יום חמישי, 08/08/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הימין מתקפל? דוד ביטון הבוקר "אין ברירה חייבים להגיע לפשרה"

הרפורמה המשפטית: לאחר נאומו אמש של נשיא המדינה התראיין הבוקר דוד ביטן בגלי צה"ל ואמר כי "נתניהו בניגוד עניינים, חייבים להגיע לפשרה"

08:44 ,13/02/23
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הרפורמה המשפטית: לאחר נאומו אמש של נשיא המדינה התראיין הבוקר דוד ביטן בגלי צה"ל ואמר כי "נתניהו בניגוד עניינים, חייבים להגיע לפשרה".

בדבריו אמר ביטן "אין ברירה, חייבים להגיע לפשרה. נתניהו לא מתערב כי הוא בניגוד עניינים. אפשר להעביר בקריאה ראשונה את הצעת שני הצדדים, ובקריאה שנייה ושלישית להעביר הצעה אחת".

כזכור, אמש נאם הנשיא הרצוג והציע  פשרה בת 5 עקרונות לגישור

1. חקיקה של חוק יסוד החקיקה שיסדיר את היחס לחוקים במדינת ישראל. לא עוד חוקי יסוד שצצים כפטריות אחר הגשם. החוק יעבור ב-4 קריאות בהסכמה רחבה (לא אומר בכמה). לא תהיה ביקורת שיפוטית על החוק. החוק יכלול פסקת התגברות ברוב שיהיה בהסכמה

2. העומס במערכת המשפט – ממשלת ישראל בתיאום עם נשיאת העליון צריכה לייצר רפורמה שתטפל בנושא הזה

3. אמון במערכת המשפט – הממשלה תאשר תכנית שתסייע למערכת המשפט להתגבר על עינויי הדין

4. מציע לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים שיאפשר איזון בין הרשויות השונות בחי רוב לאף אחד מהצדדים

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ חיזק את דברי הנשיא ואמר ״מחזק את הנשיא על דבריו החשובים. חבריי למחנה הממלכתי ואני נכונים, כפי שהודענו, לשיח של הסכמות על רפורמה אמיתית שבבסיסה אי פוליטיזציה ושמירה על עצמאות הרשות השופטת ומערך הייעוץ המשפטי, חקיקת חוק יסוד: החקיקה רחב וטיפול בסוגיות שיתנו מענה לצורכי האזרחים ולא לגחמות הפוליטיקאים אם תיעצר החקיקה ונוזמן כולנו לבית הנשיא לשיח אמיתי נהיה מראשוני המתייצבים״.

התנועה לאיכות השלטון כתבה בתגובה לדברי הנשיא יצחק הרצוג: אסור לנהל משא ומתן על שינוי המבנה המשטרי והרס שלטון החוק, בוודאי שלא שינוי הנעשה על ידי נאשם בפלילים וחבריו שריו המורשעים. הנושא היחידי עליו ניתן להתחיל לנהל שיג ושיח הוא כינון חוקה למדינת ישראל וקבלת מגילת זכויות אדם. זו המטרה האסטרטגית החשובה ביותר, דרכה ניתן לחזק ולבצר את היסודות הדמוקרטיים והליברליים של מדינת ישראל.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הגיב אמש לדברי הנשיא ואמר "כאשר הרצוג מוטרד רק כשאין שופטים ממוצא מזרחי, ואינו מוטרד מהעובדה שאין ייצוג של שופטים חרדים בביהמ"ש, למרות שלפני 3 חודשים הצביעו יותר מ-700 אלף אזרחים כאלה שהם מעל גיל 18, אז אנחנו מוטרדים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר בתגובה למתווה נשיא המדינה: הנשיא הרצוג הציב מתווה ראוי:
1. עצירה מיידית של החקיקה לפני הקריאה הראשונה כתנאי לכל הידברות.
2. הדיון במתווה יתקיים במשכן הנשיא, במסגרת ועדה נשיאותית.
3. מסגרת חמשת העקרונות שהציב הנשיא תשמש כבסיס למתווה.

עד אז: המאבק לא ייפסק, המחאה לא תיעצר. אנחנו נלחמים על ערכי מגילת העצמאות, ועל עצם הרעיון של חיים משותפים והיותנו עם אחד".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו