יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

הוראת שר החינוך: ניכוי שכר מהמורים ששבתו

מסגרות חלופיות לתלמידי התיכונים יופעלו בשבוע הבא, בזמן שביתת המורים. שכר המורים השובתים ינוכה לפי דיווחי הנוכחות.

07:17 ,06/09/24
דוברות הכנסת
קרדיט: דוברות הכנסת
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות שביתת המורים בתיכונים, הודיע שר החינוך, יואב קיש, על הוראה לנכות משכר המורים ששבתו במהלך השבוע האחרון, בהתאם לדיווחי הנוכחות שהתקבלו ממערכת החינוך. הניכוי יתבצע על פי דיווחים שיימסרו ממוסדות החינוך על היעדרויותיהם של המורים בשביתה.

כחלק מהתמודדות עם השביתה, הוחלט על יוזמה משותפת של משרד החינוך, משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי להפעיל מסגרות חינוכיות חלופיות לתלמידי העל-יסודי, שיתחילו לפעול כבר בשבוע הקרוב. מסגרות אלו יופעלו על ידי הרשויות המקומיות ויכללו מגוון פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות, תוך דגש על מתן מענה לבני הנוער שנמצאים בתקופה מורכבת לאור השנה האחרונה והמלחמה שפקדה את המדינה.

המסגרות החלופיות יופעלו כדי להבטיח שלבני הנוער יהיה מקום מוגן ופעיל, על רקע השביתה המתמשכת בבתי הספר התיכוניים. התכנית תעניק הזדמנות לתלמידים לעסוק בתחומי עניין שונים ולחזק את החוסן האישי שלהם. התקציב למיזם זה כבר אושר ויחושב על פי הדיווח של הרשויות המקומיות, שימסרו מידע אודות מספר התלמידים שמשתתפים במסגרת זו.

שר החינוך, יואב קיש, הדגיש את חשיבות שמירת היציבות החינוכית לתלמידים בזמן השביתה: "יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה להבטיח יציבות ורציפות חינוכית, במיוחד בזמנים קשים אלה. תלמידי ישראל לא צריכים לשלם את מחיר מאבקי האגו במשא ומתן על הסכם השכר למורים." קיש הדגיש כי לא יאפשר לתלמידים, ובמיוחד לנוער בסיכון או לפליטים ממלחמות, להישאר ללא מסגרת מתאימה במהלך השביתה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שתמך ביוזמה, הוסיף: "זו יוזמה מבורכת שמשלבת את כל הגורמים הרלוונטיים במטרה לשמור על רציפות החינוך לתלמידי ישראל. נמשיך לפעול כדי להבטיח שהנוער יקבל מענה מלא, גם בימים אלו."

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מסר גם הוא את עמדתו לגבי היוזמה והדגיש כי רשויות מקומיות לא נותרו אדישות למצב. "במקביל למאמצים להשיג הסכם שכר הוגן למורים, דאגנו לבני הנוער שלנו. נוער שחווה משברים רבים לא יכול להישאר בבית ללא מסגרת הוא זקוק לחוסן נפשי ולפעילות משמעותית."

כחלק מהיוזמה, הפעילויות שיתקיימו יכללו שיעורי העשרה בלתי פורמאליים, סדנאות חברתיות, פעילויות ערכיות, ותכנים שמטרתם להעצים את התלמידים ולחזק את החוסן האישי והחברתי שלהם. המיזם ישמש פתרון זמני בתקופת השביתה עד להסדרת תנאי השכר של המורים והגעה להסכמות עם ארגון המורים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו