יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

היועמ"שית על מינוי דרעי לשר האוצר: נדרש אישור ועד הבחירות

היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה הבהירה לנתניהו וש"ס כי הם חייבים לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, כדי שהוא יקבע אם יש קלון בעבירה של דרעי

11:28 ,20/11/22
קרדיט: חיים צח לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

היועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה הבהירה לנתניהו וש"ס כי הם חייבים לפנות ליו"ר ועדת הבחירות, השופט עמית – כדי שהוא יקבע אם יש קלון בעבירה של דרעי. אם יקבע שיש קלון, הוא לא יוכל להתמנות לשר.

"מסקנתי היא שהוראת סעיף 6(ג) לחוק-יסוד: הממשלה, העוסקת בתנאי כשירותם של שרי הממשלה, חלה גם על מי שנגזר עליו עונש של 'מאסר על-תנאי'", כתבה מיארה.

"לאחר שבחנתי חוות דעת שהונחו בפניי וקיימתי דיון בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה וגורמים נוספים מפרקליטות המדינה", כתבה מיארה, "מסקנתי היא שהוראת סעיף 6(ג) לחוק-יסוד: הממשלה, העוסקת בתנאי כשירותם של שרי הממשלה, חלה גם על מי שנגזר עליו עונש של 'מאסר על-תנאי'".

מיארה המשיכה וכתבה כי "על מנת למנות את חה"כ דרעי לכהן כשר בממשלה, יש לפעול בהתאם לאמור בסעיף 6(ג) לחוק יסוד: הממשלה, וקודם למינוי להגיש ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בקשה. זאת, על מנת שיקבע האם בעבירה שבה הורשע, בנסיבות העניין, יש משום קלון", הוסיפה.

סעיף 6 לחוק יסוד הממשלה קובע מפורשות שאדם שהורשע בעבירה פלילית ונידון למאסר לא יכול להיות שר למשך 7 שנים. אריה דרעי, שדורש לקבל לידיו את תיק האוצר, פנה לעורך דינו נבות תל-צור שגיבש חוות דעת משפטית שלפיה הסעיף הזה מתייחס רק למצב שמדובר במאסר בפועל – ואילו דרעי קיבל רק מאסר על תנאי.

חוות הדעת הזו הועברה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שהעבירה ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה. נתניהו טען כי חוות הדעת מראה כי אין פה כלל סוגיה משפטית והמינוי של דרעי צריך להיות מאושר. היועמ"שית לא קיבלה את חוות הדעת, והגיבה לנתניהו כי היא לא מקבלת את הקונסטרוקציה המשפטית שהוצעה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו