יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

האופוזיצי מעכבת את פיזור הכנסת "מבחינתנו שבנט יקבל את ביידן"

בכיר בליכוד: הכוחנות של הקואליציה נמאסה עלינו. אם לא יגיעו איתנו להסכמות - נעכב את פיזור הכנסת. מבחינתנו שבנט יקבל את ביידן. בק

21:49 ,26/06/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר (ראשון) צוטט בכיר בליכוד שמאיים לעכב את דיוני פיזור הכנסת. "הכוחנות של הקואליציה נמאסה עלינו. אם לא יגיעו איתנו להסכמות – נעכב את פיזור הכנסת. מבחינתנו שבנט יקבל את ביידן" כך ציטטה העיתונאית דפנה ליאל את אותו בכיר מהליכוד. בכך הליכוד דורשים בעצם להפסיק את ההליכים לפיזור הכנסת בועדת חוקה כדי לאפשר לראש מפלגתם בנימין נתניהו למצות את כל האפשרויות כדי להרכיב ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

כפי שנכתב כאן ב'חבורה' בעבר נתניהו, המפלגות החרדיות, ניר אורבך ואיילת שקד מעדיפים למנוע בחירות לפחות כרגע כל אחד מסיבותיו. נתניהו רואה את הסקרים גם החיצוניים שמוצגים לציבור וגם הפנימיים שהוא מזמין והמגמה ברורה, אין לגוש בראשותו 61 מנדטים כדי להרכיב ממשלה, בדיוק כמו לפני הבחירות הקודמות, וזה עוד לפני שעמיחי שיקלי נכנס למפה הפוליטית עם מפלגתו החדשה עבור הימין החילוני הרך שלא מצביע לנתניהו. הפחד של נתניהו הוא מכך שמפלגתו של שיקלי תשרוף קולות לגוש הימין אמוני ותביא את האפקט ההפוך ממה שתוכנן לה. רק הבוקר נתניהו תקף את חבר מפלגתו דודי אמסלם על סגנונו ואמירתו שאין לשלול לגמרי שותפות עם רע"ם, מבחינת נתניהו זה "מגה פיגוע" קודם כל לגוש הימין שהטיף לאורך כל הקדנציה של הממשלה הנוכחית לחרם על רע"ם ואח"כ לליכוד בגלל סגנונו המתלהם של אמסלם. נתניהו מעוניין בבחירות הקרובות להציג קמפיין יותר ממלכתי כדי לכוון לאותו קהל יעד של ימין רך שעדיין מתלבט אם להצביע לאחת ממפלגות גוש הימין שבראשותו ודודי אמסלם פשוט מפריע לו בנושא הזה.

השניים שחוששים מבחירות אלו המפלגות החרדיות, לפי המגמות האחרונות בסקרים והקולות שעולים מן השטח בן גביר צובר יותר ויותר אהדה בציבור החרדי ובעיקר אצל הצעירים שחלקם הלא קטן מתכוונים להצביע לו בבחירות הקרובות. האמת שהנזק למפלגות החרדיות בבחירות הקרובות מאותה נהירה קלה של צעירים חרדים לציונות הדתית תהיה מינורית מאחר ובסוף רוב רובו של הציבור עדיין יעדיף להצביע למפלגות החרדיות הקלאסיות בהוראת גדו"י. זה הוכח כבר בעבר אבל בהחלט הנהירה הקלה של אותם צעירים חרדים וגם כאלו שאינם צעירים מהווה סדק משמעותי שעלול להתרחב לטווח הארוך והמפלגות החרדיות יצטרכו לעשות חושבים כיצד לסתום אותו לאלתר.

השלישיים לחשש מבחירות אלו כמובן איילת שקד וניר אורבך שעתידם הפוליטי לוט בערפל. השניים מתכננים לאלץ את נתניהו לאחד אותם עם עוד מפלגה מגוש הימין או לחילופין לשריין אותם בליכוד באמצעות כך שהם ירוצו במסגרת ימינה או הבית היהודי ויסתכנו בשריפת קולות לגוש הימין.

לסיום צריך לחדד נקודה מאוד חשובה: הסיכוי של נתניהו להגיע בבחירות הקרובות ל-61 מנדטים לא גבוה במיוחד, ומי שיכולים לשנות את המצב במקרה הזה אלו דווקא מפלגות השמאל הקטנות. אם אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה, לגוש הימין אוטומטית עולים הסיכויים להגיע בכל זאת למנדט ה-61. אך אם זה לא קורה (במיוחד אם אותן מפלגות יתאחדו) עלול להיות תרחיש שבו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ישאר ראש ממשלת מעבר לעוד סבב בחירות או שיקים ממשלה עם הרשימה הערבית המשותפת אם כי לממשלה שכזאת אין הרבה סיכויים לקום ולהתממש.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שירין הגיב:

    יהיו עוד הפתעות

  2. מתח בשיא הגיב:

    אלו הימים הכי מעניים בממשלה, עד מחר בערב נראה בדיוק מה יצא ומה לא…

  3. ימני חדש. הגיב:

    נתניהו עוד ישלוף שפן מהכובע ברגע האחרון.

    1. בול הגיב:

      אין מצב שזה נגמר ככה. כבר עכשיו זה נדחה מהיום לחמישי

  4. נוכל הגיב:

    הלוואי. חושב שהוא מנהל את העולם בורא עולם יראה לו בדיוק את הכיוון.

  5. כולי תפילה הגיב:

    אני מאמין שבחירות זה יהיה טעות כמו שכתבת. נהיה באותו מצב כמו שההינו פעם שעברה. נקווה שיצליחו להקים ממשלה בכנסת הנוכחית

  6. ירושלמי הגיב:

    ניתוח מקצועי

  7. כותב מדהים הגיב:

    לא סתם חוששים, בן גביר הולך לקחת לשס הרבה מצביעים בייחוד אחרי הגושפנקה שקיבל אמש מהרב מאזוז. ואני לא יתפלא אם הן גביר יעשה בנט אחרי שיבחר….

כתבות נוספות של פנחס משה פורמן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו