יום רביעי, 03/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

היעד להישרדות

היעד להישרדות

19:06 ,24/12/23
אישי
קרדיט: אישי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כשממשלת ישראל החליטה לצאת למלחמה מול חמאס-דעא"ש, רוה"מ הציב שלושה יעדים ברורים,
הראשון הוא מיטוט החמאס, השני השבת החטופים והשלישי שעזה יותר לא תהווה איום על ישראל.
נתניהו מדגיש אמנם שמיטוט החמאס הוא היעד הראשון אבל לא המשמעותי, הוא מצידו רוצה מאוד לעמוד בשלושת היעדים שהציב, אבל מבין שזה לא יקרה בזמן הקרוב, הלחץ הלאומי והבינלאומי גובר ונתניהו רוצה להשיג לפחות יעד משמעותי אחד כדי להיאחז בו.
יעד של מיטוט שלטון החמאס עם כל המשתמע מזה יקח זמן רב, ובינתיים לצד הצלחות של צה"ל ברצועה, יש אבדות קשות וכואבות, רק בסופ"ש האחרון 13 חיילים קדושים נפלו הי"ד, זה יעד קשה, ארוך ומתיש שיקח זמן ושאפשר לחכות איתו, אבל נתניהו מבין שלוותר על היעד הברור מאליו אחרי הטבח הנורא, ולאחר נפילתם של לוחמים רבים זה יהיה חוסר רגישות והתאבדות פוליטית.
היעד של שליטה בעזה ביום שאחרי,  נתניהו נלחם שזה לא יהיה תחת הרשות הפלסטינית, אבל כמו שאר הנושאים מי שנותן את הטון זה הנשיא ביידן שמאוד רוצה שמחמוד עבאס ישלוט שם בפיקוח בינלאומי, וגם עם היעד הזה ניתן לחכות ולהגיע לפשרה.
נשאר יעד השבת החטופים, ובדומה לפעימה הראשונה שבה הצליח לשחרר 110 חטופים, נתניהו בונה על פעימה שנייה ושלישית באותה נוסחה לשחרור רוב החטופים, בעיקר נשים, ילדים וחולים, ובכך הוא מצליח לנטרל גם את הלחץ מצד המשפחות הכאובות שמלווה אותו מהיום הראשון, וגם להשתמש בזה כרווח פוליטי בלקיחת קרדיט אישי למהלך.
חמאס, שעוקבים מקרוב, שומעים את הנזיפות והדרישות מהבית הלבן להורדת הרגל מהגז בעזה, ומבחינתם מקשים את התנאים להגיע למתווה, ביידן שמנהל את המערכה מרחוק מסייע מחד ומזיק מאידך, לא לחינם בשיחתם האחרונה הוא הדגיש שלא ביקש מנתניהו להפסיק את הלחימה, המסר  בעיקר נועד לאוזניים של סינוואר בתקווה שזה ישפר במשהו את המתווה המתרקם לשחרור החטופים.
נתניהו נמצא עם עין אחת בקבינט המלחמה, ועם העין השניה על הסקרים המראים צלילה במנדטים של הליכוד בראשותו וירידה בהתאמתו כראש ממשלה מול גנץ, והוא כצפוי נכנס לסטרס, מבחינתו מתווה מוסכם להחזרת החטופים תחזיר לו בהדרגה את ההובלה בסקרים.
לא רק נתניהו וגנץ בוחשים בפוליטיקה בזמן שחיילינו נמצאים בסמטאות סג'עייה, גם בן גביר לא טומן את ידיו בצלחת, ובהסתנוורות מהסקרים האחרונים הרשה לעצמו לאיים בפרישה מהממשלה.
בדומה לאלוף בריק שהתריע על הטבח ובכירי הצבא זלזלו בו, כך גם בן גביר שבכירי הממשלה לגלגו על נושאים שאותם רצה לקדם בשנה האחרונה, זה התחיל ברצון שלו להקים משמר לאומי, המשיך בהגדלת ההיתרים להחזקת כלי יריה, והסתיים בהפסקת הקייטנות בכלא לאסירים הביטחוניים.
היום רואים כמה בריק ובן גביר צדקו לאורך כל הדרך, עד למלחמה היה בן גביר בסקרים מתחת לאחוז החסימה ושותפו סמוטריץ מעליה, היום המגמה התהפכה, בן גביר מעליה וסמוטריץ מתחתיה ואם שר האוצר חפץ חיים פוליטית הוא זקוק נואשות להצלה של בן גביר.
איום הפרישה מהממשלה מצד בן גביר בטענה שלא סופרים אותו יכולה להפיק לו רווח פוליטי מחד, ויכולה לייבש אותו מאידך, אם נשאל את חברי הקבינט הם לחלוטין יוותרו עליו בתמורה לסער וליברמן,
רק שבן גביר שוכח שגם אם יפרוש ובתמורה לכך יקבל יותר מנדטים, לא יהיה לו מה לעשות איתם, כי הרי סביר להניח שכל ממשלה שתקום לא תהיה ימין על מלא, ולכן בן גביר שמצויר כקיצוני, ולא רק בישראל, ימצא את עצמו אחרון בתור, אם בכלל, ויתייבש לו במדבר האופוזיציוני יחד עם רע"ם והמשותפת.
כחלק מהסטרס שנתניהו נתון בו, הוא מנסה יחד עם השותף הנאמן דרעי לקרב את יריביו משכבר הימים גדעון סער ואיווט ליברמן, המטרה היא שביום פקודה כשגנץ או בן גביר יחליטו לפרוש, הם יחליפו אותם.
נתניהו מנסה להאריך את ימיה של הממשלה בכל דרך, ולא מן הנמנע שהמשך הלחימה בעזה, גם אם בעצימות נמוכה, תסייע לו בהמשכיות ממשלת החירום שהוא כה זקוק לה, גם אם גנץ יפרוש בהמשך בגלל הלחץ ממחנה הרל"ב, הישארותו של סער בממשלה היא אקוטית מבחינת נתניהו, לא לחינם יצאה הודעה על ניסיון להחזיר את סער לשורות הליכוד.
דרעי אומנם לא הצליח לשכנע את איוט להיכנס לממשלה אבל הצליח בינתיים להפשיר את היחסים בין השניים עד כדי אמון מחודש שלפי פרסומים שונים איווט מוכן לחזור למחנה הימין ולקדם אי אמון קונסטרוקטיבי, שלא אחר מאשר דרעי עצמו יעמוד בראשות הממשלה במקום נתניהו.
לא ברור מה עבר על איוט שחשב כך, הדבר האחרון שדרעי היועץ, המשקיף והשותף הנאמן יעשה, זה לסתום את הגולל על כהונתו הארוכה של נתניהו, מעבר לנזק האלקטורלי שזה יכול לגרום לש"ס.
דרעי מספיק חכם והוא מבין שנתניהו נמצא בשלהי חייו הפוליטיים, ובסוף הוא יגיע למצב שאו שהוא יפרוש מיוזמתו, או שיפרישו אותו בקלפי, האופציה הראשונה ריאלית יותר, ובינתיים התמיכה בו מצד תנועת ש"ס היא חד משמעית.
דרעי לא אמר נואש ועושה כל שיכול להחזיר את הבנים האבודים (סער ואיוט) בחזרה הביתה לאבא (נתניהו) שגידל אותם משתיל לאילן, לאחר שוך המלחמה, ברגע שתקום וועדת חקירה וההפגנות המתוכננות נגדו יתעוררו, נדע לאן פניו של רוה"מ מועדות, מה שבטוח זה שהוא לא ממהר לעזוב, ומעבר לכך שזה מרגיע את הביביסטים בתוכנו, אנו כעם מחוייבים לתמוך ולחזק את הממשלה והעומד בראשה עד לניצחון המוחלט, יהיה מתי שיהיה בעז"ה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

17 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. david david הגיב:

    אהבתי את הכותרת!
    כתיבה מעולה, כמו תמיד.

  2. מנשה הגיב:

    כתיבה מעולה, ניתוח מדוייק של המצב. למרות שלי מאוד חורה ההתעסקות בבחירות כשבני בחזית נקווה לבשורות טובות יותר

    1. תודה יקירי
      לצערנו הפוליטיקה נמצאת גם
      תוך כדי שחיילנו היקרים נלחמים
      ונתפלל לבורא עולם שישמור על כולם
      ויחזיר אותם בריאים ושלמים אמן 🙏

  3. Yehudith Cohen Grubman הגיב:

    בחירות בפתח , במוסווה או בגלוי כל אחד מכין את עצמו, מוקדם להספיד את נתניהו

  4. Yehudith Cohen Grubman הגיב:

    ראיה רחבה ומקיפה , בן גביר יפסיד את יפרוש מהממשלה לא יהיה לו עם מי להתחבר בהמשך אתה צודק! לנתניהו אין מה להפסיד יותר הוא לא יפסיק את הלחימה .

    1. מאיר הגיב:

      אין לדעת מה יהיה עם בן גביר, לדעתי הוא עוד יכול לפתיע מאוד בבחירות הבאות כי הוא עמד על כל ההבטחות והעקרונות שלו מאז שנכנס לממשלה וזה מה שאנשים רוצים

  5. הודיה ויזאן הגיב:

    אחי 💟 אלוף שאתה, איזה טור לעילא ולעילא

  6. משה שיטרית חיפה הגיב:

    טור יפה ומקצועי יפה מאד

  7. וואו טור פצצה,
    רועי כמו תמיד שיחקת אותה ובגדול!

    פרשן כלבבי, לא יירחק היום שנראה אותך בעז"ה משחק בליגה של הגדולים.

    עלה והצלח!

  8. עומרי הגיב:

    טור יפה רק שאלה, מה הקשר דרעי אח יקר, נראה שהוא בכלל לא בתמונה הרבה זמן, לא שומעים ממנו כלום

    1. תודה יקר🙏
      מה שיפה אצל דרעי
      הוא תמיך מושך מאחורי הקלעים
      וממעט לדבר

      1. Yehudith Cohen Grubman הגיב:

        ממש כך!

    2. משה שיטרית חיפה הגיב:

      דרעי מושך מאחורה לא זז שום דבר בלי שעובר דרכו

כתבות נוספות של רועי ויזאן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו