יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בן גביר מגיב להאשמות: השב"כ מעכב את הרפורמות בכלא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מאשים את השב"כ במניעת הרפורמות שהציע להרע את תנאי המחבלים בכלא. לדבריו "אני פועל לצמצום זכויות המחבלים"

10:24 ,02/07/24
שב"ס
קרדיט: שב"ס
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב היום להאשמות שהופנו כלפיו מצד השב"כ וטען כי הארגון מנע ממנו להוביל רפורמות משמעותיות בתנאי המחבלים בבתי הכלא. לדבריו, אחת המטרות העליונות שהציב לעצמו מאז כניסתו לתפקיד היא הרעת תנאי המחבלים, צמצום זכויותיהם למינימום המתחייב על פי חוק והפסקת תנאי הקייטנה שמהם נהנו.

בן גביר טוען כי בשנה האחרונה, טרם פרצה המלחמה, נאבק בנחישות כדי לבצע את הרפורמה המיוחלת בתנאי המחבלים, אך השב"כ, בפיקודו של רונן בר, הצליח למנוע אותה בנימוק שהדבר יוביל להסלמה. "בשבעה באוקטובר גילינו את האמת המרה: אויבינו אינם זקוקים לאף תירוץ כדי לבצע בנו טבח," אמר בן גביר.

עם פרוץ המלחמה הצליח השר בן גביר לבצע את השינויים המיוחלים בתנאי המחבלים בכלא. לדבריו, הצעדים שננקטו כוללים: עצירת הפקדות כספיות למחבלים, ביטול קנטינות, הוצאת מכשירי חשמל מהתאים, צמצום שהות המחבלים במקלחות וביטול מעמד הדובר, לצד שינוי תפריט האוכל המפנק למינימלי. "מחבלים המשוחררים כיום ממאסר מעידים שלא ירצו לשוב לכלא הישראלי לעולם," הדגיש השר.

בן גביר מתייחס גם לנושא הצפיפות בבתי הכלא בעקבות מעצרים רבים שבוצעו במהלך המלחמה. הוא טוען שהשב"כ והצבא נכנעו ללחצים בעקבות עתירה לבג"ץ והחליטו לשפר את תנאי הכליאה של המחבלים בשדה תימן ולצמצם את מספר האסירים במקום. "מעולם לא העליתי בדעתי לשחרר מחבלים מהכלא כי צפוף להם," אמר בן גביר והוסיף כי ליבת המחלוקת בינו לבין ראש השב"כ נובעת מהשקפות שונות לגבי הצורך בתנאי המחבלים בכלא.

לדבריו, פרויקט בינוי מואץ של מקומות כליאה חדשים כבר החל, ומאז אוקטובר נוספו 2,500 מקומות כליאה חדשים. בנוסף, החל פרויקט נוסף באפריל האחרון להוספת 936 מקומות כליאה נוספים. השר ציין כי עד סוף השנה ישלים שב"ס פרויקט בינוי של כ-1,200 מקומות כליאה נוספים ברחבי הארץ.

בן גביר הציע פתרון נוסף לבעיה הצפיפות חקיקת עונש מוות למחבלים, אך טען שהשב"כ מתנגד לכך בתוקף. "עד שהחקיקה תעבור, לא יקרה כלום אם למחבל נו'חבה, שבשבעה באוקטובר שרף תינוקת, יהיה צפוף בתא המאסר בו הוא נמק," סיכם בן גביר.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו