יום שישי, 27/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

בישראל מבהירים: הדיונים סביב יוזמת הפסקת האש עם ארה"ב נמשכים

נתניהו נפגש עם מנהיגים בניו יורק והדגיש את חשיבות המאבק באיראן והחזרת החטופים. דיונים סביב יוזמת הפסקת האש עם ארה"ב נמשכים.

07:48 ,27/09/24
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך ביקורו בניו יורק, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים מספר פגישות מדיניות עם מנהיגים מרחבי העולם. בין השאר, נפגש נתניהו עם ראש ממשלת הולנד, דיק סכוף, והודה לו על תמיכתה של הולנד בישראל, וכן עם נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', בנוגע לסוגיית החטופים הישראלים.

בפגישתו עם ראש ממשלת הולנד, נתניהו הודה לדיק סכוף על תמיכתה המתמדת של הולנד בישראל בזירה הבינלאומית. השניים שוחחו על המאבק המשותף נגד איומים גלובליים, כאשר נתניהו הדגיש את החשיבות של המלחמה הישראלית נגד ציר הרשע של איראן. "המאבק שלנו נגד איראן הוא לא רק קרב על עתיד ישראל, אלא על עתיד המערב כולו," אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי איראן מהווה איום ביטחוני עולמי ולא רק אזורי, וציין כי יש להמשיך לפעול כדי לבלום את שאיפותיה ההרסניות של טהרן. נתניהו שיבח את שיתוף הפעולה עם הולנד בתחום הביטחון, וקרא להמשך חיזוק היחסים בין המדינות, במיוחד לנוכח האתגרים הביטחוניים המשותפים.

דיק סכוף מצידו, הביע תמיכה במדיניות ישראל וציין כי הולנד תמשיך לעמוד לצד ישראל במאבקיה הביטחוניים ובמאמציה לשמירת היציבות האזורית.

בפגישה נוספת, נפגש נתניהו עם נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', ושוחח עימו על מצבו של אלון אהל, אחד מהחטופים הישראלים המוחזק על ידי חמאס. "לשנינו יש מטרה משותפת להחזיר את כל חטופינו בשלום בחזרה לישראל," אמר נתניהו, כשהוא מדגיש את הדחיפות והחיוניות שבמאמצים הבינלאומיים להבטיח את חירותם של החטופים.

הנשיא הסרבי הביע את תמיכתו והזדהותו עם סבל המשפחות הישראליות ועם מאבקה של ישראל לשחרר את אזרחיה. "הנושא שמאוד חשוב לנו הוא סוגית החטופים," אמר ווצ'יץ', "אנחנו מתפללים לראות את האנשים האלה חופשיים בהקדם האפשרי".

בתוך כך, נמשכים הדיונים סביב יוזמת הפסקת האש בלבנון, בהובלת ארה"ב ובשיתוף מדינות נוספות. בעקבות דיווחים שגויים על עמדות ישראל בעניין, לשכת ראש הממשלה הבהירה כי ישראל שותפה למטרות היוזמה אך מציבה תנאים ברורים לכך שהפסקת האש תתבצע באופן שיבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל.

בהצהרה רשמית מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל מעריכה את המאמצים של ארה"ב להבטיח את חזרת התושבים לאורך הגבול הצפוני לבתיהם בבטחה, אך השיחות עדיין בעיצומן". הצוותים המדיניים נפגשו ביום חמישי האחרון לדון בפרטי היוזמה וכיצד ניתן לקדם את המטרה המשותפת השגת יציבות וביטחון לאורך גבולה הצפוני של ישראל.

ארה"ב מובילה את השיחות על הפסקת האש במטרה לסיים את ההסלמה בגבול הצפוני בין ישראל לחזבאללה. במסגרת היוזמה, נבחנות אפשרויות להפסקת פעולות האיבה, אך לישראל חשוב להבהיר כי כל הפסקת אש חייבת לכלול ערבויות ברורות לגבי הפסקת האיומים מצד ארגון חזבאללה הנתמך על ידי איראן.

המאבק באיראן וגרורותיה, במיוחד חזבאללה, מהווה אבן בוחן לישראל בזירה הבינלאומית. הפגישות שנערכו בניו יורק מצביעות על כך שישראל מקבלת תמיכה מצד מדינות רבות במאבק זה, אך בו זמנית עליה להתמודד עם הלחצים הבינלאומיים להסכמות דיפלומטיות שיבטיחו הפסקת לחימה. ישראל מדגישה כי כל יוזמה בינלאומית חייבת לקחת בחשבון את צרכי הביטחון שלה והאיום המתמשך מצד איראן.

לע

קרדיט: לע"מ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו