שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » פוליטי

אבי מעוז: הבחירה היא בין לפיד ותומכי הטרור ליהדות

ח"כ מעוז מודע לצורך לפתוח את מפלגתו לקהלים נוספים, אך מבהיר: זו בחירה בין ממשלה עם תומכי טרור לממשלה יהודית

21:01 ,31/10/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בראיון לאחד מאולפני החדשות מתייחס חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר נעם וחבר רשימת הציונות הדתית לישורת האחרונה שלפני הבחירות, אך בראשית הדברים הוא נשאל על דבריו הקשים של חבר הכנסת עופר כסיף ולפיהם הפיגוע הרצחני בחברון אינו רצח והמתגוררים שם אינם חפים מפשע.

לאחר דברי תנחומים למשפחת חנניה. אומר חבר הכנסת מעוז: "הדברים של ח"כ כסיף לא שווים התייחסות. אך בגלל שאנחנו לפני הבחירות אגיד שבדיוק על זה הבחירות. האם לפיד יקים ממשלה עם אותם תומכי טרור, ממשלה שמאשימה את המתיישבים היקרים כאחראים לטרור, או שתקום ממשלה יהודית לאומית שתחסל את הטרור".

על דברי הביקורת שהטיח השר ליברמן ברבו של מעוז, הרב טאו, כשקבע שהבחירות הן בין דרכו של איינשטיין לדרכו של הרב טאו, משיב מעוז ואומר כי "ההיטפלות של ליברמן במורי ורבי הרב טאו מביישת, לא רצינית ופוגעת בציבור שלם, ציבור שתורם למדינה רבות, מבית המדרש של הרב טאו יצאו קצינים בכירים בצה"ל. אנחנו תורמים למדינה ומחר, בבחירות, על כך הבחירות, האם תוקם ממשלת לפיד עם ליברמן כשותף מרכזי שבא להרוס כל זכר לזהותה היהודית של המדינה או שנקים ממשלה יהודית שתחזק ותשמור על זהותה היהודית של המדינה".

בהתייחס לפרסומים לפיהם הוא מבקש להיות שר החינוך, אומר מעוז: "אני לא עסוק בתפירת חליפות ותפקידים. אנחנו עסוקים יומם וליל, אני לא ישן בלילות כי אני עסוק בלהביא כמה שיותר מצביעים למחנה היהודי-לאומי. כל מי שמרגיש שייכות למחנה היהודי וחושש מהמשך השלטון של לפיד ליברמן וכסיף שיצא להצביע למחנה הלאומי יהודי".

מעוז גם מתייחס לתכניותיו ליום שאחרי הקמת ממשלה בה יהיה חבר. "אני לא עסוק בתפירת חליפות, אבל יש לי תכנית ערוכה מוכנה להקים את רשות 'מגן העם'. אנחנו צריכים לנקות את כל המערכות הציבוריות מהשתלטות של אותם ארגונים זרים ומדינות זרות, מהשתלטות תרבות הפרוגרס. בעיקר במשרד החינוך יש השפעה עצומה של אותם ארגונים ומדינות זרות ששפכו מיליארד שקל בעשור כדי לכתוב תכניות לימודים ללא מסורת היסטוריה וציונות אלא את תרבות הפוסט מודרנה וטשטוש הזהויות. הם רוצים לשנות את המדינה ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה. הם רוצים לגדל את הדור הצעיר שלנו שיהיה תלוש לגמרי מהעבר שלו, מההורים שלו ומהזהות הלאומית והיהודית שלו. אנחנו רוצים לנקות את כל המערכות הציבוריות על ידי הרשות הזו".

באשר לחששו של ליברמן מהקמת מדינת הלכה בהובלת מעוז, משיב חבר הכנסת מעוז כי "אם הוא מתכוון למדינת הלכה שתכפה על כול אדם פרטי לקיים את ההלכה, לא ולא. אנחנו רוצים שהפרהסיה הציבורית של המדינה תהיה יהודית".

בהתייחס לדיווחים לפיהם סמוטריץ' ובן גביר מתכוונים להיפרד לאחר הבחירות לקראת המו"מ הקואליציוני, אומר מעוז כי הוא אינו עסוק ולו בשנייה אחת במה שיהיה לאחר הבחירות. עם זאת הוא אומר ש"בהסכם שאנחנו חתומים עליו כתוב שיש שלוש מפלגות שמתנהלות כבלוק טכני בלבד. נכתב שם שכל מפלגה תנהל מו"מ קואליציוני בנפרד אבל אך אני לא עסוק בזה, אלא במה שקורה עד מחר בעשר בערב".

עוד נשאל חבר הכנסת מעוז אודות עמדת מפלגתו בסוגיית הקמת ממשלה עם רע"מ, סוגיה שעלתה מחדש עם פרסום הקלטות דבריו של בצלאל סמוטריץ' כלפי בנימין נתניהו. "אנחנו התנגדנו לממשלה בשיתוף רע"מ, והתנגדנו להקמת ממשלה בתמיכת רע"מ מבחוץ. הרב טאו הורה לנו שנסכים לממשלה שהוקמה בהימנעות של רע"מ. ממשלה יהודית לחלוטין שבה רע"מ לא שותפה. אני לא רוצה שנגיע למצב שנגיע ל-60:60 שוב ושנגיע שוב לשאלה הזו".

מעוז נשאל עוד על הקושי להקים מפלגת ציונות דתית שתתאים לכלל גווניו של המגזר. "עשיתי הרבה מאמצים מול הבית היהודי, בכל התקופה שלפני הפלת הממשלה. הייתי בקשר רציף עם חגית משה. ניסינו לחשוב על כל מיני מנגנונים שיאפשרו הקמת בית פוליטי לבני הציונות הדתית. יש לי חברים שאומרים שהם הומלסים פוליטיים וזה לא משנה אם זה בגללי או בגלל בן גביר או סמוטריץ', ברור שיש מי שלא מרגיש בבית ברשימה שלנו וצריך לעשות כל מאמץ כדי למצוא אפשרות לקיים מסגרת שגם הם יוכלו להרגיש בבית. נכון שאנחנו מייצגים מגוון בציבור הדתי ואני חושב שאפשר למצוא דרך וללכת ביחד. למרות זאת, אני אומר לאותם אנשים שם 'הומלסים פוליטיים', הבחירה היא לא בין הבית היהודי בראשות שקד או המחנה הממלכתי בראשות מתן כהנא, אלא בין ממשלה מדינת כל אזרחיה בראשות לפיד, או ממשלה יהודית לאומית בראשות נתניהו. זו הבחירה. אם תבחר בית יהודי, אתה עלול לקבל ממשלת שמאל על מלא. שים בקלפי ט', ג', ש"ס, מחל, מה שאתה רוצה. אבל תצביע למפלגות המחנה היהודי-לאומי. אתה לא יכול להתחמק מהצבעה. אם הממשלה הזו תמשיך להתקיים האחריות לכך תהיה עליך".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אלבז הגיב:

    צודק מ100 אחוז.

כתבות נוספות של מאיר קליינר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו