יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בכירי ממשל ביידן: תקיפה בלבנון עלולה לצאת משליטה

ארה"ב הזהירה את ישראל כי תקיפה בלבנון עלולה לגרום להתערבות איראן. נתניהו ובכירים בממשלה מתמודדים עם ביקורת פנימית על התנהלותם בצפון.

21:16 ,06/06/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המתיחות בין ישראל לחיזבאללה בלבנון עולה מדרגה, וממשל ביידן בוושינגטון ממהר להזהיר את ישראל מהשלכותיה האפשריות של פעולה צבאית נרחבת. בשבועות האחרונים, לאור הגברת האש של חיזבאללה על יישובי הצפון והבטחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו למלחמה בלבנון, ארה"ב מעבירה מסר ברור לישראל: מלחמה בלבנון עלולה להוביל להתערבות איראנית ולהתרחבות הסכסוך לאזורי נוספים. כך דיווח הערב (חמישי) העיתונאי ברק רביד באתר 'וואלה', בהתבסס על מידע משני בכירים אמריקנים ובכיר ישראלי.

לפי הדיווח, בממשל ביידן סבורים כי "תקיפה מוגבלת" בלבנון אינה אופציה ריאלית, שכן יהיה קשה למנוע מהסכסוך להתרחב ולצאת משליטה. החשש האמריקני הוא שמלחמה באזור תוביל להתערבות ישירה של איראן, מה שיכול להצית סכסוך רחב יותר במזרח התיכון, עם השלכות חמורות על היציבות האזורית.

הזהרתו של ממשל ביידן מגיעה על רקע ביקורת פנימית קשה בממשלת ישראל על התנהלותה של הממשלה בנושא הצפון. אתמול במהלך ישיבת הממשלה, הביעו מספר שרים מהליכוד את מורת רוחם מהמצב הביטחוני בצפון. השר מיקי זוהר צוטט באומרו לנתניהו: "לא באנו לפה להיות בובות על חוטים. אם לא אוכל להציג את עמדתי לא אגיע יותר לדיוני הממשלה. חייבים להפסיק עם הדחיינות בצפון, הגיע הזמן לצאת למתקפה שתשבית את חיזבאללה".

גם השר יואב קיש השמיע דברים דומים, ולדבריו: "אין מקום לעיכוב. צריך לצאת למלחמה כוללת מול חיזבאללה. אי אפשר להמשיך ככה". הדברים נאמרו לאחר ביקורת נוקבת שהוטחה בנתניהו, שלדבריו של קיש, לא פועל מספיק בנחישות מול האיום של חיזבאללה.

לפי דיווח של כתבת 'כאן 11' גילי כהן, לאחר הביקורת שהוטחה בו, הבטיח נתניהו שלא יאפשר למצב בצפון להימשך כפי שהוא וכי הממשלה תנקוט צעדים חריפים יותר כדי להבטיח את ביטחון תושבי הצפון.

המתיחות בין ישראל לחיזבאללה לא נולדה אתמול. התקיפות וההתגרויות ההדדיות נמשכות כבר שנים, אך לאחרונה חלה הסלמה ניכרת. חיזבאללה הגביר את התקפותיו על יישובים בצפון ישראל, מה שהוביל לקולות הולכים וגוברים בממשלה הקוראים לתגובה נחרצת. אך התגובה הישראלית האפשרית מעוררת דאגה רבה בממשל האמריקני, שרואה בכך פוטנציאל להתרחבות הסכסוך ולהתערבות גורמים אזוריים נוספים, בראשם איראן.

למרות האזהרות מארה"ב והלחץ הפנימי, עדיין לא ברור כיצד תפעל הממשלה. נתניהו, שנמצא בלחץ מתגבר מצד שרים ובכירים בממשלה, עשוי להיאלץ לקבל החלטות מהירות ולשקול את צעדיו בזהירות רבה כדי לא לגרור את ישראל לעימות נרחב ומסוכן יותר.

הממשלה נמצאת בצומת דרכים קריטית, כשהאיום הצפוני הופך לממשי והלחץ הבינלאומי גובר. הדיונים וההחלטות בימים הקרובים עשויים לקבוע את הכיוון בו תצעד ישראל בתקופה הקרובה ואת ההשלכות הביטחוניות והמדיניות של צעדים אלו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו