שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בני גנץ: לא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (ה') בכנס של המרכז למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן והתייחס לסערת הוראות הפתיחה באש

12:11 ,15/09/22
קרדיט: עוז שכטר, לע״מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (ה') בכנס של המרכז למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן והצהיר כי לא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש.

״בים בין ישראל ללבנון יעמדו שתי אסדות, אחת בצד שלנו ואחת בצד הלבנוני " פתח גנץ "אם נסראללה מעוניין לשבש את התהליך, המחיר יהיה במדינת לבנון. אני מקווה שהוא לא יעשה את זה, אנחנו מאוד ברורים במה שאנחנו מציגים, ואנחנו נחושים להגן על הנכסים שלנו״.

לאחר מכן התייחס גנץ להסכם הגרעין עם איראן ואמר ״האיראנים מבקשים לייצר אי יציבות במזרח התיכון באמצעות השלוחים שלהם משום שיציבות מביאה לכלכלה טובה, וזו מביאה לשיפור מצבם של האזרחים. זה נגד האינטרסים של איראן. אם ייחתם הסכם גרעין כפי שנידון, הוא יכניס לאיראן כסף רב למטרה הזו. העולם צריך בכל תרחיש לייצר קואליציה מודיעינית שתחפה על היעדר פיקוח אפקטיבי. כל עוד אין פיקוח בכל זמן ובכל מקום, לא יהיה פיקוח אפקטיבי על ההתקדמות של פרויקט הגרעין האיראני״.

גנץ האשים את נתניהו בשסעים בחברה הישראלית ואמר "הפוליטיקאים אחראים על הפגיעה בחוסן של החברה הישראלית, והאשם המרכזי בכך הוא נתניהו שלקח את השסעים בחברה והעמיק אותם לצרכיו הפוליטיים. זה מהלך שלא מסתדר עם הרעיון הציוני ופוגע במדינה. יש לנו אחריות כמנהיגים לעסוק בזה. אי אפשר להתחבר רק כשיורים עלינו טילים. צריך לעבוד על אחדות, ולא להזמין מלחמה כדי שתהיה אחדות."

לאחר מכן התייחס גנץ להוראות הפתיחה באש "הוראות הפתיחה באש נבחנות באופן שוטף. הרמטכ"ל מממש את אחריותו, הוא זה שקובע את הוראות הפתיחה באש בכל הזירות. המדיניות של ישראל כמדיניות היא פשוטה. אנחנו עושים את כל המאמצים לצמצם נפגעים בלתי מעורבים, ומחויבים מוסרית ומקצועית לתת ללוחמים לממש את המשימה ולספק להם הגנה. לא צריכה להיות התערבות פוליטית בהוראות הפתיחה באש, זו מדיניות ערכית קבועה ועניין שהדרג הצבאי הוא זה שצריך לעסוק בו" סיים גנץ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו