יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

גולדקנופף נכנס למשרד השיכון והתנצל שאמר 'אין משבר' בדיור

הבוקר נכנס לתפקידו באופן רשמי שר הבינוי והשיכון, ח״כ יצחק גולדקנופף והחליף את קודמו בתפקיד זאב אלקין.

18:25 ,01/01/23
משרד השיכון
קרדיט: משרד השיכון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר נכנס לתפקידו באופן רשמי שר הבינוי והשיכון, ח״כ יצחק גולדקנופף. בטקס נכחו שר הבינוי והשיכון היוצא, זאב אלקין, מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, מר אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, מר ינקי קווינט, מנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית, מר אלעזר במברגר, מנהלי החברות הממשלתיות ומנהלי ומנהלות משרד הבינוי והשיכון.

שר הבינוי והשיכון הנכנס, יצחק גולדקנופף: "לפני זמן מה, השתתפתי בוועידה והתייחסתי למצוקת הדיור. הזכרתי את הצעירים שגרים בחניונים ומחסנים – כפי שניתן לראות זאת בשכונות רבות בריכוזים חרדיים – ודיברתי על זוגות שמתגוררים ביחידות דיור מתחת לפני הקרקע. אבל באותה ועידה, כשהתייחסתי לעובדה שאני מגיע לתפקיד נטול דעות קדומות, אמרתי ש"אינני מכיר את משבר הדיור".

כמובן שהכוונה לא היתה ש"אין משבר", אלא שאני חדש בתפקיד ולכן אינני מכיר מספיק את הגורמים למשבר הדיור. אני תפילה ותקווה שבעזרת ה' ובעבודה קשה ובכוחות משותפים, נוכל כולנו בסוף הקדנציה לומר ש"איננו מכירים את משבר הדיור…". נוסף על כך, יש לנו חובה מיוחדת לחיילים משוחררים. בלתי מתקבל על הדעת שאלו המקדישים את מיטב שנותיהם למען בטחונם של אזרחי ישראל, יעמדו כעניים בפתח בבואם להקים בית. יש לנו חובה לעמלי התורה – האברכים המסתפקים במועט ומבקשים קורת גג. יש לנו חובה לכל הזוגות הצעירים מכל המגזרים ללא הבדל דת, גזע או השקפה. לא נהיה סקטוריאליים ולא מגזריים. בעיית הדיור משותפת לכולם ונפעל בעז"ה לסייע לכולם."

שר הבינוי והשיכון היוצא, זאב אלקין, אמר לשר הנכנס: "אין סיבה שמדינת ישראל תתעשר מהעלייה במחירי הקרקע, שנובעת מהמחסור בדירות שהיא אחראית לו, לפחות חלקית. התכנון זה המדינה, השיווקים זה המדינה, כמות העובדים הזרים בתחום הבנייה זה המדינה, היתרי בנייה זה גם המדינה. לכן לא יכול להיות שכשיש מחסור המדינה שנושאת באחריות הראשית היא גם זו שתרוויח כלכלית מעלייה במחירי הקרקע. ולכן התעקשתי שהכסף הזה חייב לחזור לציבור, לזוגות הצעירים, התעקשנו וניצחנו במאבקים שהיו סביב התקציב. ובאמת היום הקבלנים שניגשים למכרזים גם במרכז הארץ וגם בפריפריה – אחוז גדול של הדירות הולך לדירות בהנחה משמעותית על חשבון המדינה עבור הזוגות הצעירים. קצת פחות מ30,000 משפחות קיבלו את הזכות הזאת השנה, ומהפרויקטים שהותנעו כבר לשנה הבאה אמורים להיות 45,000 דירות כאלה בשנת 23. מאוד חשוב שהתוכנית הזאת לכל הציבורים ולכל המגזרים תימשך ".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן : "נפתח בברכתנו למשמרת הנכנסת, כבוד השר הנכנס ח"כ יצחק גולדקנופף, אני משוכנע ובטוח שכל אנשי המשרד הזה יקבלו אותך ואת צוותך בידיים פתוחות. כולנו רוצים בהצלחתך. אתה מקבל לידך משרד מקצועי, מסור, בעל עמדה ויוזמה. אני מודה לכל שותפינו מרמ"י, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, החברות הממשלתיות ועוד רבים. בימים אלה אנו נמצאים בעיצומה של ההרשמה להגרלה הרביעית של תוכנית 'דירה בהנחה', בסופה כ-6,500 זכאים נוספים יצטרפו ל21,000 זכאים שכבר זכו השנה, ויזכו בהזדמנות לרכוש דירה בהנחה משמעותית מהמדינה. ההגרלה הקרובה הינה המשך ישיר לכלל הצעדים והמהלכים שקידם המשרד בתקופה האחרונה ביניהם : שבירת שיאים בהתחלות הבנייה ובמספר השיווקים שנה שנייה ברצף, מדובר בנתונים שלא נראו שנים ארוכות בענף הנדלן, קידום מכרזים בדיור להשכרה ארוכת טווח, הסרת חסמים מול רשויות מקומיות וחתימה עימן על הסכמי גג. אני יודע כי העבודה עוד רבה, אבל אני יכול לומר בבטחה שהתהליכים שעשינו וקידמנו בתקופה האחרונה יישאו פרי כבר בתקופה הקרובה".

משרד השיכון

קרדיט: משרד השיכון

משרד השיכון

קרדיט: משרד השיכון

משרד השיכון

קרדיט: משרד השיכון

משרד השיכון

קרדיט: משרד השיכון

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו