שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

החוק של הקואליציה "ממדים ללימודים" עבר, והמנצחים? האופוזיציה

החוק "ממדים ללימודים" עבר ברוב של 55 תומכים מול 6 מתנגדים • נתניהו "בני גנץ, הודה בכישלון והסכים להסתייגות הליכוד"

09:21 ,24/05/22
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק "ממדים ללימודים", לאחר שהאופוזיציה קיבלה את פשרת שר הביטחון בני גנץ לפיה התקצוב יעמוד על 75%.

ההצעה עברה ברוב של 55 תומכים מול 6 מתנגדים. שאר 61 חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה לא השתתפו בהצבעה בקריאה שלישית, וזאת לאחר שההצעה הפכה לאי אמון בממשלה, חברי רע"מ נעדרו.

טרם ההצבעה אמר בנט "לוחמי צה"ל נלחמו בשבילנו והיום תורנו להילחם בשבילם, לתת להם את מה שמגיע להם היום, ולא עוד חצי שנה או 4 שנים אם הליכוד יחזור לשלטון או אם לא. אני קורא מכאן לחברי האופוזיציה – תפקידכם להילחם בממשלה ולא בלוחמים שלנו. אל תעשו פוליטיקה קטנה ואל תרימו יד נגד חיילי צה"ל. אנחנו במצב טוב ורק משתפרים. יש לנו דרך ארוכה ואף אל פי כן נוע ינוע".

שר הביטחון בני גנץ הציע פשרה ואמר "אני מבקש להגיד לכם משהו על הימים האחרונים. הימים האחרונים קשים עבורי כמי שגדל במערכת הביטחון, כמי שעומד בראשה היום כשר הביטחון. חיילי צה"ל אף פעם לא היו חלק מהמשחק הפוליטי – ואני חושב שכל אחד כאן צריך לעמוד ולהסתכל על עצמו ולשאול לאן הגענו? יש שאומרים לי שכדאי לי למשוך את הוויכוח – אני פוגע בליכוד, ומצטייר כמי שפועל לטובת החיילים.
אני החלטתי לשים לזה סוף. המטרה שלי היא לא לפגוע בליכוד אלא לחזק את חיילי צה"ל ולשמור על שלמות הממשלה.
לכן, אני מבקש להציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה גם על ידי האופוזיציה ולהעלות את גובה המלגה ל-75%. זו הצעה שמשמרת את העיקרון המוביל בבסיס השיטה של תמיכת המערכת מזה, ומחוייבות הפרט מזה, ומגדילה את מה שחיילי צה"ל הלוחמים קיבלו אי פעם. יותר מהכל, זו הצעה טובה, שמשרתת את החברה הישראלית.

אני שולח חיילים שנפצעים בשדה הקרב בשם המדינה ולעיתים גם נופלים בו, אני לא מוכן לפצוע בכנסת ישראל את החברה הישראלית כולה ולפגוע באמון החשוב בצה"ל. אני לא מוכן שהפוליטיקה תפגע בצה"ל.
אני מבקש שנקבל את הצעת החוק ממדים ללימודים, שתעגן את הזכות הזו, במלגה של 75%.

אני מבקש מכולם, קואליציה ואופוזיציה כאחד להצביע בעד ההצעה הזו בתיאום עם ראש הממשלה ושר החוץ, שאני מבקש להדגיש, שמצטרפת לשורה של מעשים שאנחנו עושים לחיזוק חיילי צה"ל וחשיבות השירות – מהעלאת דמי הקיום, דרך שיפור התחבורה והמזון וההטבות לחיילי מילואים.
אם נעשה זאת, נפסיק את המצב הרע בו אנו נמצאים בכל הקשור למחויבותנו לחיילי צה"ל." סיים את דבריו גנץ.

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו הגיב: "אחרי שהממשלה הזאת הוכיחה שהיא תלויה ברע״מ והמשותפת, רק אז הגיע בני גנץ, הודה בכישלון והסכים להסתייגות הליכוד להעלאת מלגות הליכוד. זאת ההוכחה שצדקנו מההתחלה שללוחמים שלנו מגיע יותר. צדקנו מההתחלה שהממשלה הזאת מסוכנת לישראל וצריך להחליף אותה באופן מיידי".

לאחר אישור החוק התבטא ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "לסיכומו של יום – שני מבוגרים אחראים (גנץ ונתניהו) שחתרו להסכמות, ושני טרמפיסטים (לפיד ובנט) שעמדו לידם במליאה וצעקו 'ניצחנו' …".

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית: ‏אז מסתבר שאייכלר וליצמן, יחד עם בן גביר וסמוטריץ, כמו גם כל חברי הכנסת מהאופוזיציה מצביעים בעד 100% ללוחמים.

קואליציית בנט טיבי מפילה את ההסתייגות ל-100% מימון, יחד עם הלוחמים האמיצים מ"במחנה" ו"גלי צה"ל" ובסיוע של עופר כסיף וסמי אבו-שחאדה. מכירת חיסול של הציונות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו