יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

אחד פלוס אחד

אחד פלוס אחד

20:30 ,31/07/24
אישי
קרדיט: אישי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר נאומו המהדהד והעוצמתי של רוה"מ נתניהו בקונגרס הוא קיבל תזכורת כואבת למציאות הבלתי נסבלת שעוברת על ישובי הצפון המופגז מזה תשעה חודשים, המציאות הבלתי נסבלת היא לא רק רציחתם של 12 ילדים, אלא בזה שההרתעה נעלמה ומי שמכתיב את הטון בצפון זה מנהיג ארגון טרור רצחני ולא ראש ממשלת ישראל, ולצערנו התוצאות העגומות בהתאם.
תושבי הצפון זועמים ובצדק, חלק גדול מהם פליטים בארצם, חייהם משובשים ומספר האזעקות והטילים כבר חצה את המספר שתושבי הדרום חוו בשנים האחרונות.
המקרה הטראגי ביישוב הדרוזי גרם לנתניהו להקדים את בואו לארץ כדי לדון איך מגיבים מחד בעוצמה על רציחתם של 12 ילדים, ומאידך איך לא מבעירים בכך את המזרח התיכון, למרות שנסראללה מזמן שבר את הכללים וחצה את הקו האדום ששירטט לו גלנט, בכל זאת נתניהו מעוניין לסיים קודם את החזית הדרומית עם מקסימום תוצאות, לחכות לבחירות בארה"ב, בתקווה שטראמפ ינצח, כדי שיפתח לו את האשראי שביידן והאריס סגרו לו כדי לסיים את המלחמה בעזה, ואז להתפנות לצפון הבוער.
אפרופו האריס המועמדת הדמוקרטית הטרייה, שבניגוד לטראמפ, היא כבר הספיקה לגרום נזק בפגישתה עם נתניהו בוושינגטון, הדאגה שלה לתושבי עזה והקריאה שלה לסיום המלחמה גרמו נזק אדיר לעסקה המתרקמת לשחרור חטופינו, סינואר שהקשיב לה היטב ממקום מחבואו בעזה תחתית, תוהה לעצמו בשביל מה הוא זקוק לעסקה אם יש דרישה אמריקאית לסיום המלחמה בקרוב.
בהרג הילדים במגדל שמ'ס, נסראללה הכניס את נתניהו לפלונטר וחיכה לראות מה תהיה תגובתו, והוא אכן הגיב, החיסול המוצלח של ראש מערך האסטרטגי של חיזבאללה ויד ימינו של נסראללה, פואד שוכר, הוא אומנם מכה מורלית לארגון המתרברב, אך לא כזה שיפגע ביכולותיו הצבאיות הלא מעטות שברשותו.
שוכר היה זה שאחראי לטבח הילדים וידיו מגואלות בדם רבים, אבל מעבר לתגובה בחיסולו של רב המרצחים הנתעב על טבח הילדים, שנראה בעיני רבים כתגובה מינורית ולא מהדהדת, היה בחיסול דווקא תכנון וחשיבה אסטרטגית בשלושה היבטים, גם תקיפה בלב ביירות למרות האזהרות על כך, גם חיסול ממוקד באישיות בכירה ובהימנעות כמה שניתן בפגיעה מסביב, וגם חיסול שמסנדל את ארה"ב.
חשוב לזכור פואד שוכר היה יעד בכיר בארה"ב לאחר שהרג ופצע מאות אנשי צבא אמריקאיים, ולא לחינם הם הכריזו על ראשו 5 מיליון דולר, כעת, שישראל סייעה לארה"ב וחיסלה אותו 'בתגובה' לרצח הילדים במגדל שמס, ארה"ב לא תוכל להתעלם מהאיומים כלפי ישראל אם וכאשר זה יגרר למלחמה כוללת, וספינות המלחמה שלהם ישוטו ככל הנראה שוב לים התיכון, גם כדי להרתיע וגם לסייע בעת הצורך.
כרגע הכדור בידיים של נסראללה שמחשב את צעדיו האם בגלל חיסולו של מספר 2 שלו יגרור את לבנון להרס והשמדה טוטאלי, או שיכיל את האירוע.
אזרחי ישראל הלכו לישון לפני שהספיקו לחגוג את חיסול שוכר בדאחייה בביירות, וקמו לעוד חיסול מוצלח וקיבלו מבצע 11, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה חוסל באיראן, והחגיגות בעיצומן, בדומה לחיסול דף, גם חיסול הנייה הוא מכה מוראלית לארגון הרצחני, שספק רב אם יוכל להגיב בצורה רצינית לחיסול, בניגוד לחיזבאללה, היכולות של חמאס נפגעו קשה מהמלחמה בעזה
ולא מן הנמנע שמי שנשאר עוד מהארגון הרצחני ידרוש תגובה מנסראללה שיגיב על שני החיסולים יחד ובכך נסראללה נכנס לפלונטר, מחד חמאס ואיראן בונים עליו שיגיב על החיסולים ומאידך ממשלת לבנון מנסה למנוע ממנו להגיב, אבל גם הם מבינים שכל עוד לוחמי כוח רדואן לא יסוג מעבר לנהר הליטני, התגובה והפיצוץ שיבוא בעקבותיו הוא בלתי נמנע ועלול להבעיר את כל המזרח התיכון.
מי שעוקב בהדיקות אחר החיסולים זה סינוואר, שלא בטוח הזיל דמעה מחיסולו של הנייה, אבל מרגיש היטב שהחבל מתהדק סביב גרונו, גם בחוסר היכולת שלו להגיב על החיסולים האחרונים וגם בפגיעה המורלית של ארגונו האכזרי, וכל עוד הלחץ הצבאי יימשך, פלוס סיכול בכירים, זה יביא בסופו של דבר לעסקה טובה יותר עבור חטופינו.
כאנשים מאמינים בני מאמינים אנו יודעים שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם, וכמו בדורות הקודמים, גם כיום אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

6 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלבז הגיב:

    נכון מאוד ולוואי וניגאל במהרה

  2. מאיר הגיב:

    ואכן צדקת, האמרקנים מחזירים את הספינות שלהם לישראל…

  3. משה הגיב:

    טור מיוחד מאד
    אהבתי את הניתוח
    תותח

  4. גאולה הגיב:

    ניתוח מעניין של המצב. אכן נראה שיש שינוי אסטרטגי בזירה. עם זאת, חשוב לזכור שהמצב עדיין מורכב ויש להיזהר מאופטימיות יתר. החזית הצפונית מדאיגה מאוד

  5. יהודה הגיב:

    נתניהו מנהיג חזק! החיסולים של שוכר והנייה הם הוכחה לעוצמתה של ישראל. אנחנו חייבים להמשיך להילחם בטרור בכל החזיתות. עם ישראל חי!

  6. Sis הגיב:

    מבצע חיסול 1+1 חזק אחי 🙂

כתבות נוספות של רועי ויזאן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו