יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

ביידן פורש מהמירוץ לנשיאות: "תומך בקמלה האריס"

ג'ו ביידן הודיע על פרישתו מהמירוץ לנשיאות ותמיכתו בקמלה האריס. ביל והילרי קלינטון הצטרפו לתמיכתו. נתניהו אישר שהפגישה עם ביידן תתקיים

22:59 ,21/07/24
Maverick Pictures / Shutterstock
קרדיט: Maverick Pictures / Shutterstock
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הנשיא ג'ו ביידן הודיע היום (ראשון) על פרישתו מהמירוץ לנשיאות ארצות הברית, והביע תמיכה בסגניתו, קמלה האריס, כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. הודעה זו עוררה סערה פוליטית בארצות הברית וברחבי העולם, כאשר דמויות מרכזיות במערכת הפוליטית מיהרו להגיב להתפתחויות הדרמטיות.

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מבהירים כי הפגישה המתוכננת עם ביידן תתקיים כמתוכנן, למרות ההודעה המפתיעה על פרישתו מהמירוץ לנשיאות. דובר ראש הממשלה מסר כי "ראש הממשלה מעריך את התמיכה המתמשכת של הנשיא ביידן ביחסי ארצות הברית-ישראל ומצפה לפגישה ביניהם".

התגובה של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר, לא איחרה לבוא. טראמפ תקף בחריפות את ביידן ואמר: "ביידן היה הנשיא הגרוע ביותר בתולדות ארה"ב. יהיה לי הרבה יותר קל לנצח את קמלה האריס". טראמפ, שהביע בעבר את כוונתו לרוץ שוב לנשיאות, רואה בפרישתו של ביידן הזדמנות לחזק את מעמדו בקרב הבוחרים הרפובליקנים והעצמאיים.

קמלה האריס, שהייתה סגנית הנשיא הראשונה בארצות הברית ממוצא אפרו-אמריקאי והודי, קיבלה גם את תמיכתם של ביל והילרי קלינטון, שניים מהדמויות המשפיעות ביותר במפלגה הדמוקרטית. ביל קלינטון, נשיא ארצות הברית לשעבר, והילרי קלינטון, מזכירת המדינה לשעבר ומועמדת לנשיאות ב-2016, הודיעו כי הם רואים בהאריס את המועמדת המתאימה ביותר להוביל את המפלגה הדמוקרטית לניצחון בבחירות הקרובות.

בהודעתו על פרישתו, אמר ביידן: "אני מאמין שקמלה האריס היא האדם המתאים ביותר להמשיך ולהוביל את ארצות הברית לעתיד טוב יותר. היא הוכיחה את עצמה כסגנית נאמנה ומסורה, ואני סומך עליה שתעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר".

ההודעה על פרישתו של ביידן מגיעה לאחר חודשים של ספקולציות לגבי מצבו הבריאותי ויכולתו להמשיך לכהן כנשיא במידה וייבחר מחדש. ביידן, שיחגוג בקרוב את יום הולדתו ה-82, היה אחד הנשיאים המבוגרים ביותר שנבחרו לתפקיד, ונראה כי הבחירה לתמוך בהאריס נועדה להבטיח מעבר חלק להנהגה חדשה במפלגה הדמוקרטית.

האריס, שקיבלה את התמיכה הרבה מהנשיא היוצא ומבני הזוג קלינטון, הוציאה הודעה משלה: "אני מודה לנשיא ביידן על האמון והתמיכה. אני מתחייבת להמשיך ולהוביל את ארצות הברית בדרך של אחדות, שוויון וצדק חברתי. אני מוכנה לקחת על עצמי את האתגר ולעבוד למען כל אזרחי המדינה".

במקביל, ההתפתחויות הפוליטיות האלו צפויות להשפיע גם על הבחירות בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנמצא כעת בביקור מדיני בארצות הברית, יצטרך להתמודד עם השינויים במערכת הפוליטית האמריקאית ולהבטיח את התמיכה הממשלתית והביטחונית החשובה כל כך לישראל.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית הקרובות הופכות כעת למרתקות במיוחד, עם מועמדת ראשונה ממוצא אפרו-אמריקאי והודי בראש המפלגה הדמוקרטית. הציבור האמריקאי, וגם העולם כולו, עוקבים בציפייה אחרי ההתפתחויות והמתמודדים הבאים שיצטרפו למירוץ.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו