוב המפלגות לא רוצים לשבת איתו וכך נוצר וואקום שגורם לבחירות חוזרות ונשנות. ואצל מי המפתחות להחליט ולהשפיע על עתיד המפלגה ובכלל על הפוליטיקה הישראלית? אצל אדם אחד בשם בנימין נתניהו. את ההחלטה לפרוש (אחרי עסקת טיעון) או לא, נתניהו יקבל רק אחרי הבחירות ורק במידה והוא לא יצליח להרכיב ממשלה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

9 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חננאל מלמד הגיב:

    אנחנו בלופ אינסופי. ועם כל הכבוד שיש לי לנתניהו הוא אחראי על זה

  2. פייק פריימריז הגיב:

    אין קרב שליטה בליכוד. נתניהו בראש, אפילו אין פריימריז על רשות נתניהו. לגבי השאר יהיה מה שביבי ירצה, ככה זה עובד תמיד מתחת לשלוחן

  3. נתניהו לא פראיר הגיב:

    שכח מזה שיהיה עסקת טיעון

  4. ??? הגיב:

    אז לדעתך עד שהוא לא פרוש אנחנו בלופ?

  5. כי זה פשוט הזוי הגיב:

    אז לדעתך עד שהוא לא פורש אנחנו בפלונטר??

    1. אנחנו בפלונטר כל עוד הוא לא יצליח להרכיב ממשלה או שלא פורש.

  6. שואל הגיב:

    למה אתה אומר שינוי מדיניות של הרב אדלשטיין? בינתים עולם כמנהגו נוהג. לא שמענו הוראה שונה ממה שהיה עד כה

    1. פנחס פ. הגיב:

      הרב גרשון אדלשטיין כבר הורה בעבר למנוע בחירות בכל מחיר ושלל הצהרת נאמנות לנתניהו. בהנחה שהח"כים של דגל התורה פועלים ע"פ הוראותיו של הרב אדלשטיין ניתן להבחין במדיניות החדשה ע"פ דבריהם, פחות היצמדות לנתניהו כבעבר. כמובן שאין שינוי בכך שדגל התורה הולכת עם הציבור המסורתי אבל כן יש רצון למנוע עוד סבבי בחירות.

  7. דוד בלום הגיב:

    בלאגן רצינימה שקורה פה .

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו