יום שלישי, 22/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » משפחה

פסק דין תקדימי: קצבאות הביטוח הלאומי יחולקו שווה בשווה בין ה

השופט עמי זנאטי מבית המשפט לענייני משפחה בנוף הגליל פסק כי לראשונה, קצבאות הביטוח הלאומי יחולקו בצורה שווה בין בני זוג גרושים.

16:31 ,21/10/24
צילום: AI
קרדיט: צילום: AI / השינוי העיקרי יצריך את מערכת הביטוח הלאומי לשנות ולשדרג את המערכות הקיימות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בפסק דין שצפוי לזעזע את תחום חלוקת הקצבאות, קבע השופט זנאטי חלוקה שווה ומאוזנת של קצבאות הילדים בין האב לאם. פסק הדין ניתן במסגרת פשרה לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט, ולכן לא נדרש נימוק מפורט להחלטה. זנאטי יצר תקדים על ידי כך שהתאים את חישוב הקצבאות לארבעת ילדיהם של בני הזוג, תוך שימת דגש על עקרון השוויון בין ההורים. השינוי העיקרי יצריך את מערכת הביטוח הלאומי לשנות ולשדרג את המערכות הקיימות בהעברת הקצבאות לשנות את החלוקה ולהעבירם באופן ישיר עפ"י התחשיב. 

ההורים כבר חתמו על הסכם לחלוקת זמני השהות והאחריות ההורית באופן שווה, אך נותר היה להכריע בשאלת חלוקת קצבאות הילדים ומענקי הלימודים המשולמים על ידי הביטוח הלאומי. השופט פסק שהקצבאות יחולקו בהתאם למדרגות ייחודיות הקשורות לגיל הילדים, מתוך שאיפה ליצור שוויון מלא בין ההורים.

עורכת הדין דורית ענבר סבדדליק, שייצגה את האב, ציינה את ההישג כמרשים ופורץ דרך. לדבריה, שנים של טענות מצד אבות על חוסר השוויון במוסדות המדינה קיבלו כעת מענה. יתכן כי בעקבות פסק הדין יהיה צורך בשינוי מערכות הביטוח הלאומי כדי להבטיח יישום אוטומטי של החלטות שוויוניות שכאלה.

השופט זנאטי הביע תקווה כי פסק הדין יאפשר לבני הזוג לפתוח דף חדש בחייהם, ויסייע להם להימנע מפנייה נוספת לבתי המשפט.

הישג משפטי תקדימי
במהלך הדיונים, נעשה שימוש במומחים על מנת לבצע חישוב מדויק של חלוקת הקצבאות בהתאם לנקודות המס ומעבר גילאי הילדים. פסק דין זה עשוי לשמש תקדים חשוב במקרים עתידיים, ולהוות הישג משמעותי במאבקם של אבות לשוויון מול המוסדות השונים.

 

                          מאת : גילי פוגל

נשוי באושר לשירן ואב  לאיתי, שחר, ארבל ורוני

 עורך האתר GET-OVER  -משפחה, משפט ומה שבינהם -אתר הסוקר את דיני המשפחה בישראל ,החלטות, פסקי דין ,עדכוני חקיקה, וכל הסובב את התחום  

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של גילי פוגל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו