שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בצל ההסלמה: ארה"ב ומדינות נוספות קוראות להפסקת אש זמנית

מדינות רבות, כולל ארה"ב, קנדה, מדינות אירופה ומדינות המפרץ, קוראות להפסקת אש בת 21 יום בין ישראל ללבנון במטרה לקדם דיפלומטיה.

09:13 ,26/09/24
לפי סעיף 27 א צילום מסך
קרדיט: לפי סעיף 27 א צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הבוקר פרסמו ארצות הברית ומדינות נוספות הצהרה משותפת, הכוללת קריאה להפסקת אש בין ישראל ללבנון. המדינות החתומות על ההצהרה כוללות את ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות וקטאר.

החשש להסלמה רחבה יותר באזור גובר, והקהילה הבינלאומית רואה במצב הנוכחי סכנה חמורה לאזור כולו.

במסגרת ההצהרה המשותפת, המדינות המובילות קוראות להסדר דיפלומטי שיאפשר לאזרחים משני צידי הגבול לשוב לשגרה. "המצב הזה אינו אינטרס של אף אחד, לא של עם ישראל ולא של עם לבנון," נכתב בהצהרה. יחד עם זאת, צוין כי הסלמה מתמשכת עשויה לחסום כל ניסיון דיפלומטי ליישוב הסכסוך.

על פי ההצהרה, יש לעצור את האש בין המדינות לתקופה של 21 ימים, כדי לאפשר לשיחות דיפלומטיות להתקדם. ההפסקה תתקיים בקנה אחד עם החלטת האו"ם 1701, העוסקת בניטרול העימות בין ישראל ללבנון. ההצהרה התייחסה גם ליישום החלטה 2735 של מועצת הביטחון, הקוראת להפסקת אש בעזה.

הצהרת המדינות הדגישה את הצורך שישראל ולבנון יאשרו את ההפסקה באופן מיידי, ובכך יאפשרו תהליך דיפלומטי של סיום הסכסוך. מעבר לכך, הבטיחו המדינות החתומות כי הן מוכנות לתמוך במאמצים דיפלומטיים מלאים בתקופה זו.

למרות המתיחות בשטח, המדינות הבינלאומיות אינן מסתפקות בקריאה להפסקת אש זמנית, אלא מביעות מחויבות עמוקה לתהליך דיפלומטי שיביא לסיום הסכסוך במזרח התיכון.
הצהרת המדינות קוראת להבטחת תנאים להפסקת אש, אך גם מבטיחה תמיכה רחבה בכל מאמץ דיפלומטי שינסה להביא לפתרון סופי. "לאחר מכן, אנו מוכנים לתמוך באופן מלא בכל המאמצים הדיפלומטיים להשלים הסכם בין לבנון וישראל", נכתב בהצהרה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו